سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

آیا به پایان کرونا نزدیک می‌شویم؟

شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۱
کد مطلب: 799214
خالی شدن بخش‌های ویژه بستری و تحت درمان قرار گرفتن بیماران کرونایی از بیمار، اتفاق خوشایندی است که استمرار آن منوط به رعایت دستورالعملهای بهداشتی و تزریق ۳ نوبت واکسن است.
آیا به پایان کرونا نزدیک می‌شویم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، تا واژه «کرونا» به گوش می‌خورد، خیلی از افراد بی‌تاب و بیقرار عزیزانی می‌شوند که به دلیل ابتلاء به این بیماری منحوس و خانمان‌سوز آن‌ها را از دست داده‌اند.

کارشکنی‌های برخی از مسئولان دوره گذشته باعث شد تا واردات واکسن کرونا به کندی و با وقفه بسیاری صورت بگیرد و مرگ تعداد زیادی از هموطنان نتیجه اهمال و بی‌فکری همان مسئولان بود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییرات ایجاد شده در مدیریت بخش‌های مختلف حوزه سلامت رایزنی مسئولان برای افزایش واردات واکسن کرونا و تسریع در انجام واکسیناسیون عموم مردم روند خوبی را در پیش گرفت.

آخرین آمار واکسن زده‌های کشور!
بر اساس آمارهای ارائه شده از وزارت بهداشت، درمان و آمورش پزشکی کشور، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۹۸۴ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۶۱ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۹۵ هزار و ۷۲۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۳۷ هزار و ۷۷۲ دُز رسیده است.

انجام واکسیناسیون و دریافت هر ۳ دُز واکسن کرونا برای همه افرادی که پزشک معالج آن‌ها ممنوعیتی در دریافت واکسن برایشان تعیین نکرده امری ضروری و مهم محسوب می‌شود و جا ماندگان از واکسن بابد هر چه زودتر نسبت له دریافت واکسن اقدام کنند.
خوشبختانه در حال حاضر هیچ در یک از نقاط استان‌ها و شهرهای مختلف کشور شاهد وضعیت قرمز به دلیل شیوع بیماری کرونا نیستیم و وضعیت آرام فعلی در درجه اول مرهون فداکاری بی‌دریغ و تلاش شبانه روزی پزشکان، پرستاران و سایر افراد فهال در حوزه سلامت است که از آن ها با عنوان کادر درمان و مدافعان سلامت یاد می‌شود.

واکسن نزده‌ها در معرض خطر ابتلا یا فوت؛
محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت معتقد است که بیماری کرونا به ویژه در کسانی که هنوز واکسن تزریق نکردند، یا روند واکسیناسیون شان نیمه‌کاره است، یعنی یک یا دو نوبت تزریق کردند و نوبت سومشان را تزریق نکردند، ممکن است خطرناک بوده و سویه جدید ویروس در آن‌ها بیماری ایجاد کند.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از مردم عزیزمان این است که به توصیه‌های ما توجه کنند. اگر این افراد به بیماری مبتلا شوند، ممکن است به انواع شدید بیماری مبتلا شوند خواهش ما این است که مساله تزریق واکسن به ویژه نوبت سوم را جدی بگیرند، ما اکنون در شرایطی هستیم که برای برخی گروه‌های پرخطر حتی نوبت چهارم واکسن را شروع کردیم؛ یعنی برای کسانی که بالای ۷۰ سال دارند یا کسانیکه سیستم دفاعی بدنشان ضعیف شده و همینطور همکاران بخش بهداشت و درمان که در مواجهه مستقیم با بیماران هستند، نوبت چهارم واکسن را تزریق می‌کنیم.

مسعود مردانی پزشک متخصص بیماریهای عفونی نیز بر این باور است که کرونا رو به افول است و روند کاهشی تعداد موارد ابتلا به این بیماری حکایت از نزول شیوع آن در بین مردم کشور خبر می‌دهد.

مردانی همچنین بر ادامه رعایت پروتکلهای بهداشتی و درمانی تاکید دارد و به مردم توصیه می‌کند تا دستورالعملهای مراقبتی را همچون گذشته رعایت کنند.

به گفته کمال حیدری معاون وزیر بهداشت، مردم همچنان باید به استفاده از ماسک ادامه بدهند تا خبر نهایی رهایی از کرونا برسد و زندگی دوباره به شرایط عادی خود بازگردد.

معاون وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: عامل مرگ ۸۰ تا ۸۵ درصد مرگ بیماران مبتلا به کرونا به دلیل عدم انجام واکسیناسیون بوده و این آمار نشانگر اهمیت تزریق واکسن است.

ضرورت ادامه رعایت پروتکلهای بهداشتی!
انجام واکسیناسیون برای گروههای سنی مختلف که شرایط دریافت واکسن را دارا هستند، باید جدی گرفته شود و در انجام این امر هیچ تفاوتی بین کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و سالمندان وجود ندارد.

خالی شدن بخش‌های ویژه بستری و تحت درمان قرار گرفتن بیماران کرونایی از بیمار در بیمارستان ها، اتفاق خوشایند و مبارکی است که استمرار آن منوط به رعایت دستورالعملهای بهداشتی و اقدام برای دریافت هر ۳ نوبت واکسن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *