سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

مراکز مطالعاتی اسرائیل: اسرائیل با یک طوفان داخلی بزرگ مواجه خواهد شد/ سناریوی فرار جمعی صهیونیست‌ها تکرار می‌شود؟

سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 806564
محافل و مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی یک سناریو ترسناک برای آینده این رژیم در سایه تهدیدات داخلی و خارجی، به فرار دسته جمعی صهیونیست‌ها در شرایط بحرانی دوره‌های گذشته اشاره کرده و تکرار آن را دور از انتظار ندانستند.
سناریو فرار جمعی صهیونیست‌ها تکرار می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نتایج نظرسنجی عمومی که یکشنبه شب توسط شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام شد نشان داد که فراکسیون حزب راست افراطی این رژیم در انتخابات آینده می‌تواند ۱۳ کرسی کنست را به دست بیاورد،  این در حالی است که در انتخابات سال گذشته تنها ۶ کرسی را به دست آورده بود.  در واقع نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب راست افراطی رژیم صهیونیستی در انتخابات آینده قدرت خود را دو برابر خواهد کرد؛ به این معنا که بیش از نیم میلیون شهرک نشین صهیونیست به یک حزب افراطی نژادپرست رای خواهند داد که به روشی افراطی تر حکومت نژاد پرست و مرتجع صهیونیستی را اداره می‌کند.

رهبری فراکسیون مذکور از ۳ نیروی یهودی- صهیونیستی تشکیل شده که «ایتمار بن جفیر»  نماینده افراطی کنست رژیم صهیونیستی و شاگرد «مئیر کاهانا» خاخام افراطی صهیونیست ( فردی که در سال ۱۹۹۰ خواستار اخراج همه اعراب از فلسطین شده بود تا حکومت نژادپرست و مرتجع یهودی بر این سرزمین مسلط گردد) سرکردگی آن را بر عهده دارد.

علاوه بر آن بن جفیر که  نمی‌تواند نژادپرستی خود را پنهان کند و این  تفکر خود را علنا به نمایش می‌گذارد و حتی علیه نیروهای صهیونیست وابسته به احزاب چپ‌گرا شورش می‌کند، تنها نماینده رژیم صهیونیستی است که علیرغم محکومیت وی به دلیل همکاری با یک سازمان تروریستی در سال ۲۰۰۷ ، توانسته در کنست حضور داشته باشد.  همچنین برخی شاخص‌ها نشان می‌دهد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و حزب راست افراطی وی در انتخابات آینده می‌توانند پیروز شوند و همین مسئله موجی از نگرانی و پیش بینی‌ها درباره آینده تاریک اسرائیل را در بین محافل و کارشناسان این رژیم برانگیخته است.

به همین منظور رسانه‌های عبری زبان شروع به نظرسنجی در میان شهرک‌نشینان صهیونیست کردند تا دیدگاه آنها را درباره آینده این رژیم و حکومت آن بدانند.  یکی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این زمینه می‌گوید، در همین حال که به عنوان مثال ما در سوپرمارکت ایستاده و مشغول خرید هستیم اسرائیل در مسیر فروپاشی قرار دارد و بعد از ۲۰ سال نابود خواهد شد و هر کس که این را باور نمی‌کند واقعیت را نادیده گرفته است.

یک شهرک‌نشین صهیونیست دیگر در مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد، به قدرت رسیدن فردی مانند ایتمار بن جفیر  فروپاشی و تجزیه اسرائیل را تسریع خواهد کرد. پاسخ  اسرائیلی‌ها به این نظرسنجی قبل از هرچیزی ترس و وحشت آنها از دشمن داخلی این رژیم را نشان می‌دهد.  یک مفسر و تحلیلگر صهیونیست در این زمینه می‌گوید، در حال حاضر چالش‌های پیش روی اسرائیل مربوط به تهدیدهای خارجی نیست بلکه اسرائیلی‌ها خودشان اسرائیل را نابود می‌کنند به ویژه اگر نتانیاهو به قدرت برسد.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست، معضل بزرگ سیاسی و اجتماعی اسرائیل تنها در صورتی می‌تواند راه حل خود را پیدا کند که نتانیاهو برای همیشه از صحنه سیاسی حذف گردد. اما این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ممکن است نتانیاهو و حزب راست‌افراطی وی در انتخابات آینده پیروز شوند و می‌توانند ۳۴ کرسی به دست بیاورند.
در همین زمینه محافل و مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی با توجه به  اعترافات مقامات و کارشناسان این رژیم یک سناریو ترسناک را برای اسرائیل ترسیم کردند که مربوط به ترکیب تهدیدهای داخلی و تهدیدهای خارجی است. منابع صهیونیستی اعلام کردند که حکومت یهود در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با یک بحران داخلی طوفانی مواجه است که پایه‌های اسرائیل را متزلزل می‌کند و این شرایط زمانی بدتر می‌شود که تهدیدهای خارجی یعنی (ایران، حزب الله و مقاومت فلسطین در نوار غزه) با تهدیدات داخلی یعنی (اختلافات و شکاف جامعه داخلی اسرائیل در سطوح مختلف و همچنین بحران سیاسی آن) ترکیب گردد.

بر همین اساس هم‌زمان با آغاز نبرد انتخاباتی برای انتخابات کنست که قرار است در نوامبر آینده به عنوان پنجمین انتخابات پی در پی این رژیم در دو سال و نیم گذشته برگزار گردد، به دلیل شکاف بزرگ در جامعه صهیونیستی، تهدیدهای داخلی این رژیم به طرز قابل توجهی خود را نشان می‌دهند. «روگل آلفر»  تحلیلگر صهیونیست در روزنامه عبری زبان‌ هاآرتص،  اعلام کرد که این شرایط آشفته به دلیل تجزیه اسرائیل به ۲ اردوگاه متضاد است که اولین اردوگاه از بنیامین نتانیاهو حمایت می‌کند؛  یعنی فردی که اسرائیل را به سمت یک دیکتاتوری نژادپرستانه می‌برد.

این تحلیلگر صهیونیست افزود، اما اردوگاه دوم  مربوط به گروهی از اسرائیلی‌هاست که به شدت بنیامین نتانیاهو را رد می‌کنند و خواستار شکست وی هستند. این دسته از اسرائیلی‌ها گروهی افراطی به شمار می‌روند که خواستار پاکسازی اسرائیل از هرگونه غیر یهودی می‌باشند.

سناریو فرار دسته جمعی صهیونیست‌ها تکرار می‌شود؟
نتایج نظرسنجی از اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که علاوه بر  تهدیدات و خطرات داخلی پیش روی این رژیم،  بسیاری از صهیونیست‌ها از تهدیدات خارجی هراس  دارند.  آنها به ۱۰ هزار اسرائیلی که در جریان جنگ اول خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ از تل آویو گریختند اشاره می‌کنند که یک رسوایی بزرگ برای اسرائیل بود و در آن زمان «شلومو لحات» شهردار وقت تل‌آویو  این فرار دسته جمعی صهیونیست‌ها را یکی خیانت بزرگ توصیف کرد.

این سناریو یعنی فرار دسته جمعی صهیونیست‌ها  یک بار دیگر در جریان جنگ دوم با لبنان در سال ۲۰۰۶ به شکل گسترده تری تکرار شد. در آن هنگام زمانی که حزب‌الله لبنان شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های خود مورد هدف قرار داد و این موشک‌ها به مناطقی فراتر از حیفا رسیدند، بیش از یک میلیون صهیونیست از شمال اراضی اشغالی به مرکز فلسطین فرار کردند.  این در حالی است که امروز ۱۶ سال بعد از جنگ دوم ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل اعتراف می‌کنند که هر نقطه از فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارد.

در همین زمینه، «آویگدور لیبرمن»  وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که ارتش اسرائیل از زمان جنگ سال ۱۹۶۷ تاکنون در هیچ جنگی با اعراب پیروز نشده است. او همچنین اعتراف کرد که حزب الله از نظر نظامی از بسیاری از کشورهای ناتو قوی تر است.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی از خلال تلاش برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی و امنیتی و امضای توافقنامه‌های سیاسی با کشورهای مختلف درصدد گسترش موقعیت ژئوپولیتیکی خود در منطقه و جهان است اما واقعیت داخلی این رژیم با جاه‌طلبی‌های آن هم‌خوانی ندارد. در دوره‌های اخیر رژیم صهیونیستی شاهد افزایش هشدارها درباره تشدید خطرات پیشِ‌روی خود بوده است و مقامات این رژیم به‌طور پیوسته وقایع تاریخی قرن‌ها پیش را که در آن حکومت‌های یهودی یکی پس از دیگری سقوط می‌کردند یادآوری می‌کنند.

بزرگترین ترسی که اسرائیلی‌ها در سطح داخلی آن را احساس می‌کنند و معتقدند که می‌تواند یکی از عوامل اصلی فروپاشی این رژیم باشد، جنگ داخلی است، این نگرانی میان صهیونیست‌ها از زمان ترور «اسحاق رابین» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در نوامبر سال ۱۹۹۵ به وجود آمد؛ جایی که بعد از آن در سطح سیاسی و حزبی، رژیم صهیونیستی در وضعیتی از سستی و سردرگمی بی‌سابقه قرار گرفت، گذشته از اینکه طی همه این سالها اسرائیلی‌ها از داشتن کابینه‌های متحد و منظم محروم بوده‌اند هشدارها درباره شکاف‌ و جنگ داخلی این رژیم افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *