پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چین پلوسی و خانواده او را تحریم کرد

جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 808313
سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه وضعیت اوکراین و تایوان به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیستند، از تحریم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و اعضای درجه یک خانواده وی خبر داد.
چین پلوسی و خانواده او را تحریم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در ادامه واکنش‌های تند چین به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، امروز از تحریم پلوسی توسط پکن خبر می‌رسد.

«هووآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) از تحریم پلوسی و اعضای درجه یک خانواده وی، به دلیل سفر به تایوان خبر داد.

هووآ طی نشست خبری در پکن گفت: «آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد را نمی‌توان با آنچه در تایوان رخ می‌دهد، مقایسه کرد.۱۶۰ کشور سفر پلوسی به تایوان را تحریک‌آمیز و نقض اصل چین واحد دانستند».

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، وی در ادامه توضیح داد: «سفر پلوسی تحریک آمیز است و صلح و امنیت را تضعیف می‌کند. سفر پلوسی وضعیت تنگه تایوان را بدتر کرد».

این دیپلمات چینی اظهار داشت: «واشنگتن خواهان مداخله در امور داخلی تنگه تایوان است که برخلاف موازین بین‌المللی است. واکنش ما موجه و متناسب با تحولات جاری و سفر پلوسی به تایوان است».

هووآ همچنین خبر داد که وزرای خارجه کره جنوبی و نپال در ماه جاری میلادی به چین سفر خواهند کرد.

این در حالی است که «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه اعلام کرد واشنگتن آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای «مینوت‌من» را برای جلوگیری از افزایش بیشتر تنش‌ها به تعویق انداخت.

سفر پلوسی به تایوان اولین سفر یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سال ۱۹۹۷ به این جزیره بود. پلوسی به محض ورود به تایوان در توییتی نوشت: «سفر به تایوان نشان دهنده تعهد من به یک دموکراسی پویاست.»

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *