دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۴

کشف عجیب و چندش آور دانشمندان

دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 807120
به تازگی پژوهشگران خواستار ذخیره مدفوع در مراکز مخصوص شده‌اند و می‌گویند اقدام هوشمندانه‌ای است، چون بعد می‌توان از همان نمونه‌ها برای درمان بیماری فردِ اهداکننده استفاده کرد.
کشف عجیب و چندش آور دانشمندان
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از پیوند مدفوع خبرساز و نتایج امیدوار کننده‌ای هم از این پیوندها منتشر شده است اما به تازگی پژوهشگران خواستار ذخیره مدفوع در مراکز مخصوص شده‌اند و می‌گویند اقدام هوشمندانه‌ای است، چون بعد می‌توان از همان نمونه‌ها برای درمان بیماری فردِ اهداکننده استفاده کرد؛ از درمان بیماری کووید ۱۹ گرفته تا آزمایش‌های ضدپیری در حیوانات. بااین‌حال دانشمندان می‌گویند فعلاً در اول راه هستیم. 

تکنیک پیوند مدفوع در انسان شامل انتقال جوامع میکروبی (میکروبیوتا) مدفوع از یک فرد سالم به فرد بیمار است. به‌طور معمول از این تکنیک برای درمان وضعیت‌هایی نظیر انتروکولیت با غشای کاذب (CDI) و بیماری‌های التهابی روده (IBD) استفاده می‌شود، اما متخصصان حوزه‌ پزشکی عقیده دارند که می‌توان از پیوند مدفوع برای مبارزه با طیف وسیع‌تری از بیماری‌ها استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کسی که مریض باشه برای درمانش هر چیزی میخوره ....
سلامتی بزرگترین نعمته...
Iran, Islamic Republic of
چی میگی بابا کی از خوردن حرف زد !!!! میگه پیوند
Iran, Islamic Republic of
از حرام خدا دارو درست نمیشه
United States
شناسایی میکروبیوم روده ی افراد سالم و ثبت نمودن آن منظور است نه "پیوند مدفوع" !!!