سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

زائرین اربعین تنها به مرز مهران مراجعه نکنند

پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 812369
زائران اربعین برای برگشت تنها به مرز مهران مراجعه نکنند و از سایر مسیرها نیز استفاده کنند.
زائرین اربعین تنها به مرز مهران مراجعه نکنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، میراحمدی در ارتباط با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: در سایه همکاری های گسترده زائرین، خدمات گسترده دولت سیزدهم، اقدامات میدانی و مؤثر فراجا و تلاش های نیروهای مسلح شاهد یکی از روانترین، سهل ترین و منضبط ترین ورود و خروج زائرین اربعین هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط خروج از کشور برای پیوستن به زائرین اربعین در این سو و آن سوی مرز برقرار است و شرایط بسیار خوبی مهیا است، ادامه داد: از عزیزانی که قصد سفر دارند دعوت می کنیم که فرصت را غنیمت بشمارند و از این فرصت برای پیوستن به عشاقی که الان راهپیمایی را آغاز کردند استفاده کنند.

تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار زائر راهی کربلا شدند
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: میزان خروج زائرین به حدود ۳ میلیون ۱۵۰ هزار نفر رسیده و ۳۰۰ هزار اتباع غیرایرانی نیز تا کنون از مرزهای ما خارج شده اند که در اثر تلاش های بسیار گسترده و شبانه روزی پلیس فراجا این امکان برای آن ها فراهم شده است و هم اکنون شاهد تراکم حضور این عزیزان هستیم؛ زائرین پاکستانی هم سفر خود را آغاز کردند و شاهد حضور نسبتا متراکم آن ها در مرزهای خود هستیم که این عزیزان هم به جمع دیگر زوار خواهند پیوست.

میراحمدی افزود: زائرین بازگشت خود را به روز اربعین و یا بعد از آن موکول نکنند الا کسانی که امشب، فردا و یا پس فردا عازم کشور عراق خواهند شد.

وی تصریح کرد: طبق دستور وزیر کشور مقرر شده است برای زائرینی که با تاخیر وارد کشور عراق می شوند خدمات موکب های ما در عراق و پایانه های مرزی، چند روزی ادامه داشته باشد که این عزیزان هم دچار مشکل نشوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: برای اولین بار با وجود موج گسترده برگشت زائرین که طبق برنامه ریزی های ستاد مرکزی اربعین، سفر زائرین برای اولین بار دو مرحله ای شد زائرین با همکاری خود و توجه به تذاکرات و توصیه های ستاد مرکزی اربعین با وجود اینکه ما بیش از ۲۰۰ هزار نفر ورودی به کشور را داریم ولی کمترین ماندگاری و معطلی را در پایانه های مرزی را دارند.

میراحمدی تاکید کرد: عزیزان برای برگشت تنها به مرز مهران توجه نکنند و از سایر مسیرها نیز استفاده کنند؛ مرزهای شلمچه، چذابه و تمرچین شرایط بسیار خوبی برای خروج دارند.

وی یادآور شد: یکی از اقداماتی که امسال انجام دادیم این بود که سه مرز را به مرزهای موجود و یک مرز را برای خروج کامیون های موکب دار اضافه کردیم تا بتوانیم ورود و خروج را تسهیل کنیم لذا عزیزان از این مرزها هم می توانند استفاده کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: ما برای برگشت زائرین از کربلا به مهران، تراکم جمعیت را در کربلا داریم ولی برای مراجعه به سایر پایانه های مرزی مانند شلمچه، چذابه یا تمرچین کمترین تراکم را شاهد هستیم که عزیزان می توانند از این شرایط برای بازگشت خود استفاده کنند.

نزدیک به ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار زائر ایرانی به کشور بازگشته اند
میراحمدی بیان داشت: تا کنون نزدیک به ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار زائر ایرانی به کشور بازگشته اند که این یک اتفاق بسیار مبارکی است که امیدواریم از این تجربه برای سال های آینده هم استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: متوجه شدیم که در کربلا مقامات عالی عراق جمع شدند تا مشکل برگشت زائرین را مرتفع کنند که از ما درخواست کردند امکاناتی را به آنجا گسیل کنیم که بر اساس دستور وزیر کشور بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به همراه دیگر امکانات برای بازگرداندن زائران ایرانی از کربلا پیش بینی شده است که ان شاء الله با رسیدن این امکانات، مشکل زائرین ما در کربلا برای انتقال به پایانه های مرزی برطرف شود.
https://jahannews.com/vdcg3x97yak9qw4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3x97yak9qw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *