يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

افزایش تلفات انفجار هاوانا به ۳۲ نفر؛ ۱۹ کوبایی مفقود هستند

يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 799417
مقام‌های کوبا اعلام کردند، تلفات انفجار روز جمعه در یک هتل پایتخت این کشور به ۳۲ کشته افزایش یافت.
افزایش تلفات انفجار هاوانا به ۳۲ نفر
به گزارش جهان نيوز، با گذشت تقریبا دو روز از انفجار بزرگ در مقابل هتل «سارتوگا» در هاوانا پایتخت کوبا، وزارت بهداشت این کشور از افزایش شمار قربانیان این انفجار خبر دادند.

منابع رسانه‌ای از کوبا خبر دادند، تعداد قربانیان انفجار بزرگ در مقابل هتل سارتوگا در هاوانا به ۳۲ نفر رسیده و ۱۸ نفر مجروح شده‌اند که حال ۱۰ نفر از آنهاد وخیم گزارش شده است.

 روز جمعه انفجاری بزرگ هتل «سارتوگا» در هاوانا،‌ پایتخت کوبا را لرزاند. منابع محلی در ابتدا خبر دادند که این حادثه به دلیل انفجار خودروی حامل کپسول‌های گاز در برابر این هتل روی داد و تعدادی کشته و مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت بهداشت کوبا روز یکشنبه  (امروز) از افزایش تعداد کشته‌های انفجار در هاوانا به ۳۲ نفر خبر داد. طبق اعلام این وزارتخانه، عملیات امداد و نجات در هتل سارتوگا همچنان ادامه دارد.

برخی منابع محلی در کوبا گزارش دادند، هنوز از سرنوشت ۱۹ نفر از افراد حاضر در صحنه انفجار هتل خبری در دست نیست. «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا روز یکشنبه اعلام کرد که انفجار روز جمعه در هاوانا، اقدامی تروریستی نبوده است.

هتل سارتوگا که در سال ۱۸۸۰ ساخته و از سال ۱۹۳۳ فعالیت داشته، طی دو سال اخیر به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعطیل بود  و قرار بود از دهم ماه می (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) بازگشایی شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *