جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
اسلامی:

هیچ نوع غفلتی را در سلامت مردم نمی‌پذیریم

يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 797530
مراکزی که در حوزه پرتوهای یونساز و غیر یونساز نیازمند صدور یا تمدید مجوز هستند، از طریق سامانه «سیناپ» اقدام کنند.
هیچ نوع غفلتی را در سلامت مردم نمی‌پذیریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سامانه سیناپ آبان پارسال با آدرس https://nrpdsys.nrpd.ir به بهره برداری رسید و  نسخه نهایی آن نیز در تاریخ ۲۷ فروردین امسال رسما راه اندازی شد.

این سامانه ۴۵ نوع مجوز صادر می‌کند و بنا به اعلام سازمان انرژی اتمی کشور، حدود ۱۵ هزار مرکز در سطح کشور دارای مجوز این سازمان هستند و فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، ثبت و پیگیری تمامی درخواست‌ها، مکاتبه، ارسال درخواست صدور پروانه و مجوزها، استعلام مورد نیاز از واحد قانونی، اعلام رای و صدور پروانه و مجوز‌های مورد درخواست بصورت کاملا الکترونیکی و صرفا از طریق سامانه سیناپ انجام خواهد شد.

صدور مجوز‌های موافقت اولیه، تاسیس، بهره‌برداری، احداث، کار با اشعه، ورود و ترخیص، صدور پروانه اشتغال، پروانه خدمات، تدوین ضوابط و مقررات پرتوی و رسیدگی به شکایات مربوط به آنتن‌های تلفن همراه از جمله فرآیند‌های الکترونیکی شده قابل ذکر در این سامانه است.

سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی ایمنی پرتوی در سراسر کشور «سیناپ» با حضور محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر محمد رضا کاردان، معاون سازمان و رییس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور و جمعی از مدیران و متخصصان این حوزه در محل این سازمان رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *