شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۱
باهنر:

عملکرد دولت در این ۹ ماه قابل تقدیر است/ «اَبَر پروژه‌» رئیس‌ جمهور تزریق امید به مردم است

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 802257
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دوم تیر ماه، پانزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.
عملکرد دولت در این ۹ ماه قابل تقدیر است/ از «اَبَر پروژه‌» رئیس‌ جمهور لذت می‌برم
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد ماه) در نشست خبری با اشاره به برگزاری سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: بعد از گذشت دو سال مراسم ارتحال امام(ره) بسیار باشکوه برگزار شد و رهبر انقلاب هم مباحث مهمی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه جامعه مهندسین سعی کرده کنگره خود را همواره قانونی برگزار کند و دوره گذشته، به دلیل وجود ویروس کرونا مجازی برگزار شد،خاطرنشان کرد نماینده وزرات کشور هم از آن استقبال کرد و این کار تبدیل به یک الگو شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اعلام کرد دوم تیر ماه، پانزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

موافقان و مخالفان طرح ارز ترجیحی، بر انجام اصلاحات تاکید دارند
باهنر در پاسخ به پرسشی در رابطه با سیاست حذف ارز ترجیحی، گفت: استدلال‌هایی در مسائل اقتصادی وجود دارد که از بین این‌ها برخی موافق و مخالف هستند. اما چه موافق، چه مخالف در انجام اصلاحات ارزی تاکید دارند. هدف‌مندی یارانه‌ها اکنون منظم نیست؛ امیدواریم در آینده وضعیت اقتصادی بهتر شود.

وی با یادآوری اینکه درسال ۷۴ در دولت سازندگی قرار بود قیمت‌ها آزاد شود و یارانه‌ها مشخص شود،اظهار کرد: وسط اجرای طرح، متوجه شدند تورم بسیار بالا رفت. رکورد این افزایش تورم هم در همان سال در ایران رخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر در دولت هاشمی طرح‌های اقتصادی خوبی آمده بود و اصلاح شده بود، ضررش خیلی کمتر بود. گفت: دولت کنونی این کار را شروع کرده تا بتواند اصلاح کند، کار خطیری است. باید با خرد جمعی و کارشناسی دقیق جلو برود. امیدواریم مردم تحمل کنند تا به نتیجه برسد.

عملکرد دولت در این ۹ ماه قابل تقدیر است
باهنر درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: عملکردی که دولت در کلان در این ۹ ماه داشت، قابل تقدیر است، کار مهمی شروع شده و بسیاری از کارها هم به ثمر رسید. در توقف کرونا، جزو پیشتازترین کشورها هستیم. این‌ها قابل تقدیر است. در مواجهه دولت‌مردان با مردم، باید اذعان داشت که خوب عمل کردند. این مواجهه یک سرمایه اجتماعی است. اینکه رئیس‌جمهور وارد میدان خرید می‌شود تا از نزدیک قیمت‌ها را ببیند بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات دولت هم قابل نقد است، اظهار کرد: به طور مثال می‌خواهند ۵۷ درصد حقوق کارگران را افزایش دهند، این کار موجب ورشکستگی کارخانه ها و تعدیل کارگران می‌شود، برخی بنگاه‌های اقتصادی در حال تعدیل کارگران هستند.این تصمیم دقیق و روشن نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ضمن انتقاد از برخی مصوبات مجلس، تصریح کرد: برخی تصمیمات مجلس درست نیست، در بودجه ۱۴۰۱ حدود ۸ فاکتور تورم‌زا وجود دارد به گونه‌ای که رهبری تذکر دادند که اینقدر روی گردن بانک‌ها وظیفه می‌گذارید می دانید نتیجه اش چیست، دولت مجبور به اجرای این مصوبات است برای جلوگیری از تورم در مورد اجرای این مصوبات دست به عصا راه می‌روند.

باهنر پیرامون تغییر و ترمیم کابینه هم، گفت: اگر وزیر پیشنهادی ۳۰ درصد قوی‌تر از وزیر فعلی است، عوض شود. اگرنه که تعویض وزیر با کسی که فقط ۱۰ درصد تفاوت دارد، ضررش بیشتر است.

وی درباره عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات دولت، خاطرنشان کرد: بنده زمانی که نماینده کرمان بودم، کرمان فرماندار نداشت. به من گفتند که فرماندار را بنده معرفی کنم.گفتم این وظیفه من نیست، این کار را نخواهم کرد. به من می‌گفتند بی‌عرضه هستم. این‌ها در وظایف نمایندگان مجلس نیست، دخالت است.

باهنر با ذکر اینکه حکمرانان کشور باید الفبای مدیریت کشور و سیاست را بلد باشند، اظهار کرد: تورم منتظر دستور نیست. عواملی وجود دارد که باعث ایجاد تورم می شود، برای مدیریت کشور باید عوامل تورم‌زا مدیریت شود.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی را نباید صفر و صدی بررسی کرد،یادآور شد: دولت احمدی‌نژاد هم تورم داشت. دولت روحانی سعی کرد در پنج سال اول تورم را کنترل کند، اما خطاهایی وجود داشت که موجب افزایش تورم شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: هر شبانه‌روز که می‌گذرد، ۳ الی ۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی درحال افزایش است، در دولت روحانی که ۱۰ برابر شد. امیدوارم در دولت رئیسی نقدینگی کنترل و مدیریت شود. باید یک فکر اساسی برای تورم کرد.

باهنر با اشاره به اینکه کارها و خدماتی که پس از انقلاب شده، بسیار است، تاکید کرد: شاید تورم بعد ۴۰ سال انقلاب افزایش پیدا کرده باشد، اما افزایش رشد و توسعه اقتصادی هم بسیار داشتیم. علت همه این مشکلات یک چیز است، مصرف کشور بیش از تولید آن است. جمعیت آلمان به اندازه ایران است اما ۴۰۰ هزار کارمند دارد، در حالی که ایران ۶ میلیون کارمند حقوق بگیر و چهار میلیون بازنشسته حقوق بگیر دارد با این وضعیت با فروش نفت و دریافت مالیات باید حقوق کارمندان پرداخت شود و دولت نمی‌تواند برای توسعه زیر بنایی هزینه چندانی کند.

حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند سعه صدر است
وی در پاسخ به سوالی درباره بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم مبنی بر به بن‌بست کشیده شدن کشور، گفت: مسئله حل مشکلات اقتصادی کشور از سوی مسئولان، نیازمند سعی صدر است.

دبیرکل جامعه اسلامی تصریح کرد: برخی از سیاسیون زمانی که دولت خودشان روی کار است، «به به و چه چه» می‌کنند، اما تا دولت عوض می‌شود انتقادات خود را شروع می‌کنند.

باهنر با بیان اینکه اشکالاتی وجود دارد، اما قرار نیست با هر رفت و آمدی اوضاع را به هم ریخت،تاکید کرد: رهبری هم فرمودند که من از دولت‌های مستقر حمایت می‌کنم. سیاستمداران و تحلیلگران نیز باید برای جلو بردن کار، به دولت کمک کنند.

لزوم تشکیل کارگروه برای مدیریت تورم کشور
وی همچنین با پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای مدیریت تورم در کشور، اعلام کرد: در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کردم که حتما باید کارگروه جدی و قدرتمند برای مدیریت تورم کشور تشکیل دهند تا بتوانیم بر این بحران غلبه کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره حادثه آبادان، گفت: مسئله متروپل را کسی گردن دولت رئیسی نمی‌اندازد، در دولت فعلی شاید حتی یک آجر روی آجر در متروپل گذاشته نشد. مردم توقع دارند کسانی که در ماجرای خطاکار بودند مجازات شوند. وزیر کشور، استاندار، معاون اول و شخص رئیس جمهور پیگیر حادثه بودند و از محل حادثه بازدید کردند. رهبری انقلاب هم تاکید کردند که باید با خاطیان برخورد شود به گونه‌ای که بقیه حساب کار خود را بکنند.

باهنر اضافه کرد: ندیده ام که کسی حادثه متروپل را به گردن دولت بیاندازد، این حرف نابخردانه است.

وی با بیان اینکه یک عده می‌خواهند بگویند کاری از دست دولت ساخته نیست، اظهار کرد: در حالی که دولت در مهار کرونا، افزایش سرمایه اجتماعی از طریق سفرهای استانی و حضور در میان مردم، مذاکرات خارجی کارها را پیش برده و همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد وین نچیده است، رفت و آمدهای خوبی با کشورهای شرقی و همسایگان در جریان است.

از« اَبَر پروژه‌ای» رئیس‌جمهور لذت می‌برم
دبیرکل جامعه اسلامی با بیان اینکه ایران از جنگ اوکراین ناراحت است، افزود: باید از اتفاقات جهانی حداکثر استفاده را بکنیم، باید جایگاه خود را در بازار انرژی پیدا کنیم،دولت در تامین کالاهای اساسی اقدامات خوبی انجام داده و انبارها پُر است.

رئیس جمهور اَبَر پروژه ای دارد که من از آن لذت می برم و آن تزریق امید به مردم است، کسانی می‌خواهند ملت را ناامید کنند. رسانه‌های خارجی ببینید چه حرف‌هایی می‌زنند، نفت ایران را دزدیده اند و بعد وقتی می‌خواهیم پس بگیریم به ما اتهام دزدی می‌زنند!

باهنر با اشاره به اینکه باید حامی دولت و مجلس باشیم،گفت: باید مجلس و دولت دست در دست هم دهند، دولت و مجلس مشکلات سنگینی پیش رو دادند که با خرد و همکاری حل می‌شود.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌هایی که داریم، «جهاد تبیین» و شفاف‌سازی است. جنگ نرم‌افزاری در سطح جهانی داریم که باید با آن مقابله کنیم. سردمداران این جهاد تبیین هم شما رسانه‌ها هستید. می‌توانید خط‌شکن و پیشران باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی ایشون از عملکرد دولت رئیسی تعریف میکنه نگران دولت می شم!
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش ان شاءالله آینده کشور و مردم ایران روشن است.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
رئیسی با واردات بیش از 150 میلیون دوز واکسن و مهار کرونا کاری کرد کارستان.
Iran, Islamic Republic of
باهنر مردی کاردان و کاربلد است که می داند چکار کند باید از او استفاده کرد
Iran, Islamic Republic of
.....
حمید
Iran, Islamic Republic of
دولت در مدت 9 ماه به اندازه 8 سال دولت قبل کار کرده است.
Iran, Islamic Republic of
مردی برای تمام فصول
Iran, Islamic Republic of
چه عجب اقای دکتر
Romania
آینده کشور با حضور افرادی چون آیت الله رئیسی و سردار قالیباف روشن است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....