شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۲

«پوتین» قطعا به ایران سفر خواهد کرد

جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 804050
سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور این کشور قطعا در یک مقطع زمانی به ایران سفر خواهد کرد؛ اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.
«پوتین» قطعا به ایران سفر خواهد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور این کشور قطعاً در یک مقطع زمانی به ایران سفر خواهد کرد؛ اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی درباره احتمال سفر پوتین به ایران و شرکت در نشست سران آستانه در این خصوص گفت: او قطعاً در یک مقطع زمانی به آنجا خواهد رفت، اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش تاس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیروز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که نشست ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شود؛ برنامه‌ هایی برای برگزاری چنین نشستی قبل از همه‌ گیری کرونا اعلام شده بود، اما از آن زمان این رویداد ناچار بارها به به تعویق افتاده است.

این در حالیست که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تازگی به تهران سفر کرد و در جریان این سفر با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران دیدار و گفتگو کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: ملاقات خوبی با آقای لاوروف داشتم. راجع‌به مهمترین مسائل روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردیم. از جمله موضوعات مورد بررسی معاهده همکاری‌های جامع بلندمدت و راهبردی دو کشور است. این ایده از قبل از سفر آقای رئیسی به مسکو در دستور کار ما قرار داشت، امیدواریم به زودی جلسات کارشناسی برای نهایی کردن مفاد این موافقت‌نامه را پشت سر بگذاریم. دو سند دیگر از سندهای زیربنایی برای ایجاد و فعالیت مراکز فرهنگی و همکاری در زمینه امنیت بین‌المللی اطلاعات بین دو کشور هم در روزهای گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شد. درباره همکاری در سایر حوزه‌های تجاری، فناوری و توافقات خوبی داشتیم، در طرح‌های راه‌آهن از جمله رشت - آستارا توافق خوبی داشتیم، توافق کردیم مرکز نوآوری فناورانه ایجاد شود. ایران یک مسیر ترانزیتی مطلوب در دنیای امروز است، واقع شدن در مسیر ترانزیت شمال - جنوب و شرق به غرب مزیتی است که ایران دارا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
از همین الآن یک میز ۱۲ متری سفارش بدهید بسازند!!!!
Iran, Islamic Republic of
برای چه چیزبه ایران بیاد ................