کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وجود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راننده پرخطر در کشور

10 شهريور 1401 ساعت 9:44

هدف ما این است که با آموزش رانندگان پرخطری که تخلفات پی در پی دارند، آمار تصادفات و سوانح رانندگی و آمار تلفات و جانباختگان این گونه حوادث را کاهش بدهیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار کمال هادیانفر فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: تخلفات رانندگی پرخطر شامل ۳۰ موضوع مختلف است و وقتی ما پیامک برای رانندگان پرخطر ارسال می‌کنیم، گاهی می‌گویند که ما تخلفی نکردیم اما تخلفات حادثه ساز آن‌ها باعث جریمه شدنشان شده است. 

وی تصریح کرد: عدد رانندگان پرخطر کشور در حال حاضر حدود ۲ و نیم میلیون نفر است و منتها آمار رانندگان پرخطری که بدترین تخلفات حادثه ساز را مرتکب می‌شوند چیزی حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: ما به گونه‌ای با رانندگان پرخطر در تعامل هستیم که بتوانیم این قبیل افراد را که بعضی از آن‌ها رانندگانی را شامل می‌شوند که روی ناوگان حمل و نقل عمومی و به ویژه روی کامیون‌ها مشغول به کار هستند را با آموزش و فرهنگ سازی آن‌ها را به رانندگان قانون‌مدار تبدیل کنیم.

سردار هادیانفر همچنین اضافه کرد: هدف ما این است که با آموزش رانندگان پرخطری که تخلفات پی در پی دارند، آمار تصادفات و سوانح رانندگی و آمار تلفات و جانباختگان این گونه حوادث را کاهش بدهیم و به اقل ممکن برسانیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر قانون فعلی به هیچ عنوان بازدارندگی لازم را برای رانندگان پرخطر را در بر ندارد و در واقع قانون باید طوری تعیین شود که علاوه بر جریمه مالی، دیگر مجازات‌ها نیز برای این قبیل رانندگان در نظر گرفته شود.


کد مطلب: 810890

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/810890/وجود-۲-میلیون-۵۰۰-هزار-راننده-پرخطر-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com