جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱

زندگی در مریخ با تولید اکسیژن

چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 813583
در حالی که پرواز بالگرد (اینجیونیتی) ناسا بر فراز سطح کره مریخ، توجه زیادی را جلب کرده اما آزمایش شگفت آور تازه دیگری یعنی تولید مقدار اندکی گاز اکسیژن با دستگاه نصب شده بر خودروی مریخ نورد (پرزویرنس)، مورد توجه قرار گرفته است.
زندگی در مریخ با تولید اکسیژن
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، دانشمندان می‌گویند برای نخستین‌بار روی سیاره مریخ اکسیژن تولید شده است، کاری که انسان را یک‌قدم به امکان زندگی روی سیاره‌ای دیگر نزدیک‌تر می کند. در حالی که پرواز بالگرد (اینجیونیتی) ناسا بر فراز سطح کره مریخ، توجه زیادی را جلب کرده اما آزمایش شگفت آور تازه دیگری یعنی تولید مقدار اندکی گاز اکسیژن با دستگاه نصب شده بر خودروی مریخ نورد (پرزویرنس)، مورد توجه قرار گرفته است.

با این که این مقدار اندک اکسیژن به دست آمده از جو مملو از دی اکسید کربن مریخ، برای زنده نگه داشتن یک فضانورد تنها به مدت حدود 5 دقیقه کافی است اما اصل آزمایش و تجربه این فناوری از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا نشان دهنده امکان پذیر بودن تولید اکسیژن روی سطح مریخ است که برای فعالیت همیشگی روی سیاره سرخ و استفاده از آن به عنوان پایگاهی برای سفر به نقاط دیگر فضا، بسیار لازم و ضروری است.

* بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcfcmdcmw6dyta.igiw.html
jahannews.com/vdcfcmdcmw6dyta.igiw.html
برچسب ها: مریخ اکسیژن زندگی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکائیها بعد از به گندکشیدن کره زمین حالا به سراغ مریخ رفته اند تا اونجا را هم با حضور نحس خودشون به کثافت و گند بکشند.