شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

وداع شکوهمند مردم اصفهان با آیت الله ناصری

يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 810453
مردم اصفهان صبح امروز - ششم شهریور - در میدان احمد آباد اصفهان جمع شدند تا در آخرین دیدار با آیت الله ناصری معلم اخلاق و مدرس حوزه های علمیه وداع کنند.
وداع شکوهمند مردم اصفهان با آیت الله ناصری
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، این مراسم از حدود ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح در اصفهان آغاز شد و تشییع پیکر این عالم وارسته تا گلستان شهدای اصفهان ادامه داشت. در مسیر تشییع، علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم و ارادتمند ایشان، مسئولان استانی و کشوری نیز حاضر شدند؛ در این مسیر موکب هایی نیز برای خدمت رسانی به مردم برپا شد.
 

 
بر اساس مشاهدان خبرنگار ایرنا، مردم اصفهان از ساعت‌ها پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع در میدان احمد آباد و خیابان های منتهی به آن حضور یافته بودند و همه مسیرهای منتهی به این منطقه مملو از جمعیت بود که نوای «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز ناصری مجاهد پیش خداست امروز» سر می دادند.

اصناف و بازاریان نیز در این مسیر با بستن مغازه های خود، در آیین تشییع مشایعت کردند. حضور نیروهای امدادی برای خدمت رسانی به مردم در این مراسم مشهود بود.
 

پیکر این عالم ربانی از میدان احمد آباد تا میدان بزرگمهر روی دستان مردم ولایتمدار اصفهان تشییع شد و سپس نماز میت توسط آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان بر پیکر آیت‌الله ناصری اقامه شد سپس پیکر آن مرحوم به سمت گلستان شهدا بدرقه شد.

آیت الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان، روز جمعه چهارم شهریور امسال در یکی از مراکز درمانی اصفهان به دیار باقی شتافت.

در پی ارتحال این سالک الی‌الله، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ایشان را «عالمی بزرگوار و معلّم اخلاق» توصیف کردند که «وظیفه‌ بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌‎مندی از خشیت و خضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به کار می بردند».
 

آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی، سال ۱۳۰۹ ‏هجری شمسی در شهر دولت‌‏آباد بُرخوار در۱۰ کیلومتری شمال شهر اصفهان در خانواده‌‏ای مذهبی به دنیا آمد.پدر او زاهد متّقی حجّت‌الإسلام والمسلمین حاج شیخ محمّد باقر ناصری‏ نام داشت که خود در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود.

وی به عنوان استاد برجسته اخلاق و مُدرس حوزه علمیه اصفهان، سالیان متمادی در مسجد کمرزرین این شهر به ترویج اسلام و معرفی امام زمان (عج) مشغول بود.
در پی ارتحال این عالم وارسته، استاندار اصفهان روزهای پنجم، ششم و هفتم شهریور را در استان اصفهان عزای عمومی اعلام کرد.


 
https://jahannews.com/vdciwuavpt1az52.cbct.html
jahannews.com/vdciwuavpt1az52.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رحمت خدا به ایشان و مردمی که تعظیم شعائر کردند و در تشییع شرکت کردند و عظمت ایشان را نشان دادند