پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

متوسط قیمت مسکن در تهران ۴۱.۴ میلیون تومان شد

چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 805259
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط قیمت مسکن در تهران طی خرداد امسال به ۴۱.۴ میلیون تومان رسید. بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در خرداد را ۳۹.۴ میلیون تومان اعلام کرده بود.
متوسط قیمت مسکن در تهران؛ ۴۱ میلیون
به گزارش جهان نيوز، مرکز آمار ایران اعلام کرد: در خرداد امسال عدد شاخص قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به عدد 140.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل (131)،  7.1درصد افزایش داشته است.

در آخرین ماه بهار تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد 35.5درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (29.6 درصد) 5.9 واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم ماهانه
در ماه گذشته تورم ماهانه قیمت آپارتمان­‌های مسکونی شهر تهران 7.1 درصد بوده است. تورم ماهانه خرداد ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (6درصد) بالغ بر 1.1 واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم سالانه
نرخ تورم سالانه خرداد املاک مسکونی شهر تهران به عدد 25.1 درصدرسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(25.6 درصد)، 6 صدم واحد درصد کاهش داشته است.  نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است.

متوسط قیمت آپارتمان­های مسکونی مناطق ٢٢گانه شهر تهران
در خرداد امسال متوسط وزنی قیمت آپارتمان­‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به 41 میلیون و 408 هزار تومان رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط قیمت 78 میلیون و 447 هزار تومان بیشترین و منطقه 17 با متوسط قیمت 20 میلیون و 788 هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده­‌اند.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی 8 تیرماه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22گانه تهران را 39 میلیون و 414 هزار تومان اعلام کرده بود. بر این اساس منطقه یک با 81 میلیون و 100 هزار تومان بیشترین و منطقه 18 19 میلیون و 590 هزار تومان را به خود اختصاص داده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب دیگه عمرا ما کارمندا صاحب خونه بشیم