شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
درخواست کی‌یف از غرب:

تسلیحات نوین خود را در اوکراین آزمایش کنید

چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 806607
وزیر دفاع اوکراین از کشورهای غربی درخواست کرد تا این کشورها تسلیحات نوین و پیشرفته خود را در اوکراین آزمایش کنند.
تسلیحات نوین خود را در اوکراین آزمایش کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین از کشورهای غربی خواست تا تسلیحات نوین و پیشرفته خود را در اوکراین آزمایش کنند.

امروز نیز «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان از ناتوانی این کشور برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین خبر داد.

وی طی سخنانی گفت: «به اوکراین درباره محدودیت توانایی‌های نظامی‌مان برای ارسال تسلیحات بیشتر به این کشور اطلاع رسانی کردیم».

در حالی که جنگ در اوکراین پنجمین ماه خود را سپری می‌کند آمریکا و کشورهای اروپایی با کمبود تسلیحات مواجه شده‌اند و این موضوع بر توانایی غرب برای تامین نیازهای تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه تاثیر گذاشته است.

روزنامه فایننشال تایمز اخیرا در گزارشی نوشت که جنگ در اوکراین، کمبود شدید ذخیره تسلیحات و مهمات در کشورهای غربی را نشان داد. این کمبودها به خصوص در تسلیحات اساسی همانند مهمات توپ‌ها که محوری اساسی در جنگ اوکراین به شمار می‌آید، بروز کرده است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، با توجه به کمبودهایی که این کشورها در ظرفیت تولید، اشتغال و زنجیره تامین و کمبود تراشه‌های رایانه‌ای دارند، جبران کسری تسلیحات دفاعی در این کشورها، زمان زیادی را نیاز خواهد داشت.

مقام‌ها و کارشناسان در عرصه نظامی معتقدند که این کمبود تسلیحات نشان دهنده سستی کشورهای غربی در زمینه آمادگی در برابر تهدیدهای نظامی احتمالی پس از پایان جنگ سرد بوده و نتایج این سستی نیز در زمان کنونی و تلاش غرب برای حمایت نظامی از اوکراین جلوه پیدا کرده است.

همچنین  این کارشناسان تاکید کرده‌اند که وسواس غرب در مورد سلاح‌های پیشرفته، باعث منحرف شدن از اهمیت ذخیره سازی تسلیحات و مهمات اولیه شده است.

فایننشال تایمز در ادامه گزارش خود نوشت که غرب در طول ۲۰ سال گذشته بخش عمده‌ای از بودجه و تسلیحات نظامی خود را برای جنگ در خاورمیانه اختصاص داده و از آمادگی برای جنگ‌هایی که به تانک‌ها و توپخانه‌های سنگین احتیاج دارند همانند نبردی که هم اکنون در اوکراین در جریان بوده، غافل مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *