شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

وجود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راننده پرخطر در کشور

پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 810890
هدف ما این است که با آموزش رانندگان پرخطری که تخلفات پی در پی دارند، آمار تصادفات و سوانح رانندگی و آمار تلفات و جانباختگان این گونه حوادث را کاهش بدهیم.
وجود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راننده پرخطر در کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار کمال هادیانفر فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: تخلفات رانندگی پرخطر شامل ۳۰ موضوع مختلف است و وقتی ما پیامک برای رانندگان پرخطر ارسال می‌کنیم، گاهی می‌گویند که ما تخلفی نکردیم اما تخلفات حادثه ساز آن‌ها باعث جریمه شدنشان شده است. 

وی تصریح کرد: عدد رانندگان پرخطر کشور در حال حاضر حدود ۲ و نیم میلیون نفر است و منتها آمار رانندگان پرخطری که بدترین تخلفات حادثه ساز را مرتکب می‌شوند چیزی حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: ما به گونه‌ای با رانندگان پرخطر در تعامل هستیم که بتوانیم این قبیل افراد را که بعضی از آن‌ها رانندگانی را شامل می‌شوند که روی ناوگان حمل و نقل عمومی و به ویژه روی کامیون‌ها مشغول به کار هستند را با آموزش و فرهنگ سازی آن‌ها را به رانندگان قانون‌مدار تبدیل کنیم.

سردار هادیانفر همچنین اضافه کرد: هدف ما این است که با آموزش رانندگان پرخطری که تخلفات پی در پی دارند، آمار تصادفات و سوانح رانندگی و آمار تلفات و جانباختگان این گونه حوادث را کاهش بدهیم و به اقل ممکن برسانیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر قانون فعلی به هیچ عنوان بازدارندگی لازم را برای رانندگان پرخطر را در بر ندارد و در واقع قانون باید طوری تعیین شود که علاوه بر جریمه مالی، دیگر مجازات‌ها نیز برای این قبیل رانندگان در نظر گرفته شود.
https://jahannews.com/vdcdnz0jzyt0fj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdnz0jzyt0fj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *