شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
آسیابری:‌

تا فینال مسابقات با یک چشم مبارزه کردم/ هروی به فکر سلامتی‌ام بود

چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 810020
دارنده عنوان نقره پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: حریفم وقتی با پاشنه به چشمم ضربه‌ای وارد کرد به خاطر تورم و شدت مصدومیت تا فینال با یک چشم مبارزه کردم.
تا فینال مسابقات با یک چشم مبارزه کردم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علی‌اکبر آسیابری نماینده وزن منهای 75 کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان کشورمان در چارچوب پنجمین دوره باز‌ی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف حریفان خود رفت و علی‌رغم مصدومیت شدیدی که از ناحیه چشم سمت راست خود داشت موفق شد حریف اردنی خود را شکست دهد و به فینال مسابقات راه یابد.
مصدومیت آسیابری از ناحیه چشم به اندازه‌ای بود که حالا قرار است به خاطر شکستگی دیواره داخلی کاسه چشم در تهران تحت جراحی قرار بگیرد.

علی‌اصغر آسیابری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که کیفیت فنی مسابقات قونیه چطور بود، گفت: تنها در کشورهای عربی مصری‌ها حضور نداشتند و در واقع همه کشورهای عربی در این مسابقات حضور داشتند.  همه داورها از کشورهای عربی بود. باید اینطور مثال بزنم وقتی مقابل نماینده اردون بازی می‌کردم همه داوران از عربستان و مراکش بودند. یعنی در کل مسابقه‌ام در همه حالت با کشورهای عربی بود. سطح مسابقات واقعاً بالا بود. ما در این رقابت‌ها در بخش داوری نماینده‌ای نداشتیم و به همین دلیل ضربه خوردیم. همه بچه‌ها بعد از پایان مسابقات تمام فیلم‌های خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند تا همه ببینند که چقدر داوری‌ها به ضرر ما تمام شد. 

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: همه کشورها در کاراته‌وان حضور داشتند  به همین دلیل پیشرفت چشمگیری داشتند. دور بودن ما از مسابقات لیگ‌های جهانی باعث شده ما ضربه خوریم. ما تمرینات‌مان را انجام داده بودیم از لحاظ بدنی شرایط خوبی داشتم اما به خاطر اینکه از مسابقات دور بودیم با احتیاط مقابل حریفان‌مان مبارزه می‌کردیم حریفان ما خیلی خوب مبارزه می‌کردند اما در مقابل ما سعی می‌کردیم اشتباه نکنیم. این لطف خدا بود که من توانستم به فینال بروم. 

آسیابری در پاسخ به این سؤال که پس عدم حضور شما در کوران مسابقات باعث افت فنی شده است، عنوان کرد: متأسفانه ما به دور از کوران مسابقات بودیم  اما حریفان‌مان خیلی آماده بودند. مهدی خدابخشی که همیشه همه حریفان خود را فنی شکست می‌داد در این مسابقات بازی را واگذار کرد او از سال 2019 در مسابقات انفرادی مبارزه نکرده بود. مجید  نکوهمت، مرتضی نعمتی و علی مسکینی همه این نفرات توانایی‌های زیادی دارند. اگر داوران در وزن 60 کیلوگرم قضاوت عادلانه‌ای داشتند می‌توانست یکطرفه علی مسکینی در فینال حضور داشته باشد. 

وی افزود: به شخصه همیشه حریفانم را با اختلاف امتیاز شکست می‌دادم اما در قونیه نمی‌توانستم حریفانم را با اختلاف امتیاز شکست بدهم چون واقعاً فاصله گرفتن از گردونه مسابقات باعث می‌شود که از لحاظ فنی افت کنیم. خوشحالم که دوباره در مسیر مسابقات قرار گرفته‌ایم و حالا قرار است در کاراته‌وان باکو حضور پیدا کنیم. 

آسیابری در پاسخ به این سؤال که دلیل مصدومیت شدید شما از ناحیه چشم در بازی مقابل کاراته‌کای اردونی چه بود، اظهار داشت: زمانی که می‌خواستم اجرای فن کنم متأسفانه حریفم با پاشنه پا ضربه محکمی به چشم من وارد کرد. در ترکیه مداوا انجام شد اما حالا که به تهران برگشته‌ام پس از معاینه پزشکان مشخص شده دیواره داخلی کاسه چشمم شکسته است و عضله چشم سمت راستم درگیر شده و این موضوع باعث شده دوبینی به وجود بیاید. وقتی بالا را نگاه می‌کنم یا به سمت پایین نگاه می‌کنم همه چیز را دوتا می‌بینم. امروز پزشکان اعلام کردند باید چشمم خیلی سریع جراحی شود.

دارنده عنوان نقره پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در واکنش به این سؤال که چرا پس از مصدومیت شدیدی که داشتید مبارزه را ادامه دادید، گفت: ابتدا تصور نمی‌کردم مصدومیت به این اندازه شدید باشد.

وقتی مصدوم شدم پس از مداوای اولیه به روی تاتامی برگشتم و زمانی که رقص پا می‌کردم احساس می‌کردم چشم سمت راستم کاملاً تکان می‌‌خورد. آرام آرام به دلیل خون‌ریزی که داشت و تورمی که ایجاد شده بود بینایی‌ام را کاملاً به خاطر این وضعیت از دست داده بودم. یعنی التهاب چشمم به اندازه‌ای بود که واقعاً سمت راست را به هیچ عنوان نمی‌دیدم مصدومیت به اندازه‌ای شدید بود که نیمه‌نهایی و فینال با یک چشم مبارزه کردم. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کادر فنی برای قطع مبارزه و مداوای چشم شما تأکیدی نداشت، عنوان کرد: یک دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود این حادثه برایم رخ داد. سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی به خاطر شدت مصدومیت بارها به من تأکید کرد که دیگر مبارزه نکن او به فکر سلامتی من بود اما چون 16 ثانیه آخر مبارزه بود تمام تلاشم را کردم وقتی اخطار چهارم را از حریفم گرفتم بازی به سود من تمام شد راهی فینال شدم و یک نفس راحت کشیدم چون واقعاً تلاش کرده بودم، زحمت کشیده بودم و می‌خواستم در قونیه به حقم برسم. این کار خدا بود که من به مسابقات رفتم.
آسیابری در پاسخ به این سؤال که پس با این حساب باید چشم شما جراحی شود، گفت: بله، آخرین تشخیصی که پزشکان دادند حتماً باید طی چند روز آینده چشم جراحی شود در واقع هیچ راه دیگری ندارد.

دارنده عنوان نقره پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی  در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از مسئولان فدراسیون، کادر فنی واقعاً تشکر می‌کنم. در طول این مسیر ما را حمایت کردند تا بهترین نتیجه در قونیه رقم بخورد. از ذبیح‌الله پورشیب و بهمن عسگری که در این مدت در اردوها به ما کمک می‌کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد تا در مسابقات بعدی بتوانیم بهترین نتیجه را برای کاراته کشورمان رقم بزنیم.
https://jahannews.com/vdciruavut1azu2.cbct.html
jahannews.com/vdciruavut1azu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *