جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

تاج از عارضه قلبی و پرونده ویلموتس خلاص شده؟

چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 805962
برای فوتبال دوستان و اهالی فوتبال عجیب بود تاج که به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با ویلموتس نقش داشته و حتی مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای نظارتی راجع به این مسئله ورود و تحقیق و تفحص کرده بودند، دوباره بتواند در فدراسیون فوتبال نقشی ایفا کند.
تاج از پرونده ویلموتس خلاص شده؟
به گزارش جهان نيوز، دو روز پیش بود که مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال پس از چند سال دوری از این فدراسیون پر زرق و برق، برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد. ثبت نام تاج با واکنش های متعدد و متفاوتی همراه بود و باعث شد داستان پرونده عجیب مارک ویلموتس سرمربی سابق و بلژیکی تیم ملی و غرامت چند میلیون دلاری او برای خیلی ها یادآوری شود. برای فوتبال دوستان و اهالی فوتبال عجیب بود تاج که به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با ویلموتس نقش داشته و حتی مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای نظارتی راجع به این مسئله ورود و تحقیق و تفحص کرده بودند، دوباره بتواند در فدراسیون فوتبال نقشی ایفا کند. قطعا فوتبال دوستان به یاد دارند زمانی که فدراسیون فوتبال با ویلموتس قطع همکاری کرد، او از ایران به فیفا شکایت برد و ماجرای غرامت 6 میلیون یورویی بیخ پیدا کرد و انتقادات از تاج و دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال و حتی وزیر وقت ورزش و جوانان به اوج خود رسید.

حدود یک ماه پس از رفتن ویلموتس بود که به یک باره خبر مشکل قبلی رئیس فدراسیون فوتبال رسانه‌ای شد و بلافاصله خبر استعفای تاج روی خروجی آمد. استعفای تاج کمی بعد از آن صورت گرفت که تصاویری از او روی تخت بیمارستان منتشر شد و امیرمهدی علوی، سخنگوی وقت فدراسیون فوتبال خبر استعفای او را به‌صورت رسمی اعلام کرد. پس از آن بود که
گمانه زنی‌ها درباره علت استعفای مهدی تاج آغاز شد و عده‌ای اعتقاد داشتند او به‌ دلیل عارضه قلبی مجبور به استعفا شده، اما عده‌ای با رد این خبر تأکید داشتند فشارهای بیرونی به‌ویژه بعد از قرارداد جنجالی و بحث‌برانگیز مارک ویلموتس باعث کناره‌گیری‌اش شد.

چندی بعد از استعفای تاج بود که پرونده ویلموتس پایش به مجلس و نهادهای نظارتی کشیده شد و در ادامه تحقیق و تفحص درباره این پرونده جنجالی، رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس از شکایت این کمیسیون به اصل 90 مجلس خبر داد. احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد که مجلس نسبت به قرارداد «ویلموتس» بسیار حساس و جدی است چرا که نزدیک به ۱۶۵ میلیارد تومان در قالب قرارداد با این مربی به کشور تحمیل شده است. او تاکید داشت در عقد این قرارداد کوتاهی‌های زیادی صورت گرفته و باید از جیب مسببان و افرادی که در تنظیم قرارداد با این مربی کوتاهی کردند، غرامت ویلموتس داده شود. ما از کسانی که در انعقاد این قرارداد دخیل بودند، به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردیم. حالا با توجه به این دو مقوله مهم و در حالی که هنوز رای پرونده ویلموتس صادر نشده این سوال مطرح است که آیا تاج و همکارانش در پرونده ویلموتس از قصور و اتهاماتی که متوجه شان بود مبرا شده‌اند؟ و آیا مشکل جسمی و عارضه قلبی تاج به طور کامل برطرف شده و او حالا تحمل استرس و انجام کار سنگین را دارد که دوباره دنبال ریاست است؟
مرجع : روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابو
Iran, Islamic Republic of
اينها به كنار او كه مشكل قلبي داشت اسم انتخابات رئيس فدراسيون كه اومد سالم شد.
Iran, Islamic Republic of
. فعلا در مورد اسکوچیچ ها حرف زده می شود.