سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

سرقت با هویت جعلی شگرد مجرمان سایبری

يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 798886
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران از شناسایی فردی که با جعل هویت یک فعال اجتماعی اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
سرقت با هویت جعلی شگرد مجرمان سایبری
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از فعالان اجتماعی مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۸۴ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی ضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند

به گفته این مقام انتظامی، مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۲۸ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد و انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی بیان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گزارش کنند.
 
برچسب ها: سایبری سرقت هویت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *