سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۳
تحلیل سعدالله زارعی؛

قصاص سلمان‌ رشدی در نیویورک؛ اجرای حکم الهی پیروزی مسلمانان بر تروریسم فرهنگی رشدی‌هاست

يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 808995
سعدالله زارعی کارشناس و تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی معتقد است حمایت از سلمان رشدی و حفظ وی برای غرب به عنوان یک نماد پیروزی در مقابل جهان اسلام مطرح بود و در واقع معدوم شدن سلمان رشدی یک پیروزی برای اسلام و مسلمانان محسوب می‌شد.
قصاص سلمان‌ رشدی در نیویورک؛ اجرای حکم الهی پیروزی مسلمانان بر تروریسم فرهنگی رشدی‌هاست
به گزارش جهان نيوز، جمعه برابر با 21 مرداد بود که منابع خبری گزارش دادند سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت اسلام و قرآن و پیامبر اسلام(ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» و توهین به اعتقادات حدود یک میلیارد مسلمان، مصادف با سال 1367 هجری شمسی، خشم مسلمانان را برانگیخت. او به همین دلیل تحت حمایت غربی‌ها در یک زندگی مخفی و با شرایط سخت‌گیرانه امنیتی مواجه بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب موهن، فتوای ارتداد سلمان رشدی را صادر کردند.

حتی گفته می‌شود که در نخستین ماههای پس از انتشار آیات شیطانی و بالاگرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای  ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داد.

با توجه به حمله روز جمعه به سلمان رشدی در نیویورک گفت‌وگویی با «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل سیاسی انجام داده‌ایم.  زارعی در ابتدا در واکنش به ماجرای حمله به سلمان رشدی اظهار داشت، این اتفاق را از دو منظر باید نگاه کرد؛ یک منظر آن عنصر حمله‌کننده است و منظر دوم فردی  است که مورد حمله قرار گرفته است.

سلمان رشدی تروریسم فرهنگی است
به گزارش تسنیم، این کارشناس مسائل سیاسی در تحلیل این ماجرا، ابتدا به  منظر دوم یعنی فردی که هدف قرار گرفته پرداخت و گفت: با توجه به اینکه این فرد در کارنامه خودش،‌ اهانت به مقدسات اسلامی و یک شریعت و یک دین بزرگ را دارد، به عنوان یک فرد مجرم، جرم عظیمی مرتکب شده است. این جرم در حدی است که در واقع خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید ان الشرک کظلم العظیم، شرک ظلم عظیمی حساب می‌شود. این فرد مشرکانه و منافقانه در حالی که ادعای مسلمانی می‌کرده، اقدام به هتک حرمت اسلام، یک دین الهی، یعنی دین یک و نیم میلیارد انسان کرده است. این یک تروریسم فرهنگی است و وی دست به ترور پیامبر و یک دین الهی و در واقع اعظم ادیان الهی زده است.

زارعی به فتوای حضرت امام (ره) درباره سلمان رشدی اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) به محض مطلع شدن از محتوای کتاب آیات شیطانی،‌ در سال 1367،‌ آن بیانیه تاریخی و فتوای تاریخی را صادر کردند و سلمان رشدی را مهدورالدم خوانده و این حکم را برگشت‌ناپذیر دانستند و فرمودند که اگر سلمان رشدی زاهد زمان هم شود، توبه هم بکند باید به سزای عملش برسد. در واقع حکم الهی که درباره مرتد صادر شده، باید درباره وی اجرا بشود.

زارعی ادامه داد: طبیعتاً ما به عنوان یک انسان مسلمان یا به عنوان یک کشور مسلمان، از نابودی سلمان رشدی از هر طریقی که اتفاق بیفتد، استقبال می‌کنیم و خوشحال می‌شویم؛ به هر کیفیتی این فرد به دلیل جرم سنگین و بسیار بزرگی که مرتکب شده، در واقع معدوم بشود. بنابراین هر کسی به هر دلیلی یا به هر شکلی مباشرتاً، مستقیماً از هر کشوری یا از هر جایی، مسلمان یا غیرمسلمان و با هر انگیزهای که دست به این کار زده باشد، ما از حیث این که این عمل علیه کسی اجرا شده که مهدورالدم بوده، طبیعتاً از آن خوشحال می‌شویم و استقبال می‌کنیم.

نباید تصور کرد که حمله به سلمان رشدی توسط خود غربی‌ها صورت گرفته است
وی در تجزیه و تحلیل منظر دیگر این ماجرا یعنی عنصر حمله کننده گفت: اما از منظر اینکه سلمان رشدی توسط چه کسی، چه کسانی یا چه سازمانی مورد هجوم قرار گرفته، بسیار زود است در حالی که ما اطلاعاتمان تکمیل نشده، درباره آن اظهار نظر کنیم.

زارعی، سلمان رشدی را یک نماد برای غرب توصیف کرد و گفت:  آن چیزی که در اینجا می‌شود راجع به آن صحبت کرد این است که سلمان رشدی برای غرب یک نماد شده بود و حمایت از سلمان رشدی و حفظ وی برای غرب به عنوان یک نماد پیروزی در توهین به جهان اسلام مطرح بود. در واقع معدوم شدن سلمان رشدی یک پیروزی برای اسلام و مسلمانان محسوب می‌شد. به همین جهت نباید گمان کنیم که حمله به سلمان رشدی توسط خود غربی‌ها صورت گرفته است.

سعدالله زارعی با اشاره به گمانه زنی‌هایی مطرح شده در این باره تاکید کرد:  واقعیت این است که همانطور که انتقال سریع سلمان رشدی به بیمارستان با استفاده از هلیکوپتر صورت گرفت و این امر به ندرت درباره دیگران اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد غرب چقدر روی حفظ سلمان رشدی حساس است.

وی تاکید کرد: بنابراین معلوم است که این کار نمی‌تواند کار آمریکا یا سرویس‌های آمریکایی باشد. مسلماً افراد متدین در سطح دنیا که در آمریکا هم کم نیستند، مترصد فرصت بودند. در طول حدود 34 سال، همواره مترصد فرصتی بودند تا این مرتد را به سزای عملش برسانند. بعد علی‌القاعده اگر چه اطلاعاتمان تکمیل نیست اما ظواهر و شواهد نشان‌دهنده این است که فرد مهاجم یک مسلمان معتقد انقلابی بوده که در پی اجرای حکم شرعی علیه سلمان رشدی بوده است.

غربی‌ها با تمام توان برای حفظ سلمان رشدی به صحنه آمدند
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی درباره انگیزه‌های مجری این اقدام گفت:سلمان رشدی از یک طرف به دلیل اینکه یک اهانت فرهنگی بسیار بزرگی را به جهان اسلام و به مقدس‌ترین مقدسات جهان اسلام که قرآن کریم و حضرت رسول (ص) است، انجام داده در ذهن و نظر مسلمانان به عنوان فردی  نگریسته می شد که باید به سزای عملش برسد. اما در عین حال وقتی که سلمان رشدی تحت حمایت آشکار، پرحجم و توطئه‌آمیز غربی‌ها قرار گرفت،‌ به یک نماد تبدیل شد. از یک طرف مسلمانان می‌خواستند رشدی را به سزای عملش برسانند و حکم الهی را درباره‌اش جاری بکنند و از یک طرف هم غربی‌ها می‌خواستند این اتفاق نیفتد و لذا با تمام توان برای حفظ سلمان رشدی به صحنه آمدند. مخصوصاً انگلیسی‌ها در اینجا خیلی نقش داشتند.

در اینجا در واقع یک جبهه‌ای شکل گرفت که یک طرف آن غرب و طرف دیگر آن جهان اسلام بود. طبیعتا عناصر فداکار و مجاهد در جهان اسلام کم نیستند که غیرت دینی آنها را وا داشته باشد تا برای اجرای حکم الهی وارد میدان بشوند.

اجرا حکم الهی درباره سلمان رشدی نماد شکست غرب در برابر جهان اسلام است
وی با تاکید بر اجرای حکم الهی در قبال سلمان رشدی مرتد تصریح کرد: در اینجا ما یک مسئله داریم به نام اجرای حکم حضرت امام (ره) و اجرای حکم اسلام. در واقع اجرای حکم الهی درباره این فرد مرتد، منفعتش روشن است و در واقع این نماد، فرو ریختن جبهه‌ای در مقابل جبهه‌ای دیگر است. نماد شکست رویکرد اهانت‌آمیز و تروریستی غرب در برابر جهان اسلام است.

این کارشناس تاکید کرد: این که جهان اسلام بالاخره بتواند نظرش را به کرسی بنشاند، برای جهان اسلام و از جمله جمهوری اسلامی بسیار اهمیت دارد و اصلا هم‌وزن موضوعات دیگر نیست. اینجا بحث جبهه و بحث شکست نظام سلطه در برابر مسلمانان در میان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید
Iran, Islamic Republic of
به زودی صهیونیست‌ها خودشان منطقه را ترک می کنند .شاید چند روزی بیشتر زندگی نکبت دار داشته باشند.بهترین گزینه برای آنها جزیره UK است .
Iran, Islamic Republic of
این بدبخت ها فقط ادعا دارند،حتی نمیتونن از جون مردم خودشون دفاع کنن.
Iran, Islamic Republic of
کاملا منطقیه،وقتی خشونت علیه مسلمانان چه در کشور خودشون باشن چه جای دیگه انجام میدید،بلاخره یه جا میزنه بیرون،نمیشینن که نگاهتون کنن.