جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عزاداری‌ها در فضای باز برگزار شود

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 807904
از آنجایی که در حال حاضر چرخه ویروس در حال گردش بوده و آمار بستری‌ها روند صعودی دارد، بهتر است مراسم در فضای باز برگزار شوند.
عزاداری‌ها در فضای باز برگزار شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اربعین یکی از باشکوه‌ترین تجمعات بشری در سراسر جهان محسوب می‌شود و سلامت مردم در چنین موقعیتی یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت است که در شرایط کنونی، واکسیناسیون و تزریق دز یادآور در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: امیدوارم از موضوع واکسیناسیون استقبال شود، چرا که تأثیر واکسن در پیشگیری از ابتلاء به بیماری ثابت شده و توصیه می‌شود کسانی که قصد حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) را دارند، نسبت به تزریق واکسن اهتمام جدی داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در جهش جدید کرونا علاوه بر واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مخصوصاً استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری تأثیر قابل توجهی دارد.

حیدری به ضعف سیستم ایمنی در اکثر سالمندان اشاره کرد و گفت: این گروه بیشتر در معرض خطر هستند که نیازمند توجه و مراقبت بیشتری بوده و بایستی حتی الامکان در مراکز شلوغ و پر جمعیت حضور نداشته باشند و یا در صورت حضور، تمامی موارد ایمنی جهت جلوگیری از ابتلاء به بیماری را به جد رعایت کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از آنجایی که در حال حاضر چرخه ویروس در حال گردش بوده و آمار بستری‌ها روند صعودی دارد، بهتر است مراسم در فضای باز برگزار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *