پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

قربانیان کودتا علیه اسکوچیچ مشخص شدند

دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 807192
شاید بازندگان بزرگ جنجال مجازی بازیکنان تیم ملی ۲ بازیکن باتجربه تیم ملی ایران باشند.
قربانیان کودتا علیه اسکوچیچ مشخص شدند
به گزارش جهان نيوز، در فاصله کمتر از ۴ماه تا آغاز جام‌جهانی، تیم ملی فوتبال ایران بخشی از عجیب‌ترین روزگار خود را پشت سرمی‌گذارد؛ یک آشفتگی محض که به‌خاطر بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال، تشدید هم شده است. صف‌بندی آشکار رخ داده بین ۲گروه از بازیکنان تیم ملی هم که قوز بالای قوز بود. یک عده از اسکوچیچ حمایت کردند و یک عده بر او تاختند. در نتیجه شرایطی ایجاد شده که هر قدر هم یک عده شعار وحدت و پایان دو دستگی سر بدهند، باز کسی باور نخواهد کرد.

بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که چنین وضعیتی بدون «قربانی» به پایان برسد. اگر دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی باقی بماند و قرار باشد فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲را تنظیم کند، واقعا بعید است که بازتاب وقایع این مدت را در انتخاب‌های او نبینیم. البته که حدس زدن تصمیمات مربی کروات بسیار دشوار است، اما احتمال جدی وجود دارد که ۲ تن از کاپیتان‌های تیم ملی قربانیان اصلی جنجال‌های اخیر لقب بگیرند.

طارمی و جهانبخش؟ خیلی بعید است
گمانه بسیار جدی طی روزهای گذشته این بوده که اگر اسکوچیچ تا جام‌جهانی بر مسندش باقی بماند، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش را با خودش به قطر نمی‌برد. با این حال باور اینکه سرمربی تیم ملی چنین تصمیمی بگیرد، بسیار دشوار است. شاید در فضای احساسی ایجاد شده، خیلی‌ها چنین توقعی از اسکوچیچ داشته باشند. حتی داستان طارمی و اسکو با حکایت امه ژاکه و اریک کانتونا مقایسه می‌شود، اما واقعا می‌دانیم که اخذ چنین تصمیمی ساده نیست.

طارمی بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران به‌شمار می‌آید و خط کشیدن روی نام او حتی برای کارلوس کی‌روش با آن روحیه مستبد و تهاجمی هم کار سختی بود، چه برسد به اسکوچیچ. علیرضا جهانبخش هم که گویا در فعل‌وانفعالات اخیر علیه کادر فنی همراه و همدوش طارمی بوده زیر تیغ است. شاید حذف او آسان‌تر به‌نظر برسد، اما بعید است اسکو به این گزینه هم فکر کند. جهانبخش بازیکن ثابت و مورد علاقه مربی کروات در تمام طول این مدت بوده و در مسابقات انتخابی هم ۵گل برای تیم ملی به ثمر رساند.

حاج‌صفی و انصاری‌فرد؟ اصلا بعید نیست
از آن سو اما ۲ بازیکن مهم دیگر هستند که سابقه زیادی دارند، در زمره کاپیتان‌های تیم ملی به‌شمار می‌روند و از قضا به شکلی غیرمنتظره از مخالفان اسکو حمایت کردند. این ۲ نفر که پایگاه اجتماعی‌شان با مهدی طارمی هرگز قابل مقایسه نیست، کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی هستند؛ کسانی که با اتفاقات اخیر، شاید واقعا رنگ جام‌جهانی را نبینند. هر ۲بازیکن نقش بسیار کمی در تفکرات و تدابیر تاکتیکی اسکوچیچ داشته‌اند و به‌نظر می‌رسد ریشه ابراز مخالفت‌شان با سرمربی تیم ملی هم همین بوده باشد.

کریم که اصلا این اواخر به اردوها دعوت نمی‌شد و در مورد حاج‌صفی هم بسیار بعید است که حذف احتمالی او با اعتراض و مقاومت چندانی از سوی افکار عمومی مواجه شود. هر دوی این بازیکنان ۳۲ساله هستند و هم‌اکنون رقبای جدی و سرسخت در تیم ملی دارند. کریم حتی در زمان غیبت طارمی و آزمون هم به بازی گرفته نمی‌شد و حاج‌صفی در مسابقات باشگاهی تیمش نیز اغلب نیمکت‌نشین است. در نتیجه دور از ذهن نیست که مربی کروات با حذف آنها، از شمار مخالفانش در تیم بکاهد و فرصت حضور در اردو را به ۲ بازیکن مورد اعتمادش بدهد. آیا حاج‌صفی و انصاری‌فر، مهم‌ترین کسانی خواهند بود که ۴‌ماه دیگر از بازنشر آن استوری کذایی پشیمان می‌شوند؟
مرجع : همشهری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Switzerland
بدترین کار ممکن ابقای کسی است که چند مدتی از لغو قرار دادش نگذشته است.این مدیریت برخورد با چنین واقعه ای یک افتضاح تمام است.