سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

تسکین اعصاب با خوردن گیلاس امکان پذیر است

دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۱۹
کد مطلب: 804804
فرارسيدن فصل تابستان و وفور انواع ميوه هاي اين فصل گرم، گيلاس ميوه اي است كه خوردن آن اعصاب بدن را تسكين مي دهد.
تسکین اعصاب با خوردن گیلاس امکان پذیر است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بنا به گفته کارشناسان تغذیه طبع ميوه گيلاس سرد و تر است و تمامي قسمت هاي اين ميوه يعني گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه هاي آن در طب و صنعت مورد استفاده قرار مي گيرد.

 گوشت ميوه گيلاس سرشار از املاح معدني كه شامل كلسيم، فسفر، كلر، پتاسيم، منيزيم ، گوگرد و مقدار قابل توجهي آهن است .

گيلاس همچنين داراي انواع ويتامين هاي مورد نياز بدن از جمله؛ ويتامين هاي 'ث'، 'ب' و مقدار زيادي ويتامين 'آ' مي باشد كه براي چشم فوق العاده مفيد است.

خوردن گيلاس اثرات مهمي را در بدن ايجاد مي كند كه مي توان به مزايايي چون پاك شدن شكم از سموم بدن، گردش منظم خون در بدن، تقويت قلب، معده، روده، كبد، سنگ كليه، صفرا ورشد كودكان اشاره كرد.

تركيباتي كه در گيلاس وجود دارد تعديل كننده 'ph' خون است، زيرا مصرف گوشت قرمز و مواد گوشتي خون را اسيدي مي كند و بهترين تعديل كننده اين محيط اسيدي خون، خوردن گيلاس است.

 گيلاس ميوه اي است كه داراي خواص بسياري است، كه خوردن چند دانه از آن تمامي اعصاب بدن را تسكين مي دهد و جايگزين مسكن هايي چون آسپرين، ادويل و مورفين براي تسكين درد است.

همچنين خوردن گيلاس براي كساني كه دچار بي خوابي هستند بسيار موثر است و از پيري زودرس جلوگيري مي كند.

گيلاس نيز همچون بسياري ميوه ها بايد در خوردن آن امساك كرد زيرا مصرف زياد آن مي تواند موجب برهم خوردن سيستم گوارشي انسان شود.

خداوند نعمت هاي بسياري را براي رفاه، راحتي و سلامت انسان به نوع بشر هديه كرده است كه آگاهي از فوايد و ميزان استفاده از آن مي تواند خواص بسياري را براي انسان به ارمغان آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هه گیلاس کیلویی ۸۰ هزار تومن بیشتر باعث به هم ریختن اعصاب میشه