شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

روسای ۹ کمیسیون ابقا شدند

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب: 803600
در نشست روز یکشنبه (29 خرداد) ترکیب هیات رئیسه کمیسیون ها برای سال سوم مجلس مشخص شد.
روسای ۹ کمیسیون ابقا شدند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی به اتفاق آراء به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس انتخاب شد.

همچنین در این جلسه بیژن نوباوه وطن و سید علی یزدیخواه به عنوان نواب اول و دوم رئیس کمیسیون انتخاب شد و احمد راستینه نیز سخنگوی کمیسیون شد.

علاوه بر این سید مجتبی محفوظی و زهره‌ سادات لاجوردی به عنوان دبیران اول و دوم از سوی اعضا انتخاب شدند.

در نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با برگزاری انتخاباتی، ترکیب هیات رئیسه این کمیسیون مشخص شد.

بر این اساس محمدصالح جوکار برای سومین سال ریاست کمیسیون امور داخلی و شوراها را برعهده گرفت. سیدحمیدرضا کاظمی و محمدحسن آصفری نیز به ترتیب نواب اول و دوم کمیسیون شدند.

با رای اعضای این کمیسیون رسول فرخی میکال به عنوان دبیر اول و روح‌الله نجابت به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند و علی حدادی نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تعیین شد.

اعضای هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه سوم انتخاب شدند.

 اسامی اعضای هیات رئیسه به شرح ذیل است:

 فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه سوم انتخاب شد،موسی احمدی و سهراب گیلانی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم،حسین حسین زاده دبیر اول و عبدالعلی رحیمی مظفری دبیر دوم
و مالک شریعتی نیاسر به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

جلسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر یکشنبه 29 خرداد با دستور کار انتخابات اعضای هیئت رئیسه اجلاسیه سوم این کمیسیون برگزار شد.

در پایان این نشست، محمدجواد عسکری به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی،‌آب،‌منابع طبیعی و محیط زیست مجلس انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، رحمت الله نوروزی و عباس جهانگیرزاده به  ترتیب به‌ عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم اجلاسیه سوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

همچنین ذبیح الله اعظمی به عنوان سخنگو و بهزاد علیزاده  و جلال محمودزاده به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون کشاورزی مجلس انتخاب شدند.

مهدی عیسی‌زاده با 20 رأی موافق از 22 رأی از سوی اعضای کمیسیون اجتماعی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

همچنین ولی اسماعیلی و عباس گودرزی به ترتیب با 16 و 15 رأی به عنوان نواب اول و دوم رئیس در کمیسیون انتخاب شدند و حسن لطفی نیز با 7 رأی موافق سخنگوی کمیسیون شد.

اعضای کمیسیون اجتماعی همچنین حسین حاتمی و کیومرث سرمدی را به ترتیب با 9 و 5 رأی به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون انتخاب کردند.

نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دستور کار انتخاب اعضای هیات رییسه کمیسیون بود که بر این اساس، حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه در اجلاسیه سوم انتخاب شد.

مهرداد گودرزوند چگینی به عنوان نایب رییس اول و محسن زنگنه به عنوان نایب رییس دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

غلامحسین کرمی به عنوان دبیر اول، ولی الله فرزانه به عنوان دبیر دوم و محمدمهدی مفتح هم به عنوان سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انتخاب شدند.

همچنین نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دستور کار این جلسه انتخاب اعضای هیأت رئیسه کمیسیون بود که، محمدرضا رضایی کوچی  برای سومین سال پیاپی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس کمیسیون عمران مجلس انتخاب شد. همچنین کمال علی پورخنکداری و صدیف بدری نیز به عنوان نایب اول و دوم رییس کمیسیون انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، احمد جباری به عنوان دبیر اول و آرا شاوردیان به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.همچنین عبدالجلال ایری به عنوان سخنگوی عمران مجلس انتخاب شد.

 اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اکثری آراء حسینعلی شهریاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند.

همچنین بر اساس اکثریت آراء کمیسیون سید مرتضی خاتمی و سید جلیل میرمحمدی به عنوان نواب اول و دوم رئیس در کمیسیون انتخاب شدند.

علاوه بر این محسن فتحی و رضا آریانپور به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون و زهرا شیخی مبارکه نیز به عنوان سخنگو از سوی اعضا انتخاب شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
برای مردم فرقی نمیکنه.