جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

ادارات و مدارس چه استان هایی تعطیل است؟

يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 825969
فردا دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و موسسات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برخی استان ها به دلیل برودت هوا تعطیل است.
ادارات و مدارس چه استان هایی تعطیل است؟
به گزارش جهان نيوز، به استناد مصوبه هیئت وزیران و صورتجلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش برف، برودت هوا و به منظور مدیریت مصرف انرژی مدارس و ادارات برخی استان ها تعطیل شد.

ادارات خراسان رضوی ۲۶ دی ماه به صورت دورکار فعال هستند

استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: فعالیت کارکنان دستگاههای اجرایی، ادارات، بانک ها و نهادهای عمومی به استثنای مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک ها برای روز دوشنبه، ۲۶ دیماه به صورت دورکاری خواهد بود.

در اطلاعیه استانداری خراسان رضوی آمده است: بر اساس مصوبه ستاد انرژی استان، خاموشی سامانه های گرمایشی مراکز مشمول دورکاری به طور اکید الزامی و ضروری است مدیران این مجموعه ها از رعایت موضوع اطمینان حاصل نمایند.

این اطلاعیه می افزاید: فعالیت مراکز تجاری برای روز دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸ و بدون اتصال به شبکه گاز و صرفاً با استفاده از سوخت دوم باشد، همچنین فعالیت کلیه مراکز صنعتی به استثناء مراکز حساس که توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به ستاد انرژی استان اعلام می شود، تعطیل خواهد بود.

در این اطلاعیه از مسافرینی که قصد سفر به استان خراسان رضوی به خصوص مشهد مقدس را دارند، درخواست شده است، سفرهای غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول کنند.

بر طبق مصوبه دیروز ستاد انرژی خراسان رضوی فعالیت مدارس، مهدکودکها، دانشگاهها و مراکز عالی در این استان تا پایان هفته جاری مجازی است، روز یکشنبه نیز ادارات و دستگاههای اجرایی خراسان رضوی دورکار بودند.

ادارات استان تهران در روز دوشنبه باز هستند/ فعالیت مدارس به صورت غیرحضوری

بر اساس اعلام استانداری تهران بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزارت نفت مبنی بر کنترل نسبی مصرف بهینه گاز مقرر گردید تمامی دستگاه ها، سازمان ها و ادارات دولتی در سطح استان تهران در روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ مطابق روال عادی به فعالیت بپردازند و درجه حرارت محیط اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه حفظ نمایند.

کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به حداقل رساندن میزان مصرف گاز در پایان ساعت اداری می باشند.

مدارس غیرحضوری شد
طبق اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، به علت بارش برف، برودت هوا ویخبندان، فعالیت و آموزش در همه مدارس دولتی و غیر دولتی، کانون‌های فرهنگی، اردوگاه‌ها، پژوهش‌سراها، دارالقرآن‌ها و فضاهای آموزشی و تربیتیِ شهرستان های استان تهران در روز دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ تعطیل و کلاس‌های درس بصورت غیرحضوری در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه در خصوص امتحانات پایه دوازدهم آمده است: امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد.

امتحانات روز دوشنبه دانشگاه علامه لغو شد
دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد: نظر به مصوبه هیات رییسه دانشگاه، با توجه به بارش برف امروز، برودت هوا و یخ‌بندان فردا صبح، به منظور حفظ سلامت و رفاه حال دانشجویان گرامی تمام امتحانات تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه در روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه لغو شده و به روز چهار شنبه پنجم بهمن ماه در همان ساعات تعیین شده موکول می‌شود.

آموزش مدارس در برخی مناطق سیستان و بلوچستان فردا غیرحضوری است

 به استناد هماهنگی مدیریت بحران استانداری با توجه به ادامه یخبندان و  سرمای شدید هوا در برخی مناطق استان، نحوه آموزش در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در شهرستان های زاهدان، میرجاوه و بخش نصرت آباد در نوبت صبح و مدارس شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در دو نوبت صبح و عصر روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی آسمان استان صاف، هوای سرد در سطح استان و یخبندان شبانه در نیمه شمالی استان همچنان تداوم دارد که تا چهارشنبه بتدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.

از سه شنبه شب تا اواخر وقت چهارشنبه شرایط برای بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد در سطح استان بویژه نواحی شمالی؛ مرکزی و غربی فراهم است.

در نقاط سردسیر احتمال بارش برف و مه دور از انتظار نیست. دریای عمان از اواخر وقت سه شنبه تا پایان هفته مواج خواهد بود.

آغاز فعالیت مدارس 7 شهرستان چهارمحال و بختیاری فردا با یک ساعت تاخیر است

با توجه به برودت هوا، روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه، کودکستان‌ها و مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، فارسان،کیار، بروجن و کوهرنگ (به غیر از بخش بازفت)  فعالیت خود را از ساعت ۹ صبح آغاز می‌کنند.

فعالیت آموزشی بخش بازفت و سایر شهرستان‌ها طبق روال عادی است.

تمامی امتحانات داخلی مدارس استان قزوین ۲۶ دی ماه لغو شد

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، با توجه به بارش برف و برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز، شروع به کار تمامی دستگاه‌های دولتی از روز دوشنبه ۲۶ دی تا پایان هفته ساعت ۹ صبح و پایان کار ساعت ۱۴ خواهد بود.

ضمنا کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان به صورت غیر حضوری(مجازی) برگزار می‌شود.

 اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از لغو تمامی امتحانات داخلی مدارس در تاریخ دوشنبه بیست و ششم دی ماه خبر داد.

فقط امتحانات هماهنگ استانی و هماهنگ کشوری، مربوط به مدارس آموزش از راه دور و بزرگسالان، فردا دوشنبه بیست و ششم دی ماه برگزار خواهد شد.

جزییات تعطیلی مدارس و ادارت استان زنجان در روز دوشنبه

بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، با توجه به برودت هوا و لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز، کلیه کودکستان‌ها دوره اول و دوم (مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها) تا پایان هفته جاری، فعالیت آموزشی  نخواهند داشت.

همچنین فرآیند آموزش در کلیه مدارس ابتدایی استان زنجان، تا پایان هفته جاری، در هر دو شیفت صبح و بعد از ظهر به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد.

فعالیت حضوری مدارس متوسطه اول که تا پایان هفته جاری، امتحان هماهنگ استانی ندارند؛ در هر دو شیفت صبح و بعدازظهر لغو و فرآیند آموزش به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد. 

لازم بذکر است، تاریخ جدید امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول متعاقباً توسط مدیران مدارس اعلام خواهد شد.

فعالیت کلیه دستگاههای اجرایی و بانکهای  استان بجز بانک‌های منتخب و دستگاههای خدماتی و درمانی و امدادی نیز، تا پایان هفته جاری با دو ساعت تاخیر، از ساعت ۹ و ۳۰ شروع به کار خواهند کرد.

ضروری است مدیران محترم مدارس ابتدایی و متوسطه اول(در صورت نداشتن امتحان هماهنگ استانی)، با توجه به عدم فعالیت آموزشگاه‌ها تا پایان هفته جاری، نسبت به کاهش درجه حرارت موتور خانه های مدارس اهتمام جدی  را به عمل آورند.‌

فعالیت ادارات استان سمنان فردا با تأخیر/ مدارس غیرحضوری شد

محمد حمیدی، جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تأمین گاز طبیعی برای مشترکان خانگی، همه ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها، شرکت‌های دولتی و بانک‌های استان سمنان روز دوشنبه، ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را با تأخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز خواهند کرد.

وی افزود: فعالیت مراکز آموزشی (جز مدارس دارای تأسیسات سوخت مایع) به‌صورت غیرحضوری و در بستر شاد انجام می‌شود.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان اضافه کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز بر اساس برنامه قبلی به قوت خود باقی است و در تاریخ و ساعت اعلام‌شده برگزار خواهد شد.

حمیدی گفت: فعالیت تمامی مراکز ستادی دانشگاه‌های استان سمنان همچون سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد و تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری امتحانات پایان‌ ترم نیز بر عهده روسای دانشگاه‌های استان است.

ازسرگیری فعالیت ادارات و مراکز آموزشی استان اصفهان به روال عادی

 منصور شیشه فروش اظهار داشت: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت بحران استان همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان اصفهان از روز دوشنبه ۲۶ دی ماه، فعالیت خود را به روال عادی از سر خواهند گرفت.

وی با قدردانی از همکاری‌های مردم استان طی روزهای گذشته به منظور مدیریت مصرف انرژی، تصریح کرد: فعالیت همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی از روز دوشنبه ۲۶ دی ماه با تأکید بر پیش‌بینی‌ حداکثری تمهیدات به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از سرگرفته خواهد شد.

شیشه فروش تأکید کرد: همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی استان ملزم هستند تا ضمن تنظیم دمای وسایل گرمایشی بر روی ۱۸ درجه سانتی گراد، نسبت به خاموش کردن موتورخانه ها و تجهیزات گرمایشی از یک ساعت قبل از اتمام فعالیت تا یک ساعت قبل از شروع به کار در روز بعد اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: براساس تصمیمات جدید این کمیته، مجتمع‌های تجاری ملزم شدند تا اطلاع ثانوی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه نسبت به خاموش کردن سیستم‌های متمرکز گرمایشی خود اقدام کنند و همچنین تعطیلی دو هفته‌ای بخش ویلاهای مجتمع فرهنگی تفریحی چادگان و نیز تعطیلی دو هفته‌ای استخرهای ورزشی از دیگر مصوبات این کمیته است.

نحوه فعالیت ادارات و بانک‌های آذربایجان‌شرقی در دوشنبه ۲۶ دی/ مدارس تعطیل شدند

 ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان در روز دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ خواهد بود.

همچنین شروع کار شعب بانک‌ها از ساعت ۹ صبح و پایان کار آنها طبق روال روزهای عادی خواهد بود.

فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به‌صورت غیرحضوری بوده، اما امتحانات داخلی و نهایی آنها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

تمام مقاطع تحصیلی آذربایجان شرقی ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ غیرحضوری است
با توجه به برودت شدید هوا و به منظور مدیریت مصرف بهینه حامل های انرژی دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ مدارس استان آذربایجان شرقی در مقطع پیش دبستانی تعطیل و فعالیت آموزشی تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی، غیر دولتی و استثنائی شهری و روستایی در شیفت های صبح و بعد از ظهر به صورت غیر حضوری خواهد بود‌.

بر اساس این اطلاعیه امتحانات نهایی، هماهنگ استانی مدارس بزرگسالان، داوطلبان آزاد و مدارس از راه دور و امتحانات داخلی طبق زمانبندی قبلی برگزار خواهد شد.

ادارات البرز ۲۶ دی ماه فعال هستند/ مدارس غیرحضوری شد

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: کلاس‌های کلیه مقاطع تحصیلی مدارس آموزشی دولتی، غیر دولتی و آموزشگاه‌های سطح استان به صورت غیر حضوری تشکیل شده و کودکستان ها(پیش دبستان و مهدکودک‌ها) نیز تعطیل هستند.

وی افزود: بر این اساس فعالیت دانشگاه‌ها و بانک های استان نیز طبق روال می باشد و امتحانات نهایی نیز طبق برنامه های اعلام شده برگزار می‌شود.

به گفته وی شروع کار کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی استان از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۴:۰۰خواهد بود. در این راستا دستگاه های اجرایی موظفند سیستم گرمایش را بین درجه ۱۸-۲۱ درجه تنظیم نمایند.

آموزش در مدارس اردبیل فردا حضوری است

 آموزش و پرورش استان اردبیل در اطلاعیه‌ای نحوه فعالیت مدارس استان اردبیل را روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه اعلام کرد.

طبق این اطلاعیه روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ در استان اردبیل، فعالیت‌های آموزشی کلیه مدارس طبق برنامه و به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ فعالیت‌های درسی مدارس در شهرستان‌های مختلف از یک‌شنبه ۱۸ دی‌ماه به علت بارش برف و بروردت هوا و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد صورت می‌گرفت.

جزییات تعطیلی مدارس استان کردستان در روز دوشنبه

 به دلیل برودت هوا و اختلال در تردد به دلیل لغزندگی معابر به پیشنهاد ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و موافقت استاندار کردستان تمامی مدارس روستایی در همه‌ مقاطع تحصیلی در هر دو شیفت صبح و عصر به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

تمامی مدارس مقطع پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی در سطح شهرهای استان  در هر دو شیفت تعطیل و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

یادآوری می‌گردد که امتحانات نهایی طبق برنامه زمان‌بندی برگزار می‌گردد.

براساس مصوبه ستاد بحران استان، ادارات، نهادها، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان تا پایان بهمن ماه ساعت ۹ صبح شروع به کار خواهند کرد.

ساعت شروع به کار مجتمع‌های قضایی سطح استان ٨:۳۰ صبح می‌باشد.

کاهش ساعت اداری تا پایان هفته در مازندران/ مدارس و دانشگاه‌ها طبق گذشته فعال است
امید محبی با بیان اینکه ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، موسسات و مراکز دولتی از فردا دوشنبه ۲۶ دی تا پنج‌شنبه ۲۹ دی از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ خواهد بود، اظهار کرد: کلیه مدارس و دانشگاه‌ها در تمامی سطوح اداری و آموزشی در تاریخ یاد شده، طبق روال سابق در ساعات مقرر قبلی به صورت حضوری دائر و فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه اهتمام مجموعه مدیران در مدیریت مصرف گاز در بخش‌های اداری و مجموعه‌های مرتبط یکی از مهم ترین اولویت‌های کشور و به تبع آن استان مازندران است، افزود: در همین راستا در اجرای سیاست های استان در حوزه مدیریت شرایط اضطرار به ریاست استاندار مازندران، ساعت کاری ادارات، بانک ها، موسسات و مراکز دولتی، به استثنای نهادهای عمومی خدماتی، امدادرسان و دارای نوبت کاری از فردا دوشنبه 26 دی تا پنج شنبه 29 دی بارعایت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری از ساعت 8.30 صبح الی 13 ابلاغ می گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، ادامه داد: همچنین نظر به ضرورت اهمیت استمرار فعالیت نظام آموزشی، کلیه مدارس و دانشگاه‌ها در تمامی سطوح اداری و آموزشی طبق روال سابق در ساعات مقرر قبلی به صورت حضوری دائر و فعال خواهد بود.

مدارس ۱۰ شهرستان کرمانشاه تعطیل اعلام شد

دکتر افشین یگانه در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس، اظهار داشت: تعطیلی و تاخیر در فعالیت مدارس استان مربوط به ۱۰ شهرستان است و شامل شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی نمی‌شود.

به گفته وی، فعالیت مدارس استان در زمان تعطیلی یا تاخیر به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» انجام می شود.

مدارس نوبت بعدازظهر دوشنبه به روال عادی فعالیت خواهند کرد.

در حال تکمیل................
https://jahannews.com/vdcg3n97yak9xy4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3n97yak9xy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *