سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در نماز جمعه تهران:

انقلاب اسلامی سر سفره عاشورا نشسته/ مجلس و دولت گزارش‌های پیوست تفریغ بودجه را مورد توجه قرار دهند

جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 809549
نظارت و گزارش به هنگام دیوان محاسبات نقش مؤثری در اصلاح ساختار بودجه، انضباط مالی و تدوین بودجه اثربخش تر دارد.
انقلاب اسلامی سر سفره عاشورا نشسته/ مجلس و دولت گزارش‌های پیوست تفریغ بودجه را مورد توجه قرار دهند
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: واقعه عظیم کربلا در عصری که چهره واقعی دین پنهان شده بود و جریان باطل به جای جریان حق قرار گرفته بود، یک حرکت عظیمی را خلق کرد و چهره باطل را نمایان کرد.

وی با اشاره به دلایل ماندگاری قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: انقلاب اسلامی با درس گرفتن از قیام امام حسین (ع) اگر ماندگار بوده، به دلیل الهام گرفتن از اصول عاشورا و اسلام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: باید معروف و منکر را شناخت و برای ترویج معروف و محو منکر حرکت کرد.

ابوترابی فرد با اشاره به صحبت‌های وزیر دفاع در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: امیدوارم در پرتو تلاش نیروهای خوب، باانگیزه، عالم و متعهد وزارت دفاع و نیروهای مسلح مسیر تحسین برانگیز و پیشرفت کشور در این حوزه تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: ۳۱ تیر سال جاری گزارش تفریغ بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که لازم می دانم از رئیس دیوان محاسبات، معاونان وی و دیگر همکاران آنان جهت تهیه زودهنگام این گزارش تقدیر و تشکر کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: وظیفه اصلی دیوان محاسبات، دیده بانی نسبت به مسائل مالی کشور است. اعمال دقیق این نظارت و گزارش به هنگام نقش موثری در اصلاح ساختار بودجه و افزایش انضباط مالی و تدوین بودجه کارآمدتر و اثربخش تر خواهد داشت.

ابوترابی فرد ادامه داد: شش ماه زودتر از تاریخ تعیین شده گزارش تفریغ بودجه همراه با پیوست‌هایی که آن پیوست‌ها بسیار بااهمیت است، تقدیم مجلس شد. از نمایندگان مجلس و دولت می‌خواهم گزارش‌های پیوست تفریغ بودجه را کاملاً مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: گزارش تحلیلی بر موضوعات خاص در ۱۹ سرفصل بودجه و گزارش تحلیلی آسیب‌های ساختار نظام بودجه ریزی کشور ارائه شده است که باید مورد توجه قرار گیرد، یکی از این گزارش‌ها در مورد میزان اوراق مالی صادر شده در سال ۱۴۰۰ است و اینکه چه مقدار استقراض از طریق صدور اوراق مالی صورت گرفته است.

ابوترابی فرد گفت: تحلیل این حوزه از مسائل کلیدی بودجه و توجه به رفع کاستی‌ها قطعاً به ارتقا نظام بودجه ریزی کشور کمک می‌کند. هر چند ما در این حوزه خصوصاً در بودجه ۱۴۰۱ مسائل و مشکلات جدی داشتیم آن مقدار که لازم و امکان پذیر باشد، بنده در آینده و در این جایگاه به عرض ملت ایران خواهم رساند و در مجامع علمی و کارشناسی در دولت و مجلس قطعاً پیگیر رفع این مشکلات و کاستی‌ها خواهیم بود.

ابوترابی فرد اظهار داشت: ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی است. این روز بسیار بزرگ و اقتدار آفرین است. فرزندان عزیز ایران اسلامی که بسیاری از آنان در میدان‌های نبرد تا آخرین گلوله از کشور و اسلام و انقلاب دفاع کرده بودند و با بدنی مجروح در چنگال مزدوران بعثی صدام قرار گرفتند، در طول یک دهه اسارت برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس خلق کردند.

