جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

حمله سایبری، بانک‌های مهم اسرائیل را از دسترس خارج کرد

يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 796778
پایگاه‌های الکترونیک و بخشی از اپلیکیشن‌های مهم‌‌ترین بانک‌های رژیم اسرائیل دیشب برای ساعاتی از دسترس کاربران خارج شدند.
حمله سایبری به بانک‌های مهم اسرائیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی از حمله سایبری به شماری از وبگاه‌های بانک‌های اسرائیلی خبر دادند، بر اساس این گزارش، وبگاه‌های بانک‌های مسعد، اینترناسیونال، اوتزارهاشیال و چند بانک دیگر از دسترس خارج شده‌اند.

براساس گزارش این رسانه‌ها از شنبه‌شب دسترسی کاربران به اپلیکشن و سایت‌های این بانک‌ها قطع شده بود.

به‌گفته کارشناسان تا ساعتی از شامگاه شنبه اکثر بانک‌های بزرگ اسرائیل از دسترس خارج شده بودند؛ امری که احتمال نگران‌کننده حمله سایبری به این بانک‌ها را قوت بخشیده است و در عین میزان توانمندی بانک‌های اسرائیل برای مقابله با حملات سایبری را مطرح می‌کند.

این اختلال (یا حمله سایبری) از نیمه‌شب با اعلام کندی و مشکل در دسترسی به بانک هبو علیم یکی از بزرگترین بانک‌های اسرائیل آغاز شد و به‌سرعت به سایر بانک‌های بین‌المللی اسرائیل هم سرایت کرد.

به‌گفته رسانه‌ها گرچه مشکل مذکور بعد از چند ساعت حل شد اما این اولین باری نیست که طی چند هفته اخیر تارنماهای بانک‌های اسرائیل دچار چنین اختلالی می‌شوند، به‌طور مثال روز 14 مارس گذشته نیز ده‌ها نفر از کاربران و مشتریان بانک‌ها از اختلال در دسترسی به صفحه بانک‌های خود و دریافت خدمات الکترونیکی از آنها شکایت کرده بودند.

گرچه این مشکل بعد از مدت کوتاهی حل شد اما بعد از مدتی اعلام شد اختلال مذکور نتیجه حمله سایبری از پیش طراحی‌شده بود که تمامی دامنه gov.il را مختل کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ميفهمى كه چنين عملياتى بمراتب هزينه شون از عمليات هاى نظامى كمتره !