جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

عرضه ددانا در فرابورس/ عرضه اولیه بخریم؟

يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 800083
قرار است فردا سهام شرکت داروسازی دانا به روش ثبت سفارش در فرابورس عرضه اولیه شود. قیمت این عرضه اولیه چقدر است و آیا عرضه اولیه بخریم؟
عرضه اولیه فردا را بخریم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تجارت‌نیوز، با شروع سال ۱۴۰۱ بورس میزبان عرضه اولیه سه شرکت بود و قرار است فردا چهارمین شرکت نیز در بازار سرمایه عرضه اولیه شود.

امسال شرکت‌های آسیاتک، حگهر۱، فروسیل۱ در بازار سرمایه ایران عرضه اولیه شد و چهارمین شرکت با عنوان داروسازی دانا وارد این بازار می‌شود.

فردا این داروسازی وارد فرابورس می‌شود. دامنه قمیتی ددانا دو هزار و ۳۰۰ تومان تا دو هزار و ۸۱۲ تومان است. برای هر کد ۲۰۰ سهمیه حقیقی و حقوقی در عرضه گرفته شده است و حداکثر نقدینگی مورد نیاز ۵۶۳ هزار تومان است.  البته بستگی به این دارد که در این عرضه اولیه چند نفر مشارکت کنند.

کارشناسان عقیده دارند که با توجه تورم و ارزش‌گذاری شرکت‌ها، خرید عرضه اولیه سودآور است.

ددانا چه شرکتی است؟
شرکت داروسازی دانا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه آنتی‌بیوتیک در خاورمیانه بوده و در سال مالی گذشته، فروش ۲ هزار میلیارد تومانی و سود خالص ۸۴۵ میلیارد تومانی را محقق کرده است. فعالیت این مجموعه شامل تولید مواد اولیه دارویی، تولید انواع دارو، تولید ملزومات دارویی و ارائه خدمات تولید کارمزدی می‌شود.

این شرکت داروسازی پس از طی مراحل پذیرش در سال ۱۳۹۹ با نماد «ددانا» به‌صورت رسمی به‌عنوان دویست و نهمین شرکت در بازار اول فرابورس با سرمایه ۲۴۰ میلیارد تومانی ثبت شد.

شرکت‌های سرمایه گذاری دارویی تامین با ۴۳ درصد، سرمایه گذاری شفادارو با ۲۹ درصد، داروسازی جابربن حیان با ۱۸.۵ درصد، داروسازی اسوه با ۴ درصد و کیمیدارو با ۳ درصد جزو سهامداران این داروسازی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شاید خوب نباشه میترسم