شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

چگونه با روزه‌داری بر غضب و شهوت غلبه کنیم؟

يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 796108
حجت‌الاسلام قرائتی در گفتاری به شرح چرایی روزه گرفتن و غلبه بر غضب و شهوت با کمک روزه‌داری پرداخت.
چگونه با روزه‌داری بر غضب و شهوت غلبه کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امروز یکشنبه ۱۴ فروردین‌ماه برابر است با اول رمضان‌المبارک ۱۴۴۳ قمری. در ایام ماه قرآن بنا داریم هر روز درس‌ها و نکته‌هایی از قرآن کریم را که توسط حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم بیان می‌شود، تقدیمتان کنیم و در اولین گفتار فلسفه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تقدیم می‌شود.

خداوند در قرآن می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید واجب شد بر شما که روزه بگیرید همان‌طور که بر امت‌های قبل شما هم واجب بوده، شاید به تقوا برسید.
 
دانلود فیلم
 
پیامبر ۱۳ سال در مکه بود و ۱۰ سال در مدینه و خطاب‌های خدا در مکه به بیشتر به مردم یعنی «یا ایها الناس» بود و در مدینه مردم بیشتر «یا ایها‌الذین آمنوا» خطاب می‌شدند. یعنی خطاب به کسانی که ایمان آورده‌اند، یعنی کسانی که خدا را پذیرفته‌اند و اینها کرامت بالایی دارند. حال خدا می‌گوید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید همانطور که دیگران هم روزه گرفتند شما هم باید روزه بگیرید تا شاید پرهیزکار شوید.

گناهان ما بیشتر یا از شهوت است و یا از غضب، انسان که گرسنه باشد، هم شهوتش کم می‌شود و هم کمتر غضب می‌کند و گرسنگی و تشنگی ریشه این دو درخت را خشک می‌کنند.

ماه رمضان، ماه مهمانی خدا است و چند نوع پذیرایی دارد مانند: روزه، نزول قرآن، شب قدر، دعای مستجاب، بالا رفتن اجر‌ها، و... در این ماه میهمانی خاص، میهمان خاص و پذیرایی هم خاص است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کسی که روزه می‌گیره و برای افطار هم چیزی نداره که بخوره دیگه جون نداره که غضب و شهوت داشته باشه!!!