دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

قیمت خودرو بعد از فوت ملکه الیزابت

شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 811759
قیمت خودرو بعد از فوت ملکه الیزابت
به گزارش جهان نيوز به نقل از سایت فرتاک نیوز، ملکه 96 ساله انگلیس، پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری، درگذشت! طبق خبرهای منتشر شده، پس از این که حال ملکه الیزابت دوم، رو به وخامت می‌رود، با گذشت چند ساعت، پسران وی به کاخ سلطنتی می‌آیند تا با وی خداحافظی کنند؛ این یعنی، همه چیز درحال تمام شدن است. این موضوع، یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای مردم انگلیس و جهانیان رخ دهد و تقریبا تمام صنعت‌ها، تحت تاثیر این خبر، متلاطم خواهند شد. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر فوت ملکه انگلیس بر قیمت انواع خودروها و همچنین تاثیر آن بر قیمت اجاره خودروها را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روز واقعه!
طبق قوانین خاصی که بر کشور انگلستان حاکم است، روز مرگ ملکه، اولین افرادی که از این خبر مطلع می‌شوند شامل دبیر کابینه، وزرای کلید، نخست وزیر و سیاستمداران بزرگ هستند. این خبر به این علت به آن‌ها داده می‌شود که در رفتار خود، نهایت آرامش و احتیاط را به کار گیرند تا مردم عادی، دچار شوک نشوند. در صورتی که این خبر به یک باره درز کند، حتی ممکن است آشوب و درگیری در خیابان‌های لندن رخ دهد. طبق بررسی‌های انجام شده، افراد زیادی وجود دارند که سیاست‌های ملکه الیزابت را نمی‌پسندند؛ به همین خاطر پس از مرگ ایشان، در صورتی که خبر به یک باره درز کند، ممکن است این افراد دست به کار شوند و با تحریک بقیه مردم، یک انقلاب بزرگ را به راه بیاندازند.

نخست وزیر انگلیس، اولین فردی خواهد بود که یک بیانیه رسمی از مرگ ملکه الیزابت را ارائه خواهد داد. قبل از صحبت‌های ایشان، هیچ کدام از اعضای دولت، حق اظهار نظر در این باره را نخواهند داشت. پس از اعلام این خبر، نخست وزیر، با پادشاه و ملکه جدید، دیدار خواهد کرد. چارلز سوم، پسر 73 ساله ملکه الیزابت، پس از مرگ ایشان، بر تخت پادشاهی می‌نشیند.

تغییراتی اساسی که با درگذشت ملکه الیزابت، در صنعت خودروسازی رخ خواهد داد
همان طور که تقریبا همه اقتصاددانان هم نظر هستند، اولین قربانی یک خبر بزرگ جهانی، صنعت‌های خودروسازی متنوع هستند که قیمت محصولات آن‌ها، دستخوش تغییراتی شدید خواهد شد. در این وسط، افرادی که تمایل دارند خودروهای جدید تهیه کنند، باید دست نگه دارند؛ زیرا هر حرکت اشتباه از سوی خریداران، ممکن است به ضرر آن‌ها تمام شود. البته گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که در مواقع بحران، برخی از افراد سودجو، محصولات برخی از کمپانی‌های خودروسازی را به طور کامل، پیش خرید می‌کنند تا بعدا بتوانند با قیمت‌های نجومی، در بازار آزاد، آن‌ها را به فروش برسانند. در این میان، باز هم خریداران خرد، متحمل ضرر می‌شوند. با ما همراه باشید تا چند مورد از اتفاق بزرگی که در گذشته انگلیس رخ داده است و مرگ ملکه الیزابت، اثرات مشابه آن‌ها را می‌تواند داشته باشد، بررسی کنیم. سپس به تاثیر این اتفاقات بر قیمت خودروها و صنعت خودروسازی می‌پردازیم.

بزرگ‌ترین رکود اقتصادی 300 سال اخیر انگلیس که دامان صنعت خودروسازی را گرفت
در بین سال‌های 2008 تا 2009 میلادی که تقریبا تمام دنیا با رکود بی‌سابقه اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، دولت انگلیس نیز به این آفت دچار شد و خیل عظیمی از کمپانی‌های مختلف در این کشور، به حالت تعلیق درآمدند و یا ورشکسته شدند. با گذشت زمان و نزدیک شدن به سال 2011، به قدری ارزش پوند انگلستان کاهش پیدا کرده بود که درآمد خانوار، از رتبه 5 به 12 سقوط کرده بود. این سقوط رتبه، در نوبه خود، بی‌سابقه است. در این میان صنعت خودروسازی نیز شوک‌های عظیمی را تجربه کرد و قیمت خودروهای انگلیسی، طی چندین سال، به شدت دچار نوسان شده بود.

همان طور که می‌دانید، کمپانی‌های چند ملیتی خودروسازی، در انگلستان نیز شعبه دارند و همکاری‌های بزرگی را با این کشور شکل داده‌اند. به همین خاطر در صورتی که مشکل اقتصادی در این کشور رخ دهد، قیمت محصولات این کمپانی‌ها نیز نوسان‌های متفاوتی خواهد داشت. بنابراین، درصورتی که اتفاق بزرگی در دولت انگلستان رخ دهد، تقریبا قیمت اکثر خودروهایی که در این کشور تولید می‌شوند، از حالت ثبات و تعادل خارج می‌شود. در بین سال‌های 2010 تا 2011 نیز به علت رکود شدید اقتصادی دولت انگلیس، قیمت این خودروها ثبات نداشت و در هر جای دنیا، خودروهای انگلیسی، با قیمت متفاوتی به فروش می‌رسیدند. این موضوع باعث شده بود تا کمپانی‌هایی که خودرو اجاره می‌دهند نیز قیمت ارائه خدمات خود برای محصولات انگلیسی را تغییر دهند.

کاهش نرخ پوند نسبت به دلار با برگزیت
 
 
اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر انگلستان را برای شما نام ببریم، قطعا برگزیت اولین چیزی است که به ذهن ما می‌آید. در سال 2016، پس از اینکه 52 درصد مردم انگلستان، به خروج از اتحادیه اروپا، رای مثبت دادند، آن را برگزیت نامیدند.

بلافاصه پس از این تصمیم، ارزش پوند نسبت به دلار و یورو، به شدت افت پیدا کرد و به واسطه این موضوع، نرخ تورم در انگلستان، صعودی شد. با افزایش نرخ تورم، قیمت پوشاک، مواد غذایی، حمل و نقل و وسایل نقلیه، افزایش یافت. این موضوع به قدری شدید بود که نرخ تورم انگلستان، به بالاترین حد خود در طی 4 سال گذشته (نسبت به زمان اعلام برگزیت)، رسید. در این میان، صنعت خودروسازی نیز مانند تمام صنعت‌های دیگر، تحت تاثیر نرخ تورم، دچار تغییراتی شدید شد. کمپانی‌های خودروسازی اعلام کردند که برای ادامه فعالیت‌های خود، باید قیمت محصولات خود را افزایش دهند تا بتوانند کارخانه‌ها را باز نگه دارند. با افزایش قیمت خودروها در انگلیس، با دیگر بازار جهانی خودرو، متحمل شوک بسیار بزرگی شد که باعث شد تمام کشورها، تحت تاثیر این موضوع، سیاست‌های خود در مورد عرضه خودروهای‌شان را تغییر دهند. این تغییر سیاست‌ها به قدری جدی بود که تا به امروز، اثرات مخرب آن بر صنعت خودروسازی قابل مشاهده است.

آیا مرگ ملکه الیزابت، می‌تواند بار دیگر تغییراتی اساسی در سیاست خودروسازان رقم بزند؟
همان طور که پیش‌تر هم گفتیم، صنعت خودروسازی، اولین صنعتی است که در هنگام اتفاقات و اخبارهای بزرگ، دچار تغییر می‌شود. اکنون فرض کنید که این خبر، مرگ ملکه الیزابت باشد! بنابراین باید به طور قطعی، منتظر تغییراتی شدید و نوساناتی متعدد در زمینه قیمت انواع خودروها در بازار جهانی باشیم.

کلام پایانی
 
 
اگر بخواهیم تاثیر خبر مرگ ملکه انگلیس بر بازارهای داخلی را بررسی کنیم، باید بگوییم که با افزایش قیمت خودروها در بازارهای جهانی، به طور قطعی قیمت این خودروها در بازارهای ایران نیز افزایش خواهد یافت؛ اما ممکن است افزایش قیمت‌ها دائمی نباشد و با آرام شدن شرایط قیمت این خودروها نیز به روال سابق باز گردد.

بیشترین نوسان قیمتی که ممکن است برای خودروهای انگلیسی رخ دهد، در قیمت خودروهای سوپرلوکس این کشور مثل "بنتلی" رخ خواهد داد. از آن‌جایی که دولت ایران اجازه ورود این خودروها را فقط به مناطق آزاد ایران می‌دهد، شما می‌توانید برخی از آن‌ها را از مراکز معتبر اجاره خودرو در کیش، اجاره کنید. کافه رنت، یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های اجاره خودرو در خاورمیانه است که در کیش نیز شعبه دارد. در صورتی که قصد اجاره خودرو در کیش را دارید، کافه رنت، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت اینترنتی این مجموعه بزرگ مراجعه کنید.
https://jahannews.com/vdciwzav3t1azy2.cbct.html
jahannews.com/vdciwzav3t1azy2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *