جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آینه هوشمند چیست؟ یک انتخاب هوشمندانه و شیک

دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 802908

آینه‌ها عناصر زیبایی بخش محیط محسوب می­شوند. امروزه نسل جدید آینه ها با نام آینه هوشمند، با ویژگی­های خاص و منحصر به فرد خود، به یکی از ترند­های روز دنیا تبدیل شده اند و کاربرد­های فراوانی از جمله وصل شدن به تلویزیون و گوشی همراه دارند؛ البته این تکنولوژی هنوز در ایران جا نیفتاده و آینه هوشمند در واقع همان آینه نوری و خودکار است.

برای آشنایی با تمام ویژگی­های آینه هوشمند موجود در بازار ایران، موارد استفاده آینه نوری و روش ساخت آن تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چطور آینه نوری هوشمند مناسب انتخاب کنیم؟
آینه های نوری هوشمند انواع متفاوتی دارند؛ قبل از انتخاب مناسب­ترین مدل به سوال­های زیر پاسخ دهید:
1. آینه هوشمند را دقیقا برای کجا می­خواهید؟ منزل، فروشگاه، سالن زیبایی یا...؟
2. به چه امکاناتی برای آینه نوری نیاز دارید؟
3. چقدر می­خواهید هزینه کنید؟

پس از پاسخ به این سوالات لازم است تا ابتدا با انواع آینه چراغ­دارهوشمند و امکانات آن آشنا شوید تا انتخاب درستتری داشته باشید.

امکانات آینه نوری هوشمند
آینه‌ هوشمند دارای چراغ­­های LED داخلی یا لامپ­های هالیوودی است تا زیبا­تر و جذاب­تر به نظر برسد؛ همچنین آینه هوشمند دارای سیستم خودکار روشن شدن نورپردازی، ساعت دیجیتالی، گرم کننده آینه، و یا تمام این موارد هستند.

سه جزء اصلی آینه هوشمند عبارتست از:
• آینه
• لامپ آینه
• سنسور آینه

در ادامه با انواع سنسور و نورپردازی آینه آشنا خواهید­شد تا بتوانید آینه ای جذاب، مدرن و منحصر­به فرد داشته باشید.

نورپردازی آینه
اینکه آینه را برای زیبایی و کارآیی بیشتر در زیر مهتابی یا لوستر دیواری قرار دهید به قدر کافی کاربردی و مناسب نبود و اغلب اوقات در زیر چراغ­های برق جای مناسبی برای گذاشتن آینه پیدا نمی­شد، همچنین استفاده از لامپ­های بزرگ برای آینه باعث مصرف برق زیادی خصوصا در سالن­های آرایشی بود. از طرفی روشن کردن لامپ بزرگ بالای آینه در شب باعث تولید نور زیاد و بیدار کردن افراد دیگر است.

امروزه نسل جدید تجهیزات نورپردازی این مشکلات را حل کردند. ال ای دی های رشته ای در پشت آینه نصب می­شوند و علاوه بر تولید نور جذاب و زیبا، مصرف برق منزل را تا حد زیادی کاهش می­دهند.


سنسور آینه
سنسور آینه که با نام­های حسگر و کلید تاچ آینه نیز شناخته می­شود، کنترل چراغ­های آینه، ساعت دیجیتال و... را بر عهده دارد. سنسور­ها عملکرد­های مختلفی دارند، برخی از سنسور­ها با تشخیص حرکت دست شما، برخی دیگر با لمس از پشت سطوح مختلف، برخی با ورود شما به اتاق یا سرویس و­... عمل می­کنند.

بنابراین با اتصال سنسور خودکار مناسب به لامپ­ها، به محض تشخیص حرکت دست یا صورت شما در مقابل آینه، LED های آینه ای روشن می­شوند.

کارکرد آینه هوشمند با توجه به برد یا تخته مدار اصلی سنسور تعیین می­شود و شما می­توانید انتخاب کنید که آینه چه امکاناتی داشته باشد.

دقت کنید که قبل از نصب سنسور برای انجام عملکرد صحیح آن، آینه را در محل نصب سنسور، سند بلاست یا لیزر کرده و جیوه پشت آینه را به اندازه مناسب بتراشید.

سنسور­ها در مدل­های ساده و دیمری تولید می­شوند؛ لازم است بدانید که اگر از سنسور­های دیمر­دار برای هوشمند سازی آینه استفاده کنید، می­توانید به راحتی میزان نور مورد­نیازتان را مشخص کنید تا باعث اذیت دیگران نشوید و مصرف برق منزلتان را تا حد زیادی کاهش دهید. همچنین سنسور­ها در مدل­های 12 ولت و 220 ولت تولید می­شوند؛ سنسور­های 12 ولت برای استفاده در محیط مرطوب سرویس بهداشتی بسیار ایمن هستند و امکان برق گرفتگی توسط آن­ها وجود ندارد.

به این ترتیب شما می­توانید با انتخاب سنسور مورد­نظرتان آینه ای دارای ساعت دیجیتال، هیتر*، نمایش دهنده دمای محیط و... یا همه اینها داشته باشید.

* مرطوب بودن آینه یکی از دغدغه های آینه در حمام است؛ هیتر که با نام­های گرم کن آینه یا ضد­بخار آینه نیز شناخته می­شود، از ایجاد قطرات بخار آب بر روی آینه جلوگیری می­کند. به این ترتیب هیتر دغدغه شما برای داشتن یک آینه بدون بخار در سرویس بهداشتی را برطرف می­کند.

شما می­توانید برای دیدن انواع سنسور­ها به صفحه کلید تاچ آینه مراجعه نمایید.
 


قیمت آینه هوشمند چقدر است؟
آینه های مدرن هوشمند به دلیل داشتن امکانات ویژه نسبت به آینه های معمولی گران قیمت­‌تر هستند. اما با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارند، کار شما را ساده تر و محیط اطرافتان را زیباتر می­‌کنند.

دقت کنید که آینه ‌های هوشمند انواع مختلفی دارند و هر کدام برای اهداف متفاوتی طراحی شده‌اند؛ بنابراین قیمت دقیق آینه هوشمند با توجه به امکانات مورد­نظر شما تعیین می­شود.

اگر شما هم به تجهیزات هوشمند سازی علاقه مند هستید، پیشنهاد ویژه ما به شما استفاده از تجهیزات نورپردازی خودکار و هوشمند در آشپزخانه است. این تجهیزات مقرون به صرفه، به شما کمک می­کند تا لامپ­های روشنایی و زیبایی بخش داخل و خارج کابینت­ها، در زمان مناسب و به صورت خودکار روشن و خاموش شوند و در محل مورد­نظر شما، دید بهتری را ایجاد کنند. برای آشنایی با این تجهیزات می­توانید از صفحه نورپردازی کابینت دیدن فرمایید.

نصب آینه نوری هوشمند تاچ

برای نصب آینه نوری:

1. ابتدا محل نصب سنسور را مشخص کرده و توسط لیزر یا سند بلاست یا یک وسیله تیز، جیوه پشت آینه را بتراشید.

2. سنسور را در محل مورد­نظر در پشت آینه قرار داده و پس از تست عملکرد سنسور از پشت آینه، با چسب حرارتی یا چسب آکواریوم به آینه محکم کنید.

3. لامپ رشته ای را در پشت آینه قرار داده و توسط چسب آکواریوم به پشت آینه بچسبانید. (در صورت استفاده از لامپ 12 ولت نیاز به آداپتور تبدیل کننده برق 220 ولت به 12 ولت دارید، اما در صورتی که از لامپ 220 ولت استفاده می­کنید، جهت جلوگیری از چشمک زدن ریسه از یکسو ساز برق استفاده کنید.)

4. لامپ را توسط راهنمای داخل بسته بندی، به سنسور متصل کرده و سپس سنسور را به پریز برق اتصال دهید.

5. با لمس محل سند بلاست شده روی آینه، کنترل چراغ­ها را انجام دهید.

6. در صورت استفاده از کلید­ تاچ آینه دو کاره، گرم کن را نیز به سنسور متصل کنید.

برای انجام صحیح این عملیات علاوه بر کمک گرفتن از دفترچه راهنما، می­توانید از کارشناسان مجرب فروشگاه تجهیز یراق (از طریق شماره 02177343556) کمک گرفته و روش نصب این تجهیزات را بر روی آینه های موجود در منزل یاد بگیرید تا با صرف هزینه بسیار کمتر، آینه نوری هوشمند زیبایی را در منزل یا محل کار خود داشته باشید.

خرید تجهیزات مورد نیاز آینه هوشمند
آینه هوشمند یک فناوری ایده آل و جذاب است که زیبایی و کارایی بیشتری را نسبت به آینه های ساده ارائه می­دهد و جذابیت محیط اطراف را دوچندان می­کند.

اگر برای خرید این تجهیزات کاربردی و منحصر به فرد به دنبال فروشگاهی هستید که اصالت کالای شما و کیفیت آن را تضمین کند، از فروشگاه فروشگاه تجهیز یراق که یکی از بزرگ­ترین و تخصصی ترین فروشگاه­های یراق آلات در تهران است خرید کنید تا از ضمانت اصالت کالا و گارانتی معتبر  بهره مند باشید.

تجهیز یراق با بیش از ده سال تجربه در زمینه فروش یراق آلات و تجهیزات کابینت، تجهیزات نورپردازی و سایر تجهیزاتی از جمله: پریز توکار کابینت، درب ریلی و... مرجع مناسبی برای خرید شما محسوب می­شود و از زمان انتخاب محصول تا نصب و حتی پس از آن، همراه شماست و به سوالات شما پاسخ می­دهد.

شما می­توانید از طریق سایت فروشگاه، تلفنی و مراجعه حضوری به فروشگاه فیزیکی تجهیز یراق، محصولات مورد­نظر خود را از این فروشگاه تهیه نمایید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *