پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آنتی بیوتیک هایی که جوش ها را درمان می کنند

پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۴۰
کد مطلب: 805818
وقتی جوش در صورت و بدن ظاهر می‌شود می‌خواهد در مورد سلامتی شما چیزی بگوید و از طرفی، چون در زیبایی خلل ایجاد می‌کند باید به فکر درمان آن باشیم.
آنتی بیوتیک هایی که جوش ها را درمان می کنند
به گزارش جهان نيوز خبرگزاری صداوسیما، آکنه یا جوش نتیجه بسته شدن فولیکول‌های مو است. چربی، گرد وغبار و سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست منافذ آن را مسدود کرده و جوش یا عفونت‌های موضعی کوچکی را ایجاد می‌کند.

دارو‌ها برای پاک کردن باکتری‌ها و خشک کردن چربی‌های اضافی که منجر به آکنه می‌شوند، به کار می‌روند که برای درمان جوش صورت و بدن موثر هستند.

درمان جوش صورت با آنتی بیوتیک

درمان کردن التهاب در نواحی پوستی می‌تواند از رشد کردن جوش‌های صورت جلوگیری کند و تاثیرات ضد التهابی آنتی بیوتیک‌ها به درمان جوش‌ها کمک می‌کند.

این تاثیر حتی از قدرت آنتی بیوتیک‌ها در کشتن باکتری نیز بیشتر است.

به عنوان مثال گروه تتراسایکلین برای جای جوش از آنتی بیوتیک‌ها نظیر داکسی سایکلین و مینوسیکلین می‌تواند تولید مولکول‌های التهابی را محدود کند.

دوره درمان جوش صورت با داکسی سایکلین بستگی به شدت بیماری و سابقه پزشکی بیمار دارد.

آن‌ها همچنین می‌توانند آنزیم‌های بیش فعال تخریبی به نام متالوپروتئیناز‌های ماتریس را محدود کنند.

معمولا این آنزیم‌ها با نابود کردن بافت‌های قدیمی و فضا را برای بافت‌های جدید فراهم آورده و به سالم ماندن پوست ما کمک می‌کنند.

اما زمانی که این آنزیم‌ها بیش فعال باشند، توانایی آسیب رساندن به مو و غدد چربی در اطراف بافت‌ها و ساختار صورت را پیدا می‌کنند.

اگر این اتفاق رخ دهد، آنزیم‌های فوق زمینه را برای شکل گرفتن ضایعات جوشی بزرگ، خشن، قرمز و کیستی را فراهم کرده و همچنین منجر به شکل گرفتن زخم‌های تو رفته بر روی پوست می‌شوند.

به همین دلیل است که آنتی بیوتیک‌ها برای درمان جوش‌های صورت، زخم مو‌های ریزش کرده، روزاسه، برجستگی‌های ناشی از ژیلت (جوش پس از اصلاح) و سایر مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تتراسایکلین

داروی تتراسایکلین احتمالا محبوب‏ترین آنتی بیوتیک خوراکی توصیه شده برای جوش صورت می‏باشد.

این دارو برای درمان آکنه، جوش صورت و بیماری التهاب پوستی استفاده می‏شود.

برای حصول بهترین نتایج، این دارو باید بین غذا‌ها زمانی که معده خالی است، مصرف گردد. دوز دارو باید به تدریج به محض بهبود علائم پوستی کاهش یابد.

مینوسیکلین

مینوسیکلین نیز یکی از دارو‌های آنتی بیوتیکی بوده که دارای خواص ضد التهابی می‏باشد. این دارو متعلق به کلاس دارو‌های تتراسایکلین می‏باشد و کمک‏ کننده به پاکسازی اشکال شدید جوش و کنترل شیوع آن می‏باشد.

برخی از کاربران ۶۰ درصد کاهش را در شیوع جوش صورت بعد از مصرف مینوسیکلین در غلظت تجویز شده گزارش کردند.

مینوسیکلین نه تنها باعث کاهش قرمزی و تورم می‏گردد، بلکه به درمان زخم‏های به جا مانده از جوش نیز کمک می‏کند.

داکسی سایکلین

در موارد شدید جوش که به مینوسیکلین و اریترومایسین پاسخ نمی‏دهد، پزشک ممکن است داکسی سایکلین که یک داروی تجویزی قوی می‏باشد را پیشنهاد دهد.

در هنگام استفاده از این آنتی بیوتیک باید به توصیه‏های پزشک توجه کنید.

تعداد قرص‏های تجویز شده در طول روز بستگی به غلظت دارد. برای مثال، ۵۰ میلی‏گرم داکسی سایکلین ممکن است برای دوبار در روز در نظر گرفته شود، در حالی که قرص ۱۰۰ میلی‏گرمی تنها یک بار در روز استفاده می ‏شود.

اریترومایسین

یکی دیگر از فرمولاسیون ضد باکتریایی در نظر گرفته شده اریترومایسین  است.

این آنتی بیوتیک دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می‏باشد، که باعث تخریب تعادل پروتئین در گونه‏ های باکتریایی شده و در نتیجه باعث مرگ میکروب‏ها می‏گردد.

برخلاف تتراسایکلین، این قرص می‏تواند با غذا و یا بدون غذا استفاده شود.

در حالی که با مصرف این دارو، باید مقدار زیادی آب برای به حداقل رساندن اثرات جانبی آن بنوشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *