جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تاثیر مصرف آب آلبالو بر سلامت مغز

چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب: 802935
آب آلبالو سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که می‌تواند به درد عضلات، مشکلات خواب و فشار خون بالا و همچنین بیماری‌هایی مانند نقرس و آرتریت کمک کند.
تاثیر مصرف آب آلبالو بر سلامت مغز
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نتایج یک مطالعه محققان نشان داد که آب آلبالو به بهبود توانایی‌های شناختی در بیماران آلزایمری کمک می‌کند.
 
محققان بر این باورند که آنتی اکسیدان‌های موجود در این آب میوه ممکن است کلید اصلی این موضوع باشد.

مطالعات انجمن آلزایمر نشان می‌دهد که استرس اکسیداتیو» ممکن است در تغییرات مغز که باعث ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود، نقش داشته باشد.

آب آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند استرس اکسیداتیو را برطرف کند.

آلبالو و آب آن حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات گیاهی مفید هستند که ممکن است اثرات محافظتی بر روی سلول‌های مغز داشته باشد.

این فواید ممکن است به تأثیر آب آلبالو بر مغز مربوط باشد.

اثرات مفید آلبالو ممکن است به ترکیبات زیست فعال آن‌ها که شامل پلی فنول ها، آنتوسیانین‌ها و ملانین مربوط شود و با کاهش فشار خون آلبالو مرتبط باشد، زیرا فشار خون می‌تواند بر جریان خون به مغز تأثیر بگذارد.

برخی از بیماری‌ها می‌توانند علائم زوال عقل را بدتر کنند، کمبود ویتامین، اختلالات خواب، افسردگی یا سوء مصرف الکل، از جمله عوامل زوال عقل محسوب می‌شود.

انتخاب‌های خاص سبک زندگی می‌تواند به کاهش خطر زوال عقل یا بهبود عملکرد شناختی کمک کندوبه ویژه، ورزش می‌تواند تقویت کننده مغز باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۰ دقیقه ورزش در روز خطر زوال شناختی را حتی پس از شروع زوال عقل کاهش می‌دهد و پروتئین‌های محافظتی برای مغز فراهم می‌کند.

خواب کافی و تعامل اجتماعی از دیگر عادات سالمی هستند که می‌تواند به جلوگیری از دست دادن حافظه و مهارت‌های حرکتی کمک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *