شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

واکنش خانم بازیگر به کاهش مخاطبان سینما

يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 811896
کاهش تعداد مخاطبان سینما اصلا عجیب نیست، شما کافی است تا تعدادی از آثار سینما را دنبال کنید تا ببینید مشکل اصلی، نبود کیفیت و قصه مناسب در آثار است.
واکنش خانم بازیگر به کاهش مخاطبان سینما
به گزارش جهان نيوز، مهوش وقاری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با میزان، پیرامون وضعیت فعلی سینما و کاهش مخاطبان آن گفت: کاهش تعداد مخاطبان سینما اصلا عجیب نیست، شما کافی است تا تعدادی از آثار سینما را دنبال کنید تا ببینید مشکل اصلی نبود کیفیت و قصه مناسب در آثار است، فیلمها جذاب نیستند و به همین دلیل مخاطب ترجیح می‌دهد سریال دیده و یا هر انتخابی به جز سینما داشته باشد.

وی در همین راستا ادامه داد: آنچه امروز در سینما تولید می‌شود از بطن جامعه دور شده است، همه چیز در حد شعار و ادا است، شاید این نظر شخصی من باشد اما به واقع کاهش محسوس تعداد مخاطبان نشان می‌دهد در سینمای امروز یک جای کار می لنگد؛ مخاطب دوست دارد داستان و بازیگر جدید ببیند اما وقتی همه چیز تکراری می‌شود چرا باید انتظار داشته باشیم تماشاگر به سالن سینما بیاید.

سینما نیازمند برنامه ریزی درست و بلندمدت است
وقاری با اشاره به لزوم مدیریت سینما تاکید کرد: آنچه امروز کمبودش بیش از هر چیز دیگر در سینما دیده می‌شود، یک برنامه ریزی بلندمدت و درست و مدیریت تولید است، باید در بخش تولید مدیران فرهنگی بر تولیدات نظارت داشته باشند تا هر اثری تولید نشده و همچنین تنوع در بازیگران و آثار هم حفظ شود.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره دستمزد نجومی برخی بازیگران اضافه کرد: تعداد محدودی در این سینما دستمزد خوب می گیرند، همین دستمزدهای میلیاردی باعث می شود که تهیه کننده برای عوامل و دیگر بازیگران مبلغ ناچیزی کنار بگذارد که به هیچ وجه نمی توان با آن گذران زندگی کند.

وقاری: حضور بازیگران جوان دستمزدهای نجومی را از بین می‌برد
وقاری در همین رابطه ادامه داد: در شرایطی برخی بازیگران دستمزدهای میلیاردی می گیرند که به اکثر بازیگران پیشکسوت دستمزد ۱۰ سال پیش پیشنهاد می شود، دستمزدی که جدی گرفتن آن مثل یک شوخی است، به همین دلیل بسیاری از بازیگران که شغل دیگری نداشته و بازنشسته مرکز دیگری نیستند از لحاظ مالی دچار بحران شده‌اند زیرا از این حرفه هیچ درآمد درستی حاصل نمی شود.

وی در همین راستا تاکید کرد: باز هم می گویم اگر می‌خواهیم به وضعیت فعلی سر و سامان بدهیم باید مدیریت درستی روی دستمزد بازیگران و همچنین قراردادها صورت گیرد، باید بازیگران براساس توانایی، تجربه و سابقه دستمزد بگیرند، نمی توان به بازیگری عمرش را پای بازیگری گذاشته یک دهم یا یک صدم یک چهره دستمزد داد.

وقاری پرداختن به استعدادهای نسل جوان را مهم خواند و خاطرنشان کرد: از نظر من ما باید به سراغ جوانان عرصه تئاتر برویم، به سراغ بازیگرانی هر روز روی صحنه تئاتر از جان و دل مایه می گذارند تا بلکه یک روز دیده شوند، این بازیگران هم به تنوع در سینما کمک می کنند و همینکه باعث می‌شوند تا این دستمزدهای نجومی شکسته شود.
https://jahannews.com/vdcao6nai49n6a1.k5k4.html
jahannews.com/vdcao6nai49n6a1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *