پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

حرف دل یک معلم: هیچ‌گاه خسته نشدم

چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۴
کد مطلب: 805034
دبیر معارف اسلامی عنوان کرد امسال آخرین سالی بود که تدریس کرد و با دانش‌آموزان در ارتباط بود. این امر برایش بسیار تلخ و ناخوشایند است، چرا که سال‌هاست که بدون ریا و با عشق به دانش‌آموزان به دختران و پسران این سرزمین علم یاد داد.
حرف دل یک معلم: هیچ‌گاه خسته نشدم
به گزارش جهان نيوز به نقل از پانا، فاطمه قاسمی، دبیر معارف اسلامی دبیرستان در خصوص شغل خود به عنوان یک معلم بیان کرد: «من در خانواده‌ای مذهبی و با تقوا بزرگ شده‌ام و از دوران کودکی تا‌کنون به قرآن و روایت‌های پیامبر اسلام و ائمه اطهار بسیار اهمیت می‌دادم و همین امر باعث شد به سمت رشته معارف اسلامی بروم و در این رشته مشغول فعالیت شوم.»
 
قاسمی در خصوص فعالیت‌های خود در مدرسه گفت: «همیشه سعی کردم در کنار آموزش کتاب درسی به بحث‌های اسلام و دین بپردازم و آگاهی دانش‌آموزان را درباره این موضوع بالا ببرم و در تمام سال‌ها سعی کردم اسلام را خوب به جوانان بشناسانم و زیاد آن‌ها را تحت فشار قرار ندهم تا آن‌ها به سمت غرب کشیده نشوند.»

وی همچنین اضافه کرد: «الان همه چیز فرق کرده است. همیشه به محور کاری‌ام اصالت می‌دادم. به دانش آموز و به خودم می‌گفتم اگر دانش آموز نباشد من دیگر معلم نیستم.

طی سال‌هایی که معلم بوده‌ام یک مورد نشده است که تنبیه داشته باشم، بنابراین هم اولیا و هم دانش آموزان خاطر مرا می‌خواستند و تاکنون فکر نمی‌کنم کسی در این زمینه از دست من ناراحت شده باشد.»

این آموزگار در خصوص روزهای پایانی بازنشستگی خود بیان کرد: «در این ۳۰ سال که به عنوان معلم و الگوی دانش‌آموزان بودم لحظات خوب و بدی را در کنار هم تجربه کردیم، اما هیچ گاه از این حرفه خسته نشدم امسال آخرین سالی بود که تدریس کردم و با دانش‌آموزان در ارتباط بودم و این امر برایم بسیار تلخ و ناخوشایند است.

سالهاست که بدون ریا و با عشق به دانش آموزان یا بهتر است بگویم به دختران و پسران سرزمینم علم یاد دادم تا آن‌ها در آینده موفقیت‌های بزرگی کسب کنند که امیدوارم همه دانش آموزان از من راضی بوده باشند و خاطره خوبی را برای آن‌ها رقم زده باشم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *