پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شماره‌گذاری تیبا و سمند متوقف شد/ خودروی آمریکایی پلاک نمی‌شود

سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 805894
رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: شماره گذاری تیبا و سمند به دستور سازمان استاندارد متوقف شده است.
شماره‌گذاری تیبا و سمند متوقف شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره شماره گذاری خودروهای داخلی اظهار داشت: شماره گذاری خودروی تیبا و سمند بنا به دستور سازمان استاندارد متوقف شده و ما هم شماره گذاری نمی کنیم. 

وی گفت: خودروساز باید خودروی جایگزین به افرادی که در نوبت هستند بدهند. بعضا خودروسازها تولیدات سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دارند که با فشار مستمر به پلیس به دنبال این هستند که ما این خودروها را به سال ۱۴۰۱ پلاک کنیم این کار هم خلاف قانون و خلاف شرع و حق الناس است. فردی که خودروی سال ۱۴۰۱ خریده و هزینه جدید را پرداخت کرده انتظار دارد خودروی همان سال را بخرد و نه خودروی تولید سال قبل را. ما برای شماره گذاری هیچ منعی نداریم اما خودروی همان سال را به همان سال شماره گذاری می کنیم اگر تولید ۱۴۰۰ است ما به سال ۱۴۰۰ پلاک می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: ما در ایران خودرو بیش از ۸۰ هزار پلاک دپو و در سایپا بیش از ۶۰ هزار پلاک دپو داریم.

وی در خصوص خودروهای وارداتی گفت: ما به جهت دو موضوع موافق واردات بودیم البته آرزوی ما این است که خودروی واقعی داخلی داشته باشیم.

سردار هادیان فر افزود: یکی از شاخص‌های بسیار مهم در واردات خودروهای ایمن کاهش کشته‌ها بوده؛ همچنین ایجاد حس رقابت بین خودروسازان و یا مونتاژگران داخلی؛ نکته ای که وجود دارد این است که باید خودروی ایمن وارد شود.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: ما ماشینهای لوکس که باعث تفاخر هستند را پلاک نمی کنیم ؛ماشین های آمریکایی را پلاک نمی کنیم؛ حتی خودروی بی کیفیت خارجی را هم پلاک نمی کنیم اگر واردات می‌خواهد انجام شود باید خودروی متعادل و ایمن وارد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *