جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۶

قول معنادار وزیر خارجه امارات به امیرعبداللهیان

يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 803538
جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ امنیت و پیشرفت برای همسایگان و منطقه بوده و مداخله و حضور بیگانگان را مخل امنیت منطقه می‌داند.
قول معنادار وزیر خارجه امارات به امیرعبداللهیان
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو با اشاره به اولویت همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر افزایش دیدار و رایزنی‌های دوجانبه میان مقامات دو کشور تأکید کرد و آن را زمینه ساز توسعه و گسترش مناسبات میان دو کشور ارزیابی نمود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ امنیت و پیشرفت برای همسایگان و منطقه بوده و مداخله و حضور بیگانگان را مخل امنیت منطقه می داند.

اميرعبداللهيان حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه را موجب بی ثباتی و ناامنی و عامل ترور و خراب‌کاری در کل منطقه دانست.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط فی مابین، از رایزنی‌های منظم مقامات ایرانی و اماراتی استقبال کرد.

شیخ عبدالله تاکید کرد، امارات متحده عربی به هیچ طرفی اجازه اقدامات مخرب از خاک خود بر علیه کشورهای همسایه امارات را نخواهد داد و امنیت همسایگان را همیشه مد نظر خواهد داشت.

طرفین بر تداوم تماس ها و رایزنی بین دو کشور تأکید و همچنين آخرين وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم ها را مورد رایزنی قرار دادند.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان از همتای اماراتی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

گفتنی است سابقه خباثت آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی با استفاده از پایگاه های مستقر در کشورهای همسایه ایران و نمونه برخوردهای سریع و قاطع ایران مانند موشک باران عین الاسد برای همگان واضح است.

چندی پیش هم سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: «اگر اتفاقی رخ دهد و جنگی صورت بگیرد، برای ما پایگاه آمریکا با کشور میزبانش تفاوتی ندارد و طبیعتاً بیشترین آسیب را همین کشور‌های عربی منطقه می‌بینند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب قولی !!!!
رفتارتان را با کشور همسایه یمن داریم مشاهده می کنیم
Iran, Islamic Republic of
در داخل و بعضا کشورهای حوزه خلیج فارس گاو شیری امریکا زیاد وجود داره!
Iran, Islamic Republic of
پس مطمئن شدیم که دارند کاری می کنند ..
United States
امارات به قطع نامه ضد ایرانی رای مثبت داد و با اسراییل هم پیمان شده
Iran, Islamic Republic of
فقط کافیست ایران لانه عنکبوتی کودک کش تو امارات با موشک بزنه ببینید چه جور اقتصادشون از هم میپاشه
Iran, Islamic Republic of
هرگز به ترکیه، امارات و عربستان اعتماد نکنید، اینها دشمن ایران اسلامی هستند.