دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

نازک‌ترین ساعت جهان تولید شد +عکس

پنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 795576
شرکت بولگاری توانسته است ساعتی با ۱.۸ میلی متر ضخامت تولید کند که شامل NFT نیز می‌شود.
نازک‌ترین ساعت جهان تولید شد +عکس
به گزارش جهان نيوز، اگر می‌خواهید ساعتی انتخاب‌کنید احتمالاً چیزی بزرگ، سنگین و پیچیده می‌خواهید که روی مچ دستتان جلب توجه‌کند. اما شرکت بولگاری ساعت عجیبی را برای مچ دست شما طراحی‌کرده است. ساعت Octo Finissimo Ultra به تازگی رکورد نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش gizmodo، همانطور که بین مگاپیکسل دوربین دیجیتال، اسب بخار خودرو، یا تعداد چند ضلعی که یک کنسول بازی می‌تواند در زمان واقعی روی صفحه نمایش دهد، رقابت وجود دارد، جنگی بین ساعت‌سازان لوکس در مورد ساخت ساعت‌های مچی مکانیکی وجود دارد. بر خلاف مگاپیکسل‌ها و اسب بخار و چند ضلعی‌ها، ساعت سازان سعی می‌کنند اندازه ساعت‌ها را تا حد ممکن کمتر از میلی متر طراحی کنند.

این رکورد در اختیار شرکت پیاژه بود که ساعت مفهومی Altiplano Ultimate آن در سال ۲۰۱۸ با ضخامت تنها دو میلی‌متر جامعه ساعت‌شناسی را تحت تأثیر قرار داد. چهار سال بعد، بولگاری توانست با Octo Finissimo Ultra جدید خود که تنها ۱.۸۸ میلی متر ضخامت دارد رکورد جدیدی را ثبت کند. برخلاف Altiplano Ultimate Concept که همانطور که از نامش پیداست فقط یک مفهوم بود و برای پوشیدن و استفاده روزمره بسیار ضعیف بود، بولگاری در واقع ۱۰ دستگاه Octo Finissimo Ultra را تولید می‌کند که شامل یک کد QR قابل استفاده در آثار هنری NFT است.


ساعت سازان بولگاری برای اینکه همه چیز را تا این حد نازک کنند، مجبور شدند به جای نصب تک تک قطعات مکانیکی، تمام ۱۷۰ جزء Octo Finissimo Ultra را در قاب ساعت ادغام کنند. برای اینکه ساعت به اندازه‌ای قوی باشد که مانند کارت اعتباری خم نشود، قاب ۴۰ میلی متری آن از تیتانیوم سندبلاست ساخته شده است، در حالی که قسمت پشتی آن از کاربید تنگستن ساخته شده است ماده‌ای که برای ساخت مته‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود. نکته عجیبی که وجود دارد در ارتباط با قیمت این ساعت است، ساعت بولگاری با قیمتی در حدود ۴۴۰ هزار دلار احتمالاً برای فروش مشکلی نخواهد داشت.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يا امام رضا ! 440 هزار دلار ! .