جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

پادشاه اردن: همه کشورها خواهان روابط خوب با ایران هستند

يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 807052
ملک عبدالله دوم با تاکید بر اینکه همه کشور‌ها خواهان روابط خوب با ایران هستند، اعلام کرد این روابط باید بر اساس اصول احترام متقابل، حسن همجواری و احترام به حاکمیت همراه باشد.
اردن: همه خواهان روابط خوب با ایران هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن تأکید کرد که امان به فلسطین نزدیک بوده و به حاشیه راندن آن را نخواهد پذیرفت.

ملک عبدالله دوم در گفت وگو با روزنامه الرای اردن اعلام کرد: «اردن همواره حامی امت اسلامی و مسائل آن بوده و خواهد بود. ما نزدیک‌ترین به فلسطینی‌ها هستیم و هرگز به حاشیه راندن آن‌ها را نمی‌پذیریم. باید فرصت‌های منطقه‌ای را برای تمرکز بر آینده فلسطین ایجاد کنیم».

وی در زمینه جبهه داخلی اعلام کرد: «ما چشم انداز اقتصادی جامعی داریم که نباید در اجرای آن کوتاهی کنیم. اصلاحات اقتصادی به استراتژی برای مدت دو سال نیاز دارد؛ اما اصلاحات اداری مهم‌تر است».

ملک عبدالله دوم افزود: « توانمندسازی اقتصادی فلسطینی‌ها جایگزین راه‌حل سیاسی نیست و روند سیاسی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید از سر گرفته شود».

پادشاه اردن تاکید کرد: «ما خواهان تنش در منطقه نیستیم، همه کشورها خواهان روابط خوب با تهران بر اساس احترام متقابل، حسن همجواری، احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله هستند. می‌‍ بینیم که مذاکره بهترین راه‌حل برای حل اختلافات و تنش ها  است».

ملک عبدالله دوم تاکید کرد: «کشورش همواره دنبال تقویت کار مشترک عربی در راستای خدمت به مسائل  بوده و همیشه با ائتلاف امت عربی و منافع و قضایای آن بوده و خواهد بود. امان در صدر طرف‌های مقابله کننده با تهدیدات تروریستی و امنیتی کشورهای عربی قرار دارد».

اخیرا نیز  «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن در گفتگویی با به شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، اعلام کرد: کشورش به دنبال روابطی سالم با تهران بوده و امان هیچ وقت به ایران به عنون طرف تهدید کننده امنیت ملی‌اش نگاه نکرده است.

پیش از این نیز عبدالله دوم پادشاه اردن از تلاش برای تشکیل آنچه ناتوی عربی خواند، خبر داده بود، طرحی که در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان شده بود. البته طولی نکشید که وزیر خارجه اردن به صراحت گفت که کشورش بخشی از هیچ ائتلافی علیه ایران نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *