جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

الزامی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان وجود ندارد

دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 812072
تصمیم گیری درباره لباس مدارس بر عهده انجمن اولیاء و مربیان است و این موضوع در مدارس به اقتضای شرایط اجرایی می‌شود.
الزامی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی کاظمی گفت: شروع سال تحصیلی را بعد از ۲۵ ماه آموزش غیر حضوری با همت تمام همکاران و همراهی تمامی دانش آموزان به صورت حضوری خواهیم داشت؛ لذا باید مشکلاتی که در مدت آموزش غیر حضوری داشتیم را بر طرف کنیم و مهر با شکوهی را آغاز کنیم.

او گفت: طرح ملی بازگشایی مدارس از بزرگترین برنامه‌های کشور است. ما برای حضور ۱۶ میلیون دانش آموز و ۹۰۰ هزار فرهنگی از چند ماه گذشته برنامه ریزی هایمان را آغاز کرده ایم و ثبت نام دانش آموزان نیز از تیر آغاز شده است. در حال حاضر ۹۵ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط ثبت نام کرده اند.

او گفت: ممکن است در بعضی از مناطق به دلیل مشکلات و تراکم‌هایی که وجود دارد، مدارس پر شده باشند؛ اما مدارس برای ثبت نام دانش آموزان این فرصت را فراهم کرده اند.

او افزود: اگر دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس دولتی به مشکل بر خورده باشند، باید به اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنند. همکاران ما حتما دانش آموز را کمک می‌کنند تا ثبت نام به بهترین شکل انجام شود.

کاظمی درباره لباس فرم مدارس گفت: برای آن که شرایط در مدارس یکسان باشد، بر اساس صحبت‌های انجمن اولیاء و مربیان هماهنگ می‌شود که دانش آموزان با یک لباس فرم در مدارس حضور داشته باشند؛ اما الزامی برای استفاده کردن از یک لباس فرم واحد وجود ندارد. اکثرا اولیاء برای آن که تفاوتی در مدارس وجود نداشته باشد، خودشان برای تهیه لباس پیش قدم می‌شوند.

او گفت: تصمیم گیری درباره لباس مدارس بر عهده انجمن اولیاء و مربیان است. تصمیم در مدارس به اقتضای شرایط اجرایی می‌شود. طبیعتا در دوره‌های ابتدایی و حتی در دوره‌های پسرانه و دخترانه و متوسطه رنگ لباس‌ها تفاوت دارند.

کاظمی گفت: جشن شکوفه‌ها ۳۱ شهریور در سراسر کشور برگزار می‌شود. جشن شروع سال تحصیلی نیز شنبه ۲ مهر در تمامی مدارس آغاز خواهد شد.

او درباره واکسیناسیون در مدارس گفت: الزامی برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود ندارد؛ اما توصیه می‌کنیم دانش آموزان بالای ۱۲ سال تزریق واکسن کرونا را انجام دهند. واکسیناسیون حرکت بزرگ و جدی در دولت کنونی است تا سلامت مردم فراهم شود. دانش آموزان زیر ۱۲ سال نیز در صورتی که خانواده‌ها تمایل داشته باشند، می‌توانند از واکسن‌های مناسب استفاده کنند؛ اما الزامی در این رابطه نیست.

به گفته کاظمی بیش از ۹۰ درصد همکاران فرهنگی نیز واکسیناسیون خود را انجام داده اند.

او گفت: اقداماتی را برای تهویه کلاس‌های درس انجام داده ایم. رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از مهمترین اقدامات هستند. در کل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را به بهترین شکل اجرایی خواهیم کرد.

کاظمی درباره حاشیه‌های سرویس مدارس گفت: سرویس مدارس هم بر عهده انجمن اولیاء و مربیان مدارس است. هماهنگی‌ها در این مورد شروع شده و صحبت‌هایی با سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام شده است. دانش آموزانی که علاقه‌مند هستند و می‌خواهند از سرویس استفاده کنند می‌توانند ثبت نام کنند. امیدواریم شروع سال تحصیلی مشکلی را در این باره نداشته باشیم. اگر مردم مشکلی در بحث سرویس‌های مدارس داشتند، در وهله اول به مدارس مراجعه کنند و پس از آن به ادارات آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شهریه مدارس غیر دولتی بر اساس الگوی مدارس دولتی و خدماتی که مدارس ارائه می‌کنند؛ قیمت گذاری شده است و افزایش قیمت این مدارس نیز در این سال متفاوت بوده و بعضی از مدارس بیش از ۲۰ درصد افزایش شهریه داشته اند که اساسا به دلیل الگو‌ها و امکاناتی است که این مدارس ارائه می‌کنند.

او گفت: سازمان مدارس غیر دولتی در این موضوع وظیفه نظارت را دارد و اگر هم تخلفی شود، شورای نظارت باید تصمیم گیری کنند. امسال کمترین اعتراض را نسبت به ثبت نام مدارس غیر دولتی داشتیم و این موضوع نسبت به سال‌های گذشته بسیار محسوس است.

کاظمی گفت: سالانه ۹۷۸ عنوان کتاب درسی را در ۱۲ پایه با تیراژ ۱۴۹ میلیون و ۵۳۸ هزار چاپ می‌کنیم. از تمامی اولیاء تقاضا داریم که اگر تا الان ثبت نام کتاب درسی را انجام نداده اند زودتر این کار را انجام دهند. تاکنون ۴۱ میلیون ثبت سفارش کتاب درسی داشته ایم.

او گفت: برخی دانش آموزان ثبت نام کرده اند، اما ثبت سفارش خود را انجام نداده اند. افراد باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کنند. تمامی کتاب‌های درسی در تمامی دوره‌ها نیز توسط مدارس به دانش آموزان داده می‌شوند.
https://jahannews.com/vdchqin6i23nzvd.tft2.html
jahannews.com/vdchqin6i23nzvd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *