پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل

جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب: 804078
تیم ملی والیبال ایران در هفتمین دیدار از لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ مقابل برزیل تن به شکست داد.
شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در هفتمین دیدار خود از لیگ ملت‌های 2022 از ساعت 18 امروز جمعه 3 تیر در شهر صوفیه به مصاف تیم ملی برزیل رفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) ترکیب شروع کننده ایران برای بازی مقابل برزیل بودند.

پیروزی ارزشمند شب گذشته تیم ملی مقابل آمریکا به بازیکنان ایران، روحیه و توان مضاعفی داده بود به طوری که وقتی ایران 17 بر 15 از حریف نامدار خود پیش افتاد، رنان دال‌زوتو، ستاره‌های تیم ملی برزیل را برای ایجاد در وقفه در بازی، بیرون کشید. تیم برزیل با تغییر پاسور به جریان بازی برگشت و در حالی 20 بر 16 عقب بود، بازی در امتیاز 20 مساوی شد. مصدومیت آلن در هنگام زدن سرویس برای تیم ملی برزیل، وقفه‌ای نسبتا طولانی در بازی ایجاد کرد و اختلاف نظر بین بازیکنان دو تیم، باعث مشاجره لفظی کوتاهی بین برونو رزنده و بازیکنان ایران شد. دریافت ناقص حضرت‌پور روی سرویس رزنده، امتیاز برتری را به برزیل داد و نتیجه این ست 30 بر 28 به ثبت رسید.

تیم ایران در این ست، بسیار کم اشتباه‌تر (5 به 12) و تیم ملی برزیل در حمله بسیار قوی‌تر (20 به 12) بودند.

وادی، پاسور و بازیساز تیم ایران در ست دوم، تلاش کرد بیشترین استفاده را از بازیکنان سرعتی خود ببرد و بار حملات را بین مدافعان وسط و دریافت‌کننده‌ها تقسیم کند. بازی در این ست هم کاملا پایاپای پیش رفت ولی مثل همیشه اختلاف تیم‌های باتجربه و تیم‌های جوان در امتیازات پایانی مشخص شد. ایران در این ست هم 25 بر 23 و با حداقل اختلاف امتیاز ممکن شکست خورد.

تیم ایران که در 2 ست ابتدایی همه توان خود را به کار گرفته بود در ست سوم، انرژی و انگیزه‌ زیادی برای مبارزه نداشت. بهروز عطایی نیز در وقت استراحت به شاگردان توصیه کرد که به امتیاز توجه نکنند و کار خودشان را انجام دهند. نتیجه این ست نیز 25 بر 19 به سود برزیل به ثبت رسید.

تیم ملی والیبال ایران در پایان دیدار با برزیل، 35 امتیاز حمله، 5 امتیاز از دفاع، 4 امتیاز مستقیم سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. در مقابل تیم ملی برزیل 50 امتیاز از حمله، 7 امتیاز از دفاع روی تور، 5 امتیاز سرویس و 18 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کرد.

تا به اینجای کار؛ ایران از 3 پیروزی و 4 شکست خود، 9 امتیاز دارد.

نتایج سایر دیدارهای امروز به‌ شرح زیر است:

آلمان یک - هلند 3
آرژانتین 3 - چین یک
صربستان 3 - کانادا 2
ژاپن 3 - ایتالیا 2

برنامه سایر مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به‌‌‌وقت تهران به‌‌شرح زیر است:

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه
شنبه 4 تیرماه؛ ایران ـ کانادا، ساعت 15

هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک
سه‌شنبه 14 تیرماه؛ ایران ـ لهستان، ساعت 22:30
پنجشنبه 16 تیرماه؛ ایران ـ ایتالیا، ساعت 16:30
جمعه 17 تیرماه؛ ایران ـ اسلوونی، ساعت 19:30
شنبه 18 تیرماه؛ ایران ـ صربستان، ساعت 19:30
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *