جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

۳۲ سال انتظار برای خانه دار شدن!

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 802215
یک کارمند یا کارگر تهرانی از ابتدای شروع به کار تا دو سال پس از بازنشستگی قادر به خانه‌دار شدن نیست. این در حالی است که دو دهه پیش ایرانیان با 8.5 سال پس‌انداز می‌توانستند یک آپارتمان ۷۵ متری در ‎تهران بخرند که حالا این مدت به ۳۲ سال پس‌انداز رسیده است.
۳۲ سال انتظار برای خانه دار شدن!
به گزارش جهان نيوز، خراسان نوشت: اصلا خانه دار شدن را فراموش کنید چون دیگر برای جماعت کارگر دست نیافتنی است. تجارت فردا در گزارشی نوشته است که یک کارمند یا کارگر تهرانی از ابتدای شروع به کار تا دو سال پس از بازنشستگی قادر به خانه‌دار شدن نیست. این در حالی است که دو دهه پیش ایرانیان با 8.5 سال پس‌انداز می‌توانستند یک آپارتمان ۷۵ متری در ‎تهران بخرند که حالا این مدت به ۳۲ سال پس‌انداز رسیده است.

کاربری نوشت: «تازه 32 سال انتظار برای خانه دار شدن در صورتیه که همه حداقل حقوقت رو بذاری برای خرید خونه و مخارجت رو از جایی دیگه تامین کنی، همچنین قیمت خونه هم بیشتر از افزایش حقوق بالا نره.» کاربر دیگری نوشت: «نه تنها خرید خونه که دیگه پیدا کردن یک خونه برای اجاره با قیمت مناسب هم داره برای قشر کارگر توی جامعه ما به رویا تبدیل می‌شه.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بدتر از این نیست که بعد سالها درس خواندن و الان کار کردن تمام وقت هرچی درآمد داری باید بدهی به صاحب خانه و هیچ پس اندازی نداشته باشی .