پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

روحانی بیاید با من مناظره کند نه با رئیسی

سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 798336
روحانی باید با آدمهایی مثل ما مناظره کند، من حاضر هستم با رئیس دولت قبل در مورد عملکردهایش در عرصه های مختلف مناظره کنم، در این شرایط رئیسی هم از کار خود باز نمی ماند.
روحانی بیاید با من مناظره کند نه با رئیسی
به گزارش جهان نيوز، «عباس سلیمی نمین» پژوهشگر سیاسی در گفت‌وگو با برنا در رابطه با اقدامات اخیر اصلاح طلبان و نقدهای غیر منصفانه این جریان گفت: علی القاعده هیچ انتظاری نمی‌رود که جریانات مخالف دولت کنونی، به گونه منصفانه و منطقی در مقام نقد برآیند. اگر می‌خواستند منطقی عمل کنند، بایستی یک سال به دولت فرصت می‌دادند. اصلاح طلبان نمی‌خواهند نقدی که به نفع جامعه باشد را پی بگیرند و به یکسری کارهای عوامانه که تحریک احساسات جامعه را در پی دارد رو آورده‌اند. نقد زود هنگام دولت منصفانه نیست البته اگر نقد زود هنگام منصفانه و عالمانه باشد، می‌تواند برای دولت مفید باشد و به تبع آن برای جامعه هم مفید است.

اما اگر بنا بر این است که یک سری مسائل سطحی را مطرح کنند و بدون تحلیل شرایط کنونی، همه چیز را متوجه دولت سازند طبیعی است که این دیگر اسمش نقد نیست، متاسفانه رقبای سیاسی دولت به این شیوه متوسل شده‌اند و از ابزارهای مختلف استفاده می‌کنند تا رقیب خود را از میدان خارج کنند. 

 وی در ادامه با بیان این جمله که این افراد اصلا نمی‌سنجند که این صحبت‌ها و اظهارات آیا به نفع جامعه است یا به ضرر آنها تصریح کرد:  این مشکلی است که امروز با آن رو به رو هستیم، البته در سطحی بار آمدن جامعه، ما هم بدون نقص نیستیم.

اکنون یک جریان سیاسی در حاکمیت قرار گرفته و سایر جریانات سیاسی با او به رقابت می پردازند، اگر رقابت سازنده داشته باشند که میدان برای این کار باز است و مورد استقبال قرار می گیرد و برای جامعه هم بسیار مفید است اما اگر این رویکرد مانند شرایط کنونی باشد که ، شما به جای آنکه زحمت تحلیل و تبیین و اغنای جامعه را به خود بدهید ،  یکسری مسائل سطحی را برای تخریب رقیب خودتان  بکار می برید. اگر ما در زمانی که در اقلیت بودیم، منطقی تر عمل می کردیم، امروز این سطحی گرایی و عوام گرایی در این حد نبود.رقبای دولت احساسات جامعه را به بازی می گیرند. 

سلیمی نمین عنوان کرد: خوشبختانه این دولت بردباری به خرج داده و کار خود را دنبال می کند. اگر دولت در برابر هجمه های زود هنگام ، با همین روشی که در پیش گرفته ، خط خود را به خوبی دنبال کند می تواند این را تبدیل به آگاهی و هوشمندی جامعه کند.
 
این پژوهشگر مسایل سیاسی در ادامه با اشاره به مطرح کردن موضوع مناظره روحانی و رییسی در بین جریان حامی دولت سابق گفت: با طرح چنین پیشنهاداتی می خواهند دولت را از مسیر کارکردن خارج کنند. خوشبختانه دولت رئیسی از ابتدای روی کار آمدن در این چند ماهه مصمم به حل مشکلات جامعه است، ولی برخی مسائل دست به دست هم می دهد و یک سری مشکلات را در جامعه رقم می زند مثلا الان 30 درصد تولید غلات در سطح جهان از مدار خارج شده که این سی درصد رقم بسیار بالایی است و زمانی که این سی درصد به بازار نیاید، عرضه کم می شود به همین میزان تقاضا افزایش پیدا می کند چون جمعیت جهان افزایش پیدا کرده است و یک گرانی در سطح جهان بوجود می آید. در این شرایط  دولت می خواهد اصلاحات اقتصادی را انجام دهد که این اصلاحات اقتصادی در ابتدای امر یک سری گرانی ها را ایجاد می کند مانند حذف ارز ترجیحی ، که در این مسئله تمام کارشناسان اقتصادی  موافق هستند ولی خب طبیعتا یک سری آثاری را بر بازار بصورت کوتاه مدت دارد.برخی رقبای دولت، حرف های خلاف واقع می گویند که باید جواب آنها را روشن داد.

وی اظهار کرد: اکنون عناصر کارکشته سیاسی اصلاح طلب بیکار هستند و هیچ مسئولیتی در قبال مسائل جامعه ندارند و مرتب تولید شبهه و ابهام می کنند و بر دولت یک مقدار فشار می آورند و بنا دارند تا دولت را از کار خود یعنی کار ملموس و تاثیرگذار برای جامعه بازدارند.  که البته جامعه باید هوشمندی خودش را داشته باشد. امروز رئیس جمهور همه فکر و ذکرش کار برای مردم است و هدف دولت قبل از طرح مناظره با رییسی این است که ذهن او را از مردم دور کنند. 

سلیمی نمین در پایان افزود: روحانی باید با آدمهایی مثل ما مناظره کند، من حاضر هستم با رئیس دولت قبل در مورد عملکردهایش در عرصه های مختلف مناظره کنم، در این شرایط رئیسی هم از کار خود باز نمی ماند. اگر آقایان دستشان پر است برای دفاع از خود، بیایند با ما مناظره کنند، که قطعا اینگونه نیست و جز شرمندگی برایشان رقم نمی خورد. اگر بنا دارند تا مسائل‌شان‌ برای جامعه تبیین شود خوب بیایند با عناصر سیاسی که می توانند مسائل را ریشه یابی کنند و تحلیل کنند، مناظره کنند تا مسائل برای جامعه روشن شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای چی با شما مناظره کند؟.