پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

حمله سایبری گسترده به رسانه‌های سعودی

سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 798308
دیشب وب‌سایت‌های دو شبکه سعودی «العربیه» و «الحدث» هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفتند.
حمله سایبری گسترده به رسانه‌های سعودی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یک گروه هکری عراقی دوشنبه‌شب وب‌سایت‌های شبکه خبری «العربیه» و «الحدث» را هدف حملات سایبری خود قرار داد.

دو شبکه خبری مذکور عربستان ضمن تأیید این حمله هکری اعلام کردند که یک گروه هکری عراقی موسوم به «الطاهره» مسئولیت این حمله سایبری را بر عهده گرفته است.

این حمله سایبری در شرایطی صورت گرفت که شبکه‌های العربیه و الحدث در حال پخش زنده برنامه‌های خود بودند.

دو روز پیش هم بسیاری از سایت‌های دولتی عربستان سعودی هدف حملات سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شدند.

سایت‌های مربوط به شرکت هواپیمایی عربستان و وزارت نفت و انرژی این کشور، از جمله سایت‌هایی سعودی بودند که شنبه گذشته از دسترس خارج شده بودند.

این عملیات سایبری با نام عملیات شهید «ابو فضل طومر» از عراق و رأس ساعت 9 شب به وقت بغداد علیه وزارت نفت و شرکت هواپیمایی عربستان انجام گرفت.

دیروز (دوشنبه) همچنین یک گروه هکری موفق شده به بانک‌های اطلاعات مشتریان بانک‌های اسرائیلی رخنه پیدا کند و حتی جابجایی پول‌های آنها را در کنترل خود بگیرد.

این گروه هکری تحت عنوان Hackers of Savior در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که به بانک‌های اطلاعتی، بانک‌های اسرائیل دسترسی پیدا کرده‌ و در حال حاضر قادر به حواله کردن پول مشتریان این بانک‌ها است.

گروه مذکور در بیانیه خود تاکید کرد نفوذ جدید را در آستانه روز جهانی قدس انجام داده و تا روز جهانی قدس (29 آوریل 2022) اسرائیلی باید منتظر ضربات سایبری هولناک تری باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *