جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گرما چگونه بر سطح قند خون اثرگذار است؟

پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب: 808562
یکی از مسائلی که افراد دیابتی با آن روبرو هستند، گرمای تابستان است.
گرما چگونه بر سطح قند خون اثرگذار است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، ما اغلب در طول زندگی شاهد تغییر فصول هستیم و گاه برای گذر از یک فصل به فصل دیگر حتی منتظر می‌مانیم.

اما اگر شما نیز جزو افراد دیابتی باشید، ممکن است به آب و هوای گرم حساسیت داشته باشید.

گرمای شدید می‌تواند بر کنترل قند خون اثرگذار باشد. اگر شما نیز از انسولین استفاده می‌کنید و یا قند خونتان به شکلی مؤثر کنترل نشده است، احتمال دارد در معرض خطر بالاتری در ماه‌های تابستان قرار داشته باشید.

وخیم‌تر شدن کنترل قند خون یکی از نگرانی‌های اصلی محسوب می‌شود و بسته به سطح فعالیت‌های شما، پیشرفت قند خون شما ممکن است مایه نگرانی باشد.

اگر شما نیز از عوارض دیابت رنج می‌برید و این امر سبب وارد آوردن آسیب به غدد عروق شما شده است، ممکن است نتوانید به طور معمول عرق کنید.

این مسأله از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که زمانی که دمای هوا فزایش پیدا می‌کند، می‌تواند منجر به گرمازدگی و سکته گرمایی شود.

یکی از متخصصین غدد در این باره می‌گوید: گرمای شدید همچنین می‌تواند به داروهای شما و تجهیزات تست [قند خون] شما آسیب برساند.

من همیشه به بیماران یادآوری می‌کنم تا از خودشان و تجهیزات شان در طول تابستان و زمستان مراقبت کنند.

او همچنین می‌گوید: مهم است پیش از آنکه درگیر تفریحات تابستانی شوید، قند خون خود را کنترل کنید.

در صورتی که قند خون شما بسیار بالاتر از ۲۵۰ میلی گرم در دسی‌لیتر است، پیشنهاد می‌کنم پیش از آنکه درگیر فعالیت‌های سخت بدنی شوید، همانطوری که انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند، صرف نظر از وضعیت دمایی و آب و هوا شیوه کنترل قند خون تان را اصلاح کنید.

این دکتر غدد می‌گوید گرمای شدید می‌تواند بر روی سطح قند خون شما اثرگذار باشد.

اما اینکه چطور گرما می‌تواند بر سطح قندخونتان اثر بگذارد، بستگی به این دارد که شما چه خورده اید، آیا به بدن تان به خوبی آب رسانی کرده اید و اینکه سطح فعالیت شما چه میزان است.

اگر گرما و فعالیت زیاد سبب می‌شود تا شما زیاد عرق کنید، ممکن است آب بدن شما کم شود و همین امر نیز به بالارفتن سطح قند خون تان منجر گردد.

همین امر نیز می‌تواند به تکرر ادرار بیانجامد که خود به از دست رفتن بیشتر آب بدن و حتی سطح قند خون بالاتر منجر می‌گردد که در واقع نوعی چرخه معیوب به حساب می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *