پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

وزارت دفاع روسیه: ۳۳۰۰ تانک اوکراینی نابود شدند +فیلم

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 801842
وزارت دفاع روسیه با ارائه آمار جدیدی از حملات شب گذشته به اوکراین، گفت از ابتدای درگیری‌ها تاکنون بیش از ۳ هزار تانک، حدود ۱۸۰ جنگنده و بیش از هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده است.
روسیه: ۳۳۰۰ تانک اوکراینی نابود شدند +فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، همزمان با وارد شدن عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس به روز نود و هفتم خود، وزارت دفاع این کشور نیز آمار جدیدی از خسارات ارتش اوکراین در عملیات شب گذشته منتشر کرد.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت: «در جریان تحقیقات در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل، یک کامیون یخچال‌دار با سیستم خنک‌کننده خراب کشف شد که اجساد ۱۵۲ شبه نظامی در آن نگهداری می‌شد».

کناشنکوف درباره عملیات شبانه توضیح داد: «نیروهای موشکی و توپخانه روسیه ۳۸ نقطه فرماندهی و ۴۱۷ مرکز تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین را بمباران کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین خبر داد: «نیروی هوایی روسیه حدود ۲۹۰ ملی‌گرای اوکراینی را در جمهوری دونتسک از پای درآورد و یک فروند سوخو-۲۵ را در استان نیکولایف سرنگون کرد».

این مقام نظامی روس اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین، ارتش روسیه تاکنون بیش از سه هزار تانک و حدود ۱۱۰۰ پهپاد اوکراینی را منهدم کرده است.

وبگاه «ریانووستی» نیز به نقل از کناشنکوف نوشت: «در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون ۱۸۴ فروند هواپیمای رزمی، ۱۲۸ بالگرد، ۱۰۷۰ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۲۵ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۳۴۲ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۴۵۴ موشک انداز چندگانه، ۱۷۳۸ قبضه توپ و خمپاره و همچنین ۳۳۱۱ واحد خودروی نظامی ویژه منهدم شدند».
وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری از حملات هوایی و توپخانه‌ای که مراکز فرماندهی و مواضع ارتش اوکراین و همچنین انبارهای مهمات و سوخت را هدف قرار داده بود، منتشر کرد.

پیش از این، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین با اشاره به آغاز فرایند دریافت موشک‌های ضد کشتی و توپخانه‌های خودکششی از متحدان غربی این کشور، گفت با این تجهیزات به مقابله با نیروهای روسیه می‌روند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینکه این روزا گفته میشه که روسیه جای نفت ایران را گرفته و چین و روسیه به جای ایران در کشورهای عربی سرمایه گذاری می کنند و به ایران یه جورایی بی محلی نشان میدن، اگر درست باشد، یه بده بستان بین آمریکا و روشیه و چین محسوب می شود و خطرناک است.
در این زمینه سفاف سازی کنید.
United States
بزنید اکراین را نابود کنید.. ...هزار بارک الله...