جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دست‌ آشکار عربستان در اتفاق تروریستی اخیر

شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 796603
قدرت‌هایی در منطقه دنبال ایجاد چنین سناریویی در ایران هستند و دست‌های وهابیت تکفیری در عربستان و رژیم صهیونیستی کاملا در نفوذ دادن این عناصر تروریستی کاملا آشکار است.
دست‌ آشکار عربستان در اتفاق تروریستی اخیر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حادثه تروریستی اخیر مشهد گفت: شرایط بعد از خروج شتابزده آمریکا از افغانستان و تسلط برخی جریان های افراطی در درون حاکمیت این کشور موجب شده که یک سری ناامنی ها بصورت نامحسوس در مرزهای شرقی ایران به وجود بیاید.

وی افزود: متاسفانه برخی عناصر تکفیری و کشورهای منطقه که درصدد نفوذ دادن این عناصر تکفیری در مرزهای شرقی ایران هستند و تلاش می‌کنند تا به نوعی بین ایران و افغانستان شکاف ایجاد کنند و عناصر خوشان را در درون جامعه ایران نفوذ دهند.

هانی زاده ادامه داد: اتفاقی که در حرم مطهر رضوی برای سه روحانی مردمی و خدمتگزار روی داد، نشانه وجود یک سناریوی سازمان یافته برای ناامن کردن مناطق شرقی ایران و نفوذ دادن عناصر تکفیری برای ایجاد وحشت در جامعه ایران است و این اقدام یک اقدام کاملا سازمان یافته بوده و احساسی نبوده است و قدرت‌هایی در منطقه دنبال ایجاد چنین سناریویی در ایران هستند و دست‌های وهابیت تکفیری در عربستان و رژیم صهیونیستی کاملا در نفوذ دادن این عناصر تروریستی تکفیری کاملا آشکار است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: زمانی این عناصر در کشورهایی چون عراق و سوریه نفوذ فوق العاده ای داشتند و اکنون این بحران به مرزهای شرقی ایران نفوذ داده شده است و باید دولت و نهادهای مربوطه مانع نفوذ این جریان ها در ایران شوند.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه های غربی درصدد اتهام زنی به مهاجران افغانی هستند در حالی که این عناصر تکفیری در هر جایی ممکن است باشند،‌ تصریح کرد: رسانه های داخلی هم نباید مردم عادی و مهاجران را به عنوان تکفیری و تروریست تلقی کنند بلکه نهادهای مربوطه باید اینگونه افراد را دقیقا شناسایی کنند و مانع این افراد به مرزهای شرقی ایران باشند.

هانی زاده بیان داشت: ممکن است از این دست اتفاقات در سایر مناطق کشور انجام شود و این بسیار حائز اهمیت است که این عملیات با اسلحه سرد انجام شده و ممکن است در جاهای دیگری هم اتفاق بیفتد و هم مردم و هم نهاد های مربوطه باید هشیار باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *