شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
کرملین:

دستاوردهای مشخصی را در اوکراین کسب کردیم

جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 802051
سخنگوی کرملین با بیان اینکه در طول ۱۰۰ روز عملیات نظامی در اوکراین به دستاوردهای مشخصی دست پیدا کردند، گفت عملیات تا رسیدن به همه اهداف خود ادامه می‌یابد.
دستاوردهای مشخصی را در اوکراین کسب کردیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) بر تداوم عملیات نظامی ویژه این کشور در منطقه اوکراین تا دستیابی به تمام اهداف تعیین‌شده تاکید کرد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین گفت: «ما در طول ۱۰۰ روز عملیات نظامی خود در اوکراین به دستاوردهای مشخصی دست یافتیم و تا رسیدن به همه اهداف به کار خود ادامه خواهیم داد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه اظهار داشت: «نشست امروز رئیس جمهور پوتین با اتحادیه آفریقا به نگرانی‌های این قاره در مورد بحران غذایی و کمبود کود می‌پردازد».

سخنگوی کرملین درباره ادعاها مبنی بر مقصر بودن روسیه در بحران غذایی جهان در پی محاصره دریایی اوکراین گفت: «موضوع [صادرات] گندم اوکراین در سفر هفته آینده وزیر امور خارجه به ترکیه، در اولویت دستور کار وزیر امور خارجه خواهد داشت».

بر اساس این گزارش، پسکوف در واکنش به گزارش‌ها درباره احتمال تأسیس پایگاه‌های نظامی روسیه در مناطق تصرف‌شده در اوکراین نیز تصریح کرد: «بر هنوز هیچ ایده‌ای در مورد زمان حل مسئله آینده دونباس، زاپروژیا و خرسون وجود ندارد».

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود از ابتدای آغاز جنگ تاکنون بیش از ۳ هزار تانک، حدود ۱۸۰ جنگنده و بیش از هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده است.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

وزارت دفاع انگلیس اما با اشاره به تداوم حملات موشکی دوربرد روسیه به زیرساخت‌های سراسر اوکراین، ادعا کرد هدف روسیه، تصرف کامل لوهانسک و دونتسک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *