جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۶
رئیسی:

بانیان وضع موجود نباید در عرصه‌های مدیریتی قرار بگیرند/ نگاه دولت به بیرون مرزها نیست

سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 797009
دولت به همه احترام می‌گزارد اما بی‌تردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند. داشتن روحیه انقلابی، جهادی و کارآمد بودن از محورهای مورد تأکید دولت است.
بانیان وضع موجود نباید در عرصه‌های مدیریتی قرار بگیرند/ نگاه دولت به بیرون مرزها نیست
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز دوشنبه در دیدار ذاکرین اهل‌بیت(ع) همزمان با شب رحلت امّ‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه "امروز برای پیشرفت و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم وظیفه سنگینی به‌عهده داریم"، گفت: امیدهای بسیاری در دل مردم برای ایجاد گشایش و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی ایجاد شده است و دولت با همه توان مصمم است در این مسیر گام بردارد.

وی شبکه هیئت‌های مذهبی را مجموعه‌ای اثرگذار و ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی از جوانان بااخلاص و دلداده به انقلاب و ارزش‌های اسلامی تشکیل شده‌اند که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور مؤثر و تعیین‌کننده دارند و ظرفیتی بی‌بدیل برای کشور به حساب می‌آیند.

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی در شروع به کار دولت سیزدهم، گفت: با عنایت خداوند متعال توانستیم برای کشور درآمد ایجاد کنیم و بدون استقراض از بانک مرکزی و یا خلق پول که تورم را به‌شدت افزایش می‌داد، حقوق کارکنان را بدون یک روز تأخیر، پرداخت کنیم.

رئیسی با بیان اینکه دولت مصمم است با افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها کشور را به رشد اقتصادی مطلوب برساند، ابراز کرد: متأسفانه در 8 سال گذشته متوسط نرخ رشد اقتصادی بسیار پایین بود اما در این دولت برای سال جاری، رشد هشت‌درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم و برای این کار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی آغاز شده است.

وی با تصریح به اینکه "نگاه این دولت به بیرون مرزها نیست"، افزود: ما برای اداره و پیشرفت کشور به داشته‌ها و ظرفیت‌های خودمان توجه داریم و معتقدیم با تکیه به درون و توانمندی‌های داخلی امکان اداره کشور، رونق اقتصاد ملی و رشد اقتصادی وجود دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش رشد نرخ تورم در ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: امروز با اقدامات انجام‌شده، رشد نرخ تورم تا حدی مهار شده است و امیدواریم با همدلی قوا و کمک مجلس بتوانیم در مسیر کنترل نرخ تورم و افزایش رونق اقتصادی گام برداریم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهتمام دولت بر استفاده از نیروهای انقلابی و ارزشی گفت: همواره به مسئولین تأکید دارم که در رده‌های مختلف از نیروهای انقلابی باانگیزه و به‌ویژه جوانان استفاده کنند.

وی با توجه به سخنان یکی از میهمانان در خصوص تقدم کار فرهنگی بر فعالیت‌های اقتصادی تأکید کرد: هر دو جزو اولویت‌های کشور هستند و باید همزمان مورد توجه قرار بگیرند. دولت تلاش می‌کند هم موضوعات معیشتی و اقتصادی را پیگیری کند و کنار آن موضوعات فرهنگی را هم با جدیت دنبال نماید.

رئیس‌جمهور راجع به اقدامات دولت برای افزایش درآمدزایی برای کشور گفت: در چند ماه گذشته به‌واسطه اقدامات انجام‌شده، حجم تبادلات تجاری و صادرات با کشورهای مختلف دنیا چندین برابر شده است و در حالی که در گذشته فروش نفت را به امضای قراردادهای مختلف منوط کرده بودند امروز به‌راحتی نفت را صادر می‌کنیم و با این کار مشخص شد که اگر اراده جدی برای انجام کار وجود داشته باشد، هیچ مانعی نمی‌تواند جلودار کشور باشد.

رئیسی گفت: دولت به همه احترام می‌گزارد اما بی‌تردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند. داشتن روحیه انقلابی، جهادی و کارآمد بودن از محورهای مورد تأکید این دولت است.

وی در ادامه استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت:

هیئت‌های مذهبی از جوانان بااخلاص و همیشه در صحنه تشکیل شده است و می‌توان از این ظرفیت بی‌بدیل برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده کرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان نظام کوچک‌ترین خطای نیروهای انقلابی و دولت را بزرگ‌نمایی می‌کنند لذا باید همواره ضمن حفظ هوشیاری، کیفیت و محتوای فعالیت‌ها را تقویت کرد و ارتقاء داد.

رئیسی گفت: جلسات هیئت‌های مذهبی کلاس درس‌آموزی و خودسازی است و لازم است در آن از اشعار و مطالبی استفاده شود که برای جوانان سازنده باشد و اخلاق و معنویت را در وجود آنان رشد دهد.

وی درباره اهمیت ارتباط مسئولین و دولتمردان با بدنه جامعه خاطرنشان کرد: شخصاً همواره تلاش داشتم که ارتباط خود را با مردم حفظ کنم و در هر جایگاهی که بودم آن را قطع نکردم و امروز دولت کنار این ارتباط‌ها، از انتقال دیدگاه‌ها و نظرات مردم توسط علما و مداحان و کسانی که با بدنه مردم ارتباط تنگاتنگ دارند، استقبال می‌کند و آن را برای خود مغتنم می‌داند.

در این دیدار حاج آقا منتظری، حاج علی انسانی، حاج مرتضی طاهری، حاج مهدی سلحشور، آقای مسعود پیرایش و حاج سعید حدادیان در سخنانی دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و پیشنهادات خود را در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند.

در این مراسم همچنین تعدادی از ستایش‌گران و مداحان اهل‌بیت(ع) ضمن نوحه‌سرایی به ذکر مصائب و مناقب شخصیت والای ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) پرداختند.

ساماندهی امور مداحان، آمادگی برای کمک و حمایت از برنامه‌های دولت، لزوم استفاده از نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی در رده‌های مختلف مدیریتی، ‌توجه به رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی، حمایت مادی و معنوی از هیئت‌های مذهبی، تسهیل سفر به عتبات عالیات و برخورد با مفسدین اقتصادی و عاملین گرانی‌های ناروا از جمله‌ محورهای سخنان مداحان و ذاکرین اهل‌بیت(ع) بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای رئیسی متاسفانه میگن که در مدیران شما خصوصا مدیران میانی دولت شما مسببان وضعیت موجود دارای شغل هستند . اقدام عاجل شما را خواهانیم ممنون
Iran, Islamic Republic of
چرا دارای شغل هستند؟ خب عوضشان کنند
Iran, Islamic Republic of
الان حدود 9 ماه از شروع دولتتون می گذرد ولی متاسفانه هنوز هم مدیران میانی دولت قبل بر سر کار هستند و اکثر آنها جلوی حرکت این دولت ترمز هستند
تناقض در گفتار و عمل
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی ، وزیر راه دولت روحانی ، الان شده رئیس سازمان انرژی اتمی ، وزیر صمت دولت روحانی شده استاندار سیستان و بلوچستان !!!! یعنی این آقایان و امثالهم جزو بانیان وضع موجود نیستند؟؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
شمخانی از قلم افتاده. در ضمن مدرس خیابانی وزیر نبود یه مدت کوتاه سرپرست وزارت صمت بود.
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، با گذشت بیش از 6 ماه از استقرار دولت مردمی و ولایی سیزدهم متاسفانه در سطح استان کرمان تغییرات مدیریتی صورت نگرفته و تعداد اندکی هم که تعویض گردیده اند همان منش پیشینیان را برگزیده و عملاً به نیروهای ولایی بهایی نداده ، انتظار مردم ولایتمدار دیار سردار سلیمانی این است که در اسرع وقت تغییرات مورد نظر نیروهای جبهه انقلاب و ائتلاف اصولگرایان در سطح استان اعم از ادارات کل و استانداری و شهرستانها صورت پذیرد.
Iran, Islamic Republic of
چرا تغییر صورت نگرفته؟ .
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
وزیر جهاد کشاورزی پاسخ دهد که چرا یک اصلاح طلب شناسنامه دار را به هنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مهم بازرگانی دولتی ایران منصوب کرده است.این فرد نزدیک به حزب اعتماد ملی و آقای افشانی و حق شناس می باشد.
Iran, Islamic Republic of
مگر وزیر جهاد را اصلاح طلبان سر کار گذاشته اند؟
Iran, Islamic Republic of
باید از خود ایشان پرسید....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مجموعه های مختلف دولت تا کنون نتوانسته اند خواسته های آیت ا.. رییسی را در مورد بکارگیری نیروهای انقلابی در جایگاههای مختلف و تغییر بانیان وضع موجود تحقق بخشند.هنوز برخی فرمانداران دولت قبلی بر سر کارند و یا بعضی افراد که گرایشات اصلاح طلبی داشته و نسبتی با دولت آقای رییسی ندارند به عنوان فرماندار منصوب شده اند.
آقایان وزرا و مسئولین محترم
لطفا با امید مردمی که به این دولت اعتماد کرده و رای داده اند و خواستار تغییر وضع موجود هستند به این شکل برخورد نکنید.
یه دردمند
Iran, Islamic Republic of
مخاطب این «نبایدها» خود حضرتعالی هستید.
مردم که نمی توانند به خیابان بریزند و بانیان وضع موجود را برکنار کنند.
مردم شما را وکیل خود کردند تا این قدرت را اعمال نمایید.
این گوی این میدان.
بسم الله
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از جان گفتی
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
الان چندین ماه از شروع دولتتون می گذرد ولی متاسفانه هنوز اکثر مدیران آقایان دولت قبل بر سر کار هستند.
United States
....
کرمانشاهی
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر رییسی عزیز در کرمانشاه متاسفانه بانیان وضع موجود منسوبان روحانی همچنان مدیریت دستگاه‌های اداری و حتی استانداری را دارند .
امید
Romania
فعلا تورم هر روز بالا تر میرود.
Switzerland
.با شتاب در حال بالار فتن است.
.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز ، لطفا یک گزارش از فرزندان مسئولان فعلی و قبلی اعم از محل سکونت، زمینه فعالیت و کسب و کار و رانت های استفاده شده تاکنون توسط این آقازاده ها ارائه بدید.
Switzerland
یک سوال اگر جهان نیوز اجازه نشر دهد. چرا معاونان مدیرکل های دوران دولت قبلی بعنوان مدیر کل جدید منصوب می گردند! این ها همان مدیران میانی دولت قبلی هستند که در این دولت ارتقای رتبه ودرجه پیدا می کنند.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
.آیا عملکرد مثبتی در سیاست و اقتصاد داشته ایم؟
Iran, Islamic Republic of
ملت نه تنها جابجایی که محاکمه برخی مدیران قبلی رو میخوان
Iran, Islamic Republic of
ظرف ۷ ماه گذشته همه چیز گرونتر شد
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی اعضای هیئت مدیره و مدیران اصلاح طلب تامین اجتماعی ... تاکنون تغییر نکرده اند؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فعلا كه سيصد چهاصد هزار نفرشان در سمت هاي خود باقي مانده اند .