جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

مقتدی صدر: دست ما برای اصلاح دولت دراز است

جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 808860
رهبر جنبش صدر به طرفداران چارچون هماهنگی گفت که برای اصلاح دولت تظاهرات کنند.
مقتدی صدر: دست ما برای اصلاح دولت دراز است
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در حساب کاربری توییتر خود از افردای که از چارچوب هماهنگی حمایت می‌کنند درخواست کرد تا برای ایجاد اصلاحات در دولت تظاهرات کنند، نه حمایت از آن.

به گزارش الجزیره، مقتدی صدر خطاب به طرفداران چارچوب هماهنگی گفت: «اجازه دهید تظاهرات شما مسالمت آمیز باشد و صلح مدنی را حفظ کنید. دست ما به سوی حامیان چارچوب هماهنگی دراز است تا دولت را اصلاح کنیم.»

این در حالی است که مقتدی صدر، رهبر جنش صدر، درخواست نخست وزیر عراق را برای گفتگو و حل مسائل پیش آمده رد کرده و گفته بود که مذاکرات هیچ فایده‌ای ندارد.

از سوی دیگر چارچوب هماهنگی در عراق حمایت خود را از هر مسیر قانون اساسی برای رسیدگی به بحران‌های سیاسی و دستیابی به منافع مردم از جمله انتخابات زودهنگام پس از دستیابی به اجماع ملی و ایجاد فضای امن اعلام کرده است.

همچنین نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق، دعوت صدر را رد و اعلام کرد که وی درخواست انحلال پارلمان عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام را رد می‌کند، مگر اینکه پارلمان فعلی به طور طبیعی به جلسه بازگردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تمام بزرگان صدر را آمریکا ترور کرد . این چرا یکبار ترور نشد . ارتباط نزدیک این شخص با عربستان و صحبتهای او در خصوص سردار سلیمانی درست یک روز قبل از شهادت که فردادی آن روز پس گرفته شد گویای چند موضوع است 1 این شخص یک فرداد ناسیونالسیم است تا شیعه 2 ضد ایران که هنوز چهره خود را نشان نداده است . 3 در سفر به عربستان نمک گیر شده است . 4 با ایجاد شور و .... از احساسات جوانان عراق سوئ استفاده می کند