وی ادامه داد: آنها به معنای واقعی کلمه عاشورا را به نماد و الگویی برای دستیابی به عزت، قدرت و استقامت تبدیل کردند. عاشورا بود که دفاع مقدس را خلق کرد. کار بزرگ عاشورا بود که فرصت بزرگی را برای تحول ایجاد کرد. نیروهای مسلح اقتدارآفرین ایران، سردار سلیمانی‌ها، صیادشیرازی ها از عاشورا درس گرفتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ایستادگی امام حسین (ع) و یارانش به ما درس مقاومت آموخت، آزادگان عزیز اردوگاه‌ها را به مدرسه‌ای تبدیل کردند که معارف عاشورا در این مدارس تدریس می‌شد. دغدغه آنان ارتقا مقام انسانیت بود و به انسانیت فکر می‌کردند.

ابوترابی فرد تاکید کرد: آزادگان برای تحول ماموران عراقی و نیروهای صلیب سرخ برنامه داشتند و برای خلق یک استقامت یکپارچه و وحدت و انسجام ستودنی برنامه داشتند. اگر برخی از خواهران ما در این حرکت انقلاب از نظر پوشش ظاهری ما گمان می‌کنیم جا مانده‌اند، آیا ما در جا ماندن آنها نقشه داشته‌ایم یا خیر؟ نقش ما چه بوده است؟

وی ادامه داد: برنامه آزادگان این بود که کسی نباید جا بماند لذا در اسارت کسی جا نماند.

بسیاری از اسرای ما از رزمندگان نبودند بلکه صدامیان مردم کوچه و بازار را به اسارت گرفته بودند اما این مردم کوچه و بازار به رزمندگان مقاوم و خستگی ناپذیر تبدیل شدند که تنها دغدغه آنها پیروزی رزمندگان در جبهه‌های نبرد بود. آزادگان اسارت گاه را به یک عبادتگاه تبدیل کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ما در روزهای تجلیل و تکریم از مسجد قرار داریم، سوال کنید که آسایشگاه‌های تاریک، سرد و پرشکنجه، عبادتگاه و مسجد بود و نیمه‌های شب زمزمه آزادگان بود که در فضا می‌پیچید. برخی از آزادگان می‌گفتند که گاهی نیمه شب برمی خاستیم و می‌دیدیم ابوترابی در بستر خودش نیست. جستجو می‌کردیم و می‌دیدیم در پایین پای آزاده ای نشسته است و به پای او بوسه می‌زند. در مقابل استقامت و ایستادگی او خشوع و خضوع می‌کند. وحدت، انسجام، عبودیت، بندگی در اسارتگاه‌ها موج می‌زد، آزادگان اردوگاه‌ها را به یک دانشگاه تبدیل کردند.

ابوترابی فرد متذکر شد: در زندان عراق علی القاعده باید آنچه فراوان یاد شود وقت اضافی باشد اما آنچه آزادگان کم داشتند، وقت بود. تمام دقایق و ساعات حضورشان در اسارتگاه‌ها پر از برنامه بود. آنان ساعت عبادت، نظافت، خدمت به برادران هم بند، حضور در کلاس درس و تدریس برای دیگران و ورزش و برنامه‌های سیاسی و گوش دادن به رادیو را داشتند.

وی بیان کرد: چند روز پیش در کرمانشاه خدمت چند تن از آزادگان بودم. خاطره‌ای گفتند مبنی بر اینکه در آسایشگاه آنها مامور عراقی برادر آزاده ای را آن چنان مورد آزار و شکنجه قرار داد که یک چشمم را از دست داد. قطعاً صحنه دلخراشی بوده است. زمانی که مامور عراقی این صحنه را دید، شرایط روحی اش تغییر کرد و بعد از چند روز آن برادر آزاده به سوی مامور عراقی رفت و آیه‌ای خواند مبنی بر اینکه بدی و خوبی برابر نیستند و باید بدی را با خوبی جواب دهیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: امروز روز ۲۸ مرداد است که فرصت نشد در این باره صحبت کنم و قطعاً در فرصت دیگری درباره این حادثه ننگین در تاریخ سیاسی ایران که با مدیریت سیا و سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس شکل گرفت و ربع قرن ملت ایران را گرفتار دیکتاتوری شاهنشاهی وابسته به اردوگاه غرب کرد، صحبت خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *