سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

هدف مسببان وضع موجود از تخریب دولت

سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 806534
مسببان وضع موجود اول به دولت سیزدهم فرصت دهند، بعد وارد فاز انتقاد شوند.
هدف مسببان وضع موجود از تخریب دولت
به گزارش جهان نيوز ، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فضاسازی اصلاح‌طلبان درباره دولت سیزدهم گفت: دولت آقای رئیسی در حال برداشتن موانع به جا مانده از گذشته بر سر راه اقتصاد کشور است و کارهایی را که بر زمین مانده است، انجام می‌دهد.

وی افزود: آقایان اصلاح‌طلب هشت سال کار دستشان بود، حال به آقای رئیسی فرصت دهند تا کارها را انجام دهد تا خودش را نشان دهد، اول فرصت بدهند بعد وارد فاز انتقاد شوند.

وی اظهار داشت: مشکلات به جا مانده از سالهای قبل به اندازه‌ای زیاد است که هیچ دولتی نمی‌تواند در عرض یکی دو سال مشکلات را برطرف کند.

* به اندازه پنجاه سال پروژه نیمه تمام داریم
میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: به اندازه پنجاه سال ما پروژه نیمه تمام داریم، کدام دولت می‌تواند همه این پروژه‌ها را در عرض چهار یا 8 سال به سرانجام برساند؟

وی افزود: علاوه بر این، موانع دیگری هم بر سر راه اقتصاد کشور است که از آن جمله می‌توان به بدهی اوراق مشارکت به ارث رسیده از دولت قبل اشاره کرد که دولت فعلی ماهانه 10 تا 12 هزار میلیارد تومان اصل و سود این اوراق را پرداخت می‌کند. 

* کسری بودجه 480 هزار میلیارد تومانی به جا مانده از دولت قبل
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: همچنین دولت آقای رئیسی با کسری بودجه 480 هزار میلیارد تومانی مواجه است که در قانون بودجه برای این مقدار هزینه قطعی دیده شده اما درآمد پایدار نداشته است و این کسری را دولت باید تأمین کند و نکته قابل ذکر اینجاست که این کسری بودجه از سالهای قبل به بودجه سال 1401 منتقل شده است و زمینه ایجاد این کسری بودجه در هشت سال دولت آقای روحانی به صورت متراکم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مسببان وضع موجود به دنبال عیب جویی ار دولت هستند، گفت: این کسری بودجه چیزی نبوده که یک‌شبه در دولت آقای رئیسی به وجود بیاید،‌ اینها همه از دولت قبل به ارث رسیده است.

میرتاج‌الدینی افزود: ارز ترجیحی هم یک مشکل چهار و پنج ساله بوده. اگر دولت قبل سال به سال این موضوع را مدیریت می‌کرد ما امروز با مشکلی مانند ارز ترجیحی مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: دولت قبل مشکل ارز ترجیحی را حل نکرد و دولت آقای رئیسی در شرایط خاص امروز از نظر اقتصادی در حوزه داخل و همینطور در حوزه بین‌الملل کار اصلاحات اقتصادی را در حوزه ارز ترجیحی که کار سختی هم بود انجام داد.

وی اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که آقای رئیسی و دولتش انجام دادند این بود که تا حد توان قدرت خرید مردم را حفظ کنند و یارانه افراد را به ازای هر نفر در هر ماه 300 هزار نفر و اقشار ضعیف جامعه 400 هزار نفر پرداخت کردند که پرداخت این یارانه بخشی از کاهش قدرت خرید مردم را جبران کرد.

این نماینده مجلس گفت: کسانی که مسبب وضع موجود بوده‌اند و در هشت سال دولت آقای روحانی به جای حل مشکلات نظاره‌گر امور بودند، امروز چشم‌شان را بر مشکلات گذشته بسته‌اند و به دنبال عیب‌جویی از دولت فعلی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به افاضات جدید بانی وضع موجود یعنی روحانی پاسخ دهید. من یکی وقتی روحانی حرف میزند اعصابم داغون میشه